Εφημερίδα Κοινωνική

ΝΟΜΟΣ «ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ» για Δημάρχους, δημοτικές παραλίες, ναυαγοσώστες και σχολές – Παράλογες και τραγελαφικές διατάξεις στο σχέδιο ΠΔ

 Breaking News

ΝΟΜΟΣ «ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ» για Δημάρχους, δημοτικές παραλίες, ναυαγοσώστες και σχολές – Παράλογες και τραγελαφικές διατάξεις στο σχέδιο ΠΔ
22 Νοεμβρίου 2019

Ένα Προεδρικό Διάταγμα «καταστροφή» ετοιμάζεται αυτές τις μέρες να πάρει υπογραφές και από τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.

Συντάχτηκε και προωθείται με συνοπτικές διαδικασίες, ενώ με πολιτικά «τεχνάσματα» παρακάμφθηκε ακόμα και η δημόσια διαβούλευσή του! Συγκεκριμένα, η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ αποκαλύπτει σήμερα ένα καινούργιο νόμο που είναι στα «σκαριά» για τη ναυαγοσωστική και ο οποίος θα επιφέρει τεράστιες ανατροπές στους Δήμους, στον τουρισμό και στις επιχειρήσεις του κλάδου.

Το συγκεκριμένο Προεδρικό Διάταγμα, δεν διορθώνει… αλλά αντιθέτως, εμπεριέχει και το Π.Δ Κουρουμπλή 31/2018 που άφησε τη μισή Ελλάδα χωρίς ναυαγοσώστες! Με απλά λόγια: Το νέο Π.Δ. που, σύμφωνα με πληροφορίες έρχεται «καρφωτό» από το Μαξίμου προς το Υπουργείο Ναυτιλίας, βάζει εμπόδια στο να βγαίνουν νέοι ναυαγοσώστες καθώς πλέον θα πρέπει να κάνουν έως και 6 μήνες εκπαίδευση με πολλαπλάσιο περιττό κόστος ενώ διατηρεί και την προϋπόθεση (πριν την εκπαίδευσή τους), να έχουν στα χέρια τους δίπλωμα ταχυπλόου, κάτι που σύμφωνα με την ΕΝΩΣΗ ΣΧΟΛΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗΣ «εξυπηρετεί καθαρά συγκεκριμένες συντεχνίες»! Αποτέλεσμα; Αν στην Ελλάδα σήμερα δεν υπάρχουν ναυαγοσώστες, σκεφτείτε τι έχει να γίνει με αυτούς τους νέους όρους! Οι Δήμοι δεν θα μπορούν να κρατήσουν τις παραλίες τους ανοιχτές και πλέον τίθεται ξεκάθαρο ζήτημα ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.

Δήμαρχοι στα «κάγκελα» 

Ήδη μαθαίνουμε ότι Δήμαρχοι και αιρετοί είναι στα «κάγκελα». Με τις προωθούμενες αλλαγές, όχι μόνο δεν θα μπορούν να διαχειριστούν τις παραλίες τους, αλλά επιπλέον, το Π.Δ. τους αναγκάζει να υπογράφουν διαγωνισμούς «μαμούθ» για αμφιλεγόμενες προδιαγραφές ενώ σε περίπτωση που συμβεί κάτι «δυσάρεστο», καθίστανται -οι ίδιοι- υπεύθυνοι κακουργηματικών παραλείψεων!

Δημοτικά… τζετ σκι 

Ας πάρουμε μια «γεύση» και άλλων περίεργων… διατάξεων που περιλαμβάνει το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα: Υποχρεώνει τους Δήμους να προμηθευθούν τζετ-σκι, πληρώνοντάς το από τις τσέπες των δημοτών!!! Κάτι βεβαίως που δεν υπάρχει πουθενά άλλου στον πλανήτη. Σύμφωνα μάλιστα με την ΕΝΩΣΗ ΣΧΟΛΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗΣ το συγκεκριμένο μέσο στο κομμάτι της ναυαγοσωστικής είναι άχρηστο και περιττό. Την ίδια στιγμή φωτογραφίζει ξεκάθαρα συγκεκριμένη εταιρεία, καθώς έχει ειδικές προδιαγραφές…! Σημειώστε ότι η χρήση τζετ-σκι, δεν ανήκει στη ναυαγοσωστική αλλά σε άλλο τομέα, αυτόν της διάσωσης. Ακόμη ένα παράλογο που ανακαλύψαμε (στην πράξη); Για να εκπαιδευτεί ένας ναυαγοσώστης για πισίνα υποχρεούται να έχει και εκείνος, δίπλωμα χειριστή ταχύπλοου σκάφους!

και άλλα… ΠΑΡΑΛΟΓΑ

Επίσης, το νέο Π.Δ. διατηρεί τον επίσης μοναδικό στον κόσμο «αργόσχολο ναυαγοσώστη»…

Τη στιγμή που οι ναυαγοσώστες στην Ελλάδα δεν επαρκούν, θα υπάρχει ανά τρεις ένας τύπου… «επόπτης».
Άλλες στρεβλώσεις που παρατηρήσαμε τις οποίες «κουβαλάει» το Π.Δ.:

-Θέτει ως όριο 95 ώρες (4-6 μήνες) στην εκπαίδευση ενός ναυαγοσώστη την ώρα που σε όλο τον κόσμο οι ναυαγοσώστες «βγαίνουν» έτοιμοι σε 10 ημέρες. 

-Απαιτεί από τις σχολές ναυαγοσωστικής να διαθέτουν εξοπλισμό… χειρουργείου.

-Δημιουργεί τριτοκοσμική γραφειοκρατία.

-Δημιουργεί ανισότητες, καθώς π.χ. ένας τουρίστας μπορεί με την ταυτότητά του να χειρίζεται ένα μικρό σκάφος τύπου «γρι γρι» αλλά ένας ναυαγοσώστης για το ίδια σκάφος οφείλει να έχει δίπλωμα ταχυπλόου!

-Ανατρέπει για τρίτη φορά μέσα σε λίγα χρόνια την «ισορροπία» σε σχολές και εκπαιδευόμενους.

Αλλά αυτό που έχει ιδιάζουσα σημασία είναι ότι με τις εν λόγω διατάξεις, ΤΙΘΕΤΑΙ ΣΟΒΑΡΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ σε παραλίες αλλά και ΣΟΒΑΡΟ αυτοδιοικητικό ζήτημα αφού το «μπαλάκι» των ευθυνών (προδιαγραφές, κόστη, πρόστιμα), πετιέται στους Δημάρχους, με πληροφορίες να λένε ότι κάποιοι σκέφτονται ακόμη και το ενδεχόμενο… «αποποίησης παραλιών», για να αναλάβει η ΕΤΑΔ το όλο θέμα. Σκεφτείτε απλά «πρακτικά» ζητήματα που δημιουργούν ΣΟΒΑΡΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ: Αν συμβεί ένα περιστατικό και χρειαστεί να επέμβει ένας ναυαγοσώστης, τι χρόνους θα χρειαστεί για να κουβαλήσει το σκάφος «προδιαγραφών»; Επίσης, τα τζετ σκι και τα 5μετρα, σε περίπτωση κακοκαιρίας και μποφόρ πρέπει να δένουν σε λιμάνι. Πόσος χρόνος χρειάζεται να μεταβεί ναυαγοσώστης σε λιμάνι για να τα πάρει; Μαζί με τα τζετ σκι που καλούνται να αγοράσουν οι Δήμοι, προβλέπεται και αντίστοιχος εξοπλισμός για τους ναυαγοσώστες και τι κόστος αφορά; Τα παραπάνω όμως αφορούν -εκτός από τους Δήμους και το ανθρώπινο δυναμικό- και τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται νόμιμα στις παραλίες, καθώς δεν θα μπορούν πλέον, να ανταπεξέρχονται ούτε στις προδιαγραφές, ούτε στο «βάρος» των συμβάσεων, ειδικά στο κομμάτι των ναυαγοσωστών, με αποτέλεσμα ή να κάνουν τα «στραβά μάτια» (ευχόμενοι να μη γίνει κάποιος έλεγχος) ή να επινοούν άλλα τεχνάσματα…! Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ αναδεικνύει αυτό το ΚΡΙΣΙΜΟ θέμα, το οποίο λαμβάνει τεράστιες διαστάσεις και μάλιστα έχει τεθεί υπόψη και της ΚΕΔΕ.

Ήρθαμε σε επικοινωνία με την ΕΝΩΣΗ ΣΧΟΛΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗΣ και τον πρόεδρο κ. Μητριτσάκη Σπύρο, ο οποίος ήταν ιδιαίτερα καυστικός.Όπως μας είπε: «Αυτό το Π.Δ., στην πράξη δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Το έφτιαξαν άνθρωποι που δεν ξέρουν το αντικείμενο. Και το χειρότερο; ΔΕΝ έγινε δημόσια διαβούλευση, φανερή, αξιόπιστη διαδικασία, με δυνατότητα όλων να ενημερωθούν για το σοβαρό αυτό ζήτημα, να αναρτηθούν σχόλια. Επιλέχθηκε η κρυφή διαδικασία απλής ανάρτησης στο site το ΥΕΝ! Γιατί άραγε; Μήπως για να μην εκτεθεί η… διαφθορά που δημιουργεί;

Το προσχέδιο αυτό είναι στο σύνολο του αδύνατον να εξυπηρετήσει τους ενδιαφερόμενους φορείς, έχει άλλο προσανατολισμό κι εξυπηρετεί αλλά συμφέροντα. Θα καταρρεύσει όλο το σύστημα προστασίας της ανθρώπινης ζωής ,με ανυπολόγιστη ζημιά για Δήμους, ξενοδοχεία, ναυαγοσώστες, σχολές ενώ θα είναι καταστροφικό κυρίως για τον τουρισμό! Πρέπει να κατέβει στο σύνολο του και να δημιουργηθεί καινούργιο νομοσχέδιο, σύγχρονο, ευέλικτο και έντιμο. Εμείς, ως επαγγελματίες ενημερώνουμε τα αρμόδια όργανα αλλά πρέπει και εκείνοι να συνειδητοποιήσουν το βάρος της ευθύνης τους».

Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ αναδεικνύει αυτό το ΚΡΙΣΙΜΟ θέμα, το οποίο λαμβάνει τεράστιες διαστάσεις και μάλιστα έχει τεθεί υπόψη και της ΚΕΔΕ

Άχρηστα μέτρα, που δεν ενισχύουν την ασφάλεια, αλλά εξυπηρετούν επιχειρηματικά συμφέροντα Καταγγέλλει η Ένωση Σχολών Εκπαιδευτών Ναυαγοσωστικής

Απίστευτο! Για ναυαγοσώστες σε πισίνες, απαιτείται δίπλωμα χειρισμού ΤΑΧΥΠΛΟΟΥ

Tα «παράλογα» του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος

«Στερεύει» η χώρα από ναυαγοσώστες και αφήνει ξεκρέμαστες τις παραλίες Ζητά από του εκπαιδευόμενους έως 6 μήνες μαθήματα και να έχουν ήδη στα χέρια τους δίπλωμα ΤΑΧΥΠΛΟΟΥ (και για πισίνες!), ενώ στο εξωτερικό ναυαγοσώστης γίνεσαι σε… σε 10 ημέρες

Απαιτούν από τους Δήμους να έχουν σκάφη και τζετ σκι και να τα πληρώνουν οι ίδιοι!

Μπερδεύει τη ναυαγοσωστική με τη ΔΙΑΣΩΣΗ

Ζητά ειδικές προδιαγραφές για σκάφη, κατευθύνοντας την «αγορά» σε συγκεκριμένους επιχειρηματίες, σύμφωνα με την Ένωση Σχολών και Εκπαιδευτών Ναυαγοσωστικής

«ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΙ» τους ναυαγοσώστες, αλλά… προβλέπει επόπτες!

—————————————————————————————————————

ΠΑΡΑΛIΕΣ: Οι Δήμοι έχουν την ευθύνη, το δημόσιο βγάζει το κέρδος - Περαιτέρω επιβάρυνση για την Τοπική Αυτοδιοίκηση με αλλαγές που επιβάλλει το υπουργείο Ναυτιλίας

PLATANIAS

 

 

 

 

 

 

Το Προεδρικό Διάταγμα που προωθείται επηρεάζει άμεσα τις Δημοτικές Αρχές που διαχειρίζονται παραλίες. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ, θέλοντας να καταγράψει τις απόψεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, επικοινώνησε με τον Δήμαρχο Πλατανιά στο Ν. Χανίων Κρήτης κ. Γιάννη Μαλανδράκη. Όπως είναι ευρέως γνωστό, στον εν λόγω Δήμο ανήκουν όλες οι παραλίες του κόλπου του νομού Χανίων και είναι από τις πιο τουριστικές περιοχές του νησιού. Ο Δήμαρχος, κατά τη διάρκεια της συνομιλίας μας, μας εξήγησε τον τρόπο λειτουργίας όλων των παραλιών. Όπως μας είπε, αυτές ανήκουν στην κτηματική υπηρεσία του δημοσίου και η ευθύνη διαχείρισής τους ( αξιοποίηση, εκμετάλλευση, καθαρισμός κλπ) περνάει στους Δήμους με αντίτιμο. Το μίσθωμα αυτό αγγίζει το 40% των κερδών που επιφέρει η παραλία στον εκάστοτε Δήμο. Με συγκεκριμένα κριτήρια, κάποιες από αυτές χαρακτηρίζονται «πολυσύχναστες» και από το νόμο για κάθε 300μ. προβλέπεται η ύπαρξη ναυαγοσωστικού πύργου και ναυαγοσώστη.

«Στον Δήμο Πλατανιά, τους θερινούς μήνες είμαι υποχρεωμένος στις παραλίες μας να έχω 15 πύργους» μας εξήγησε ο δήμαρχος θυμίζοντάς μας πως η υποχρέωση αυτή, με την απόφαση του 2018 επί υπουργίας Κουρουμπλή αύξησε το κόστος κατά 30%. Τώρα, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, κάθε Δήμος είναι υποχρεωμένος να αγοράσει εξοπλισμό. «Το νέο σχέδιο προεδρικού διατάγματος θα επιβαρύνει με αύξηση κατά 50% το ήδη βεβαρυμένο κόστος της υποχρέωσής μας από τον προηγούμενο νόμο. Μας βάζουν να αγοράσουμε τζετ σκι το οποίο δεν έχει σχέση με τη ναυαγοσωστική αλλά με τη διάσωση. Αλλάζει το ωράριο. Κατά μία είναι θετικό γιατί ο κόσμος αργεί να φύγει από τις παραλίες. Αλλά 8 το πρωί για ποιο λόγο χρειάζεται ο ναυαγοσώστης;Επίσης, θα υπάρχει ναυαγοσώστης να κοιτάει τους άλλους ναυαγοσώστες. Για ποιο λόγο;» μας είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαλανδράκης. Σύμφωνα με τον δήμαρχο, οι αλλαγές θα ήταν ευπρόσδεκτες εάν όλο αυτό γινόταν για να ενισχυθεί η ασφάλεια των λουόμενων. «Ήδη την προηγούμενη χρονιά δυσκολευτήκαμε να βρούμε ναυαγοσώστες. Σκεφτείτε τώρα τι θα γίνει που θα πρέπει να περνούν 6 μήνες εκπαίδευση!». Τόσο το ΠΔ του 2018 όσο και αυτό που ετοιμάζεται από το υπουργείο Ναυτιλίας φορτώνουν τους δήμους μόνο με ευθύνες και οικονομική επιβάρυνση.

«Είναι σχεδόν σίγουρο, ότι πίσω από όλη αυτήν την κατάσταση υπάρχουν οικονομικά συμφέροντα» μας είπε.

MALANDRAKIS1

 

 

 

 

 

 

Γιάννης Μαλανδράκης - Δήμαρχος Πλατανιά  Ν. Χανίων

Δεν υπήρξε διαβούλευση 

Κατά τη διάρκεια της κουβέντας μας, ο Δήμαρχος Πλατανιά στάθηκε στο γεγονός ότι το ΠΔ δεν ήρθε ποτέ σε γνώση των δημάρχων. «Αναρτήθηκε μόνο στην ιστοσελίδα του υπουργείου. Δεν υπήρξε η παραμικρή διαβούλευση. Μάλιστα, ήρθε σε περίοδο που ουσιαστικά αναμένουμε τη νέα σύνθεση του προεδρείου της ΚΕΔΕ. Αυτό είναι που ζητάμε. Να αποσυρθεί. Να το μάθουν οι δήμαρχοι που είναι οι αρμόδιοι για το θέμα και να συζητηθεί μεταξύ της νέας ΚΕΔΕ και του Υπουργείου» τόνισε θυμίζοντάς μας πως πραγματικά οι δημοτικές αρχές έχουν την ευθύνη των παραλιών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, όχι μόνο το καλοκαίρι.

«Θα είδατε πως με τη θεομηνία που έπληξε την περιοχή μας, οι παραλίες γέμισαν με φερτά υλικά, σκουπίδια ακόμα και νεκρά ζώα. Αυτά τα καθαρίσαμε εμείς, η δημοτική αρχή. Το καλοκαίρι, το όλο θέμα της ναυαγοσωστικής το αναλαμβάνουμε εμείς. Την ευθύνη από πλευράς νόμου την έχουμε εμείς. Από την άλλη υποχρεωνόμαστε να πληρώνουμε το μίσθωμα στο δημόσιο. Ας αναλάβει λοιπόν τις παραλίες το Δημόσιο, να  δουν όλοι πόσο εύκολη είναι η διαχείρισή τους», μας είπε ο κ. Μαλανδράκης υπεραμυνόμενος της άποψης πως το ΠΔ πρέπει να συζητηθεί με τους δημάρχους που είναι καθ’ ύλην αρμόδιοι.

Οι κινήσεις 

Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας μας με το δήμαρχο τον ενημερώσαμε πως στην προσπάθειά μας να ερευνήσουμε το θέμα, ήρθαμε σε επικοινωνία με αρκετούς Δήμους στην Αττική που έχουν παραλίες. Ο κ. Μαλανδράκης, στο άκουσμα πως είναι αρκετοί αυτοί που δεν γνωρίζουν το θέμα δεν έμεινε έκπληκτος.

Από δω και πέρα, όπως μας είπε, περιμένει το τέλος του μήνα, να εκλεγεί νέο προεδρείο στην κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας. Τώρα, στην τελευταία συνεδρίαση του οργάνου, πριν από μερικές ημέρες, έθεσε το θέμα. Όπως μας είπε, ενημέρωσε και προφορικά τον Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ κ. Δημήτρη Φραγκάκη για να είναι και αυτός γνώστης του προβλήματος. Όσο για το αν θα συνεργαστεί με τους δημάρχους όμορων Δήμων μας είπε « Το 2018 με τον Δήμαρχο Χερσονήσου συναντήσαμε αρκετές φορές τον κ. Κουρουμπλή για το θέμα. Το γνωρίζουμε από πρώτο χέρι. Το ίδιο θα κάνουμε μάλλον και τώρα».

Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ συνεχίζει το ρεπορτάζ ενημερώνοντας και μιλώντας με πολλούς δημάρχους που θα βρουν το πρόβλημα άμεσα μπροστά τους. Μην ξεχνάτε ότι μπορεί η σεζόν να ανοίγει τον Μάιο, σε κάποιες περιοχές και πιο πριν, αλλά η προετοιμασία και οι όποιοι διαγωνισμοί πρέπει να γίνουν πολύ πιο νωρίς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αλλαγές επί τα χείρω – Άρθρο του εκδότη της Κοινωνικής, κ. Απόστολου Καραμπερόπουλου
Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τους ναυαγοσώστες πρακτικά δεν ενισχύει σε τίποτα την ασφάλεια των λουόμενων αλλά δημιουργεί σοβαρότατα προβλήματα σε δήμους, επιχειρήσεις και γενικά στον τουρισμό…

 

 

BAYWATCH

 

 

 

 

 

 

Δείτε το πρωτοσέλιδο της Κοινωνικής που κυκλοφορεί το Σάββατο 23/11/2019

 

Σχέδιο 1 (Page 1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ