Εφημερίδα Κοινωνική

Ρεπορτάζ στα Μανιάτικα – koinoniki.gr

 Breaking News

Ρεπορτάζ στα Μανιάτικα – koinoniki.gr
27 Φεβρουαρίου 2014

Της Μαίρης Ιτσέγκο.

«Μανιάτικα» προβλήματα…

Ένα από τα σημεία που θα φτάσει η γραμμή 3 του μετρό είναι η συνοικία Αγία Σοφία στον Πειραιά ή ατύπως “Μανιάτικα” όπως την αποκαλούν οι ντόπιοι, επειδή στην περιοχή, έπειτα από την επανάσταση του 1821, εγκαταστάθηκαν αρκετοί Μανιάτες και Λάκωνες.

Ένας περίπατος στους κεντρικούς δρόμους της περιοχής, όπως είναι η Αιτωλικού, η Παναγιώτη Βλαχάκου Π.Ν, η Παλαμηδίου κ.ά., αρκεί για να εντοπίσει κανείς τα προβλήματα που μπορεί να υπάρχουν. Δρόμοι όχι μονάχα κεντρικοί, αλλά και εμπορικοί αφού εκεί είναι η τοπική αγορά. Το μετρό και οι παρακάμψεις, η ρύπανση, η ερημοποίηση, τα υψηλά ενοίκια και η έλλειψη πρασίνου είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα που αναφέρουν στην «Κ» επιχειρηματίες και κάτοικοι της Αγίας Σοφίας.

tsogkasΞεκινήσαμε από τα στενά της περιοχής όπου βλέπει κανείς κυρίως φιλικούς αλλά και φοβισμένους ανθρώπους, ανθρώπους απογοητευμένους αλλά και αισιόδοξους. Σκοντάψαμε άλλοτε σε σκουπίδια και άλλοτε σε εμπόδια που έχουν τοποθετηθεί με τα έργα του μετρό, φτάσαμε στους κεντρικότερους δρόμους. Περπατήσαμε ανάμεσα στον κόσμο και κάπου εκεί στη συμβολή της οδού Παλαμηδίου με την οδό Μαυρομιχάλη συναντήσαμε τον κύριο Κωνσταντίνο Τσόγκα, επιχειρηματίας και ιδρυτή της Επιτροπής της Συνοικίας Αγίας Σοφίας που υπάγεται στον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιά. Ο κ. Τσόγκας αφιέρωσε λίγο από το χρόνο του για να καταθέσει τις απόψεις του, να αναφέρει τι τον προβληματίζει και να τονίσει τη θετική συμβολή του Δημάρχου Πειραιά, κ. Μιχαλολιάκου.

Μέσα σε ένα ιδιαίτερα ζεστό περιβάλλον, στην επιχείρησή του, και με έντονο το αίσθημα της φιλοξενίας, όπως κάθε γνήσιος Έλληνας, ανταποκρίθηκε θετικά στο κάλεσμά μας, μας κέρασε λικέρ καραμέλα που παράγει ο ίδιος και μας μίλησε.

Αναφέρθηκε στην Επιτροπή της Αγίας Σοφίας, που “…Ιδρύθηκε υπό την σκέπη του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά ώστε να ξεκινήσουμε με πιο γερές βάσεις, χωρίς βέβαια να θέλουμε να λειτουργήσουμε αποσχιστικά από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιά. Ένας από τους λόγους είναι ότι ο Ε.Σ. Πειραιά είναι από τους δυναμικότερους στην Ελλάδα, με ισχυρό λόγο και έχει καταφέρει πολλά πράγματα.” Ρωτώντας τον για το ποιο ήταν το κύριο κίνητρο για τη δημιουργία της επιτροπής, απάντησε πως “…η ανάγκη μας για τη δημιουργία του τοπικού συλλόγου ήταν η σταδιακή αποδυνάμωση της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας. Έπρεπε κάποια στιγμή να κάνουμε κάτι μέσα σ’ αυτήν την ερημοποίηση. Περνούσαμε δύσκολες μέρες, χωρίς δουλειά. Ξαφνικά ένιωσα μέσα μου πως κάτι έπρεπε να κάνω. Έπρεπε να σταματήσει πλέον ο καθένας μας να βασίζεται μόνο στην ατομική του δύναμη, γιατί αφενός μεν εξαντλείται εύκολα και αφετέρου δε ποτέ δεν είναι αρκετή ώστε να κινητοποιηθούν οι απαραίτητοι μηχανισμοί προκειμένου να σταματήσουν να κλείνουν τα καταστήματα.” Σ’ αυτό του το εγχείρημα βρήκε συμμάχους σχεδόν όλους τους επιχειρηματίες της περιοχής.

Το μετρό και η Αιτωλικού… μετ’ εμποδίων

DSC_0003Παραθέτοντας ιεραρχικά τα προβλήματα της περιοχής, ξεκινώντας από το σημαντικότερο, ανέφερε πως “Ένα μεγάλο πρόβλημα είναι το Μετρό για το οποίο έχουν κλείσει την Αιτωλικού. Ως κεντρικός δρόμος που είναι, έχει πολλά καταστήματα τα οποία πλέον καταρρέουν. Για την ακρίβεια, δεν είναι υπό κατάρρευση αλλά υπό εκκαθάριση.” Η οδός Αιτωλικού έχει γίνει δυσπρόσιτη για πεζούς και οχήματα. Ο κ. Τσόγκας επεσήμανε πως “… υπάρχουν πιέσεις προς την εταιρεία «Αττικό Μετρό» γι’ αυτό το θέμα, αλλά δεν έχει γίνει κάτι. Μιλάμε για έναν δρόμο που είναι λεωφορειόδρομος. Το μετρό πιστεύω πως δε θα λειτουργήσει θετικά.” Ο κ. Τσόγκας θεωρεί πως το μετρό δεν θα βοηθήσει την εμπορική κίνηση της περιοχής παρά μόνο κάποιους κλάδους, όπως για παράδειγμα την εστίαση. Μιας και τα Μανιάτικα δεν έχουν τη φήμη της αγοράς του Πειραιά ή του Αιγάλεω θα δώσει κυρίως την ευκαιρία στους ντόπιους να μεταβούν ευκολότερα απ’ ό,τι στο παρελθόν σ’ αυτές τις αγορές. Τονίζει πως “ήδη τα πρωινά στη Μαυρομιχάλη κατεβαίνει πολύς κόσμος προς στο κέντρο να ψωνίσει, ακόμα και χαρτικά. Προτιμά κανείς να περπατήσει δύο χιλιόμετρα για να αγοράσει φθηνότερα.”

Κλειστά καταστήματα και διπλοπαρκαρίσματα

DSC_0017Όσον αφορά στο μέλλον των καταστημάτων που απέμειναν στην περιοχή, φανερά προβληματισμένος, λέει στη «Κ», πως “…έχουν δεχθεί πολύ μεγάλο πλήγμα από τα πολυκαταστήματα. Είναι πολλά τα κλειστά καταστήματα και δυστυχώς πιστεύω πως είμαστε ακόμη στην αρχή. ”

Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα είναι το παράνομο παρκάρισμα για το οποίο συγκεκριμένα αναφέρει “…μεγάλο πρόβλημα είναι το διπλοπαρκάρισμα αλλά και τα εμπόδια που βάζουν τα καταστήματα… και δυστυχώς για όλα αυτά δεν υπάρχει καμία επιβολή προστίμου από την Πολιτεία.”

Οι βιομηχανίες κάνουν κακό στην υγεία

Επίσης, ένας αρνητικός παράγοντας στην υγεία των κατοίκων της περιοχής είναι, κατά τα λεγόμενα του κύριου Τσόγκα, η βιομηχανοποίηση, η οποία “δεν έχει πάψει να υπάρχει παρ’ όλο που είχαν πει πως δεν βγαίνουν πλέον άδειες”. Και συμπληρώνει “Υπάρχουν πολλές βιομηχανίες και πολύ καυσαέριο. Είναι πολλά τα καμίνια που λειτουργούν και παράγουν ρύπους χωρίς τα απαιτούμενα φίλτρα. Καλό θα ήταν αυτό να εξαλειφθεί όσο πιο γρήγορα γίνεται. Υπάρχουν διατάξεις και νόμοι αλλά δυστυχώς δεν ελέγχεται η εφαρμογή τους.”

Ένας δήμαρχος που “ακούει”

Τέλος, ο κ. Τσόγκας ανέφερε πόσο σημαντική είναι η συμβολή του Δημάρχου Πειραιά κ. Μιχαλολιάκου. “Μιλάμε με τον δήμαρχο Πειραιά, γιατί μας ακούει, γιατί το δέχεται. Την πρώτη φορά μας κάλεσε ο ίδιος ο Δήμαρχος, δεν είχαμε επιδιώξει συνάντηση. Πέρασαν δήμαρχοι που δεν δεχόντουσαν να μιλήσουμε, ούτε καν να συναντηθούμε. ”

Ας ελπίσουμε πως το μετρό θα λειτουργήσει θετικά για τη μικρή συνοικία του Πειραιά, πως τα προβλήματα των κατοίκων θα επιλυθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και πως η ανάπτυξη που επιθυμούν, όπως ολόκληρη η Ελλάδα, δε θα αργήσει να έρθει.

DSC_0044  DSC_0009

DSC_0045  DSC_0005

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ