Εφημερίδα Κοινωνική

«Τα Κύθηρα ποτέ δε θα τα βρούμε, το χάσαμε το πλοίο της γραμμής» – Χωρίς σύνδεση με τον Πειραιά τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα

 Breaking News

«Τα Κύθηρα ποτέ δε θα τα βρούμε, το χάσαμε το πλοίο της γραμμής» – Χωρίς σύνδεση με τον Πειραιά τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα
21 Ιανουαρίου 2014

Με «ηφαίστειο» που βράζει μοιάζει η κατάσταση τόσο στα Κύθηρα όσο και στα Αντικύθηρα, αφού τα δύο νησιά του Αργοσαρωνικού κινδυνεύουν να «χάσουν» το μοναδικό δρομολόγιο που τους συνδέει με τον Πειραιά, το διοικητικό τους κέντρο.

Οι φήμες θέλουν την Lane Sea Lines, πλοιοκτήτρια εταιρεία του Βιτσέντζος Κορνάρος που εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς- Κύθηρα – Αντικύθηρα, να διακόπτει τη γραμμή γιατί τη θεωρεί οικονομικά ασύμφορη.

Οι πιστώσεις για τη σύμβαση του Υπουργείου Ναυτιλίας με την εταιρεία LΑΝΕ του πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος» έχουν προϋπολογισθεί και δεσμευτεί μέχρι και το έτος 2016 ημερομηνία λήξεως της σύμβασης, εφόσον η εταιρεία αντικαταστήσει το πλοίο με νέο μικρότερης ηλικίας και μεγαλύτερης ταχύτητας μέχρι τις 28/08/2014. Στο σημείο αυτό δημιουργείται το πρόβλημα. Σύμφωνα με την ναυτιλιακή αγορά, για ένα δρομολόγιο του «Β.Κορνάρος» από τον Πειραιά με 55 άτομα πλήρωμα οι εισπράξεις μπορεί να είναι 1.300 ευρώ, όταν μόνο για καύσιμα στο κάθε δρομολόγιο μετ” επιστροφής χρειάζεται 45.000 ευρώ. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα που η εταιρεία έχει αμφιβολίες για το αν θα συνεχίσει τη γραμμή για αυτό και έχει ζητήσει από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, παράταση μέχρι της 28 Ιανουαρίου για να γνωστοποιήσει τις προθέσεις της.

Να σημειωθεί ότι σε περίπτωση που το δρομολόγιο σταματήσει, η εταιρεία θα πρέπει να κηρυχτεί έκπτωτη από τον διαγωνισμό του ΥΝΑ και οι ιθύνοντες να προβούν σε νέα προκήρυξη για την εξυπηρέτηση του δρομολογίου. Όπως καταλαβαίνετε, η διαδικασία αυτή θα πάρει αρκετό χρόνο και μέχρι τότε τα δύο νησιά δεν θα έχουν σύνδεση με τον Πειραιά, γεγονός που δημιουργεί πολλά προβλήματα στην τοπική κοινωνία.

Κάτοικοι και φορείς των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με ανακοινώσεις τους προειδοποιούν ότι αν η συγκεκριμένη γραμμή καταργηθεί από τον Πειραιά θα προσφύγουν νομικά (αστικά και ποινικά) κατά παντός υπευθύνου «για παραβίαση του άρθρου 101 του Συντάγματος της Ελλάδος». Αντίδραση λογική και αναμενόμενη, αφού για να έρθει κάποιος των περιοχών στον Πειραιά, θα πρέπει να περάσει πρώτα στην Νεάπολη με το πλοίο Πορφυρούσα και μετά να διασχίσει οδικώς μεγάλο κομμάτι της Πελοποννήσου.

Την περασμένη Κυριακή, μάλιστα, πραγματοποιήθηκε Παγκυθηραϊκή συγκέντρωση για το ακτοπλοϊκό στην εκκλησία της Μυρτιδιώτισσας στην οποία παραβρέθηκε αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής το βουλευτή Α΄ Πειραιά και Νήσων Θ.Δρίτσα. Ο βουλευτής Πειραιά στην τοποθέτησή του τόνισε την ανάγκη να διατηρηθεί η σύνδεση των δύο νησιών με το διοικητικό κέντρο του Πειραιά καθώς και με το Καστέλι Κισσάμου Κρήτης.

Τη διατήρηση δρομολογίου από τον Πειραιά μια φορά την εβδομάδα με ταυτόχρονη ενίσχυση της τοπικής γραμμής από τη Νεάπολη Βοιών ζητεί η ΔΗΜΑΡ και τονίζει ότι οι Κυθήριοι και οι Αντικυθήριοι, όπως όλοι οι νησιώτες, έχουν ίσα δικαιώματα στο μεταφορικό αγαθό όπως και οι υπόλοιποι πολίτες που κατοικούν στην ηπειρωτική χώρα, ενώ το κόμμα των Ανεξάρτητων Ελλήνων έχει φέρει το θέμα στη Βουλή με ερώτηση του αρμόδιου για τα θέματα Ναυτιλίας Βουλευτή.

Κάτοικοι των δύο νησιών έχουν στείλει επίσης εξώδικη δήλωση-διαμαρτυρία προς τον πρωθυπουργό Α. Σαμαρά και τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτη, ενώ ανάλογη επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας έχει αποστείλει και ο μητροπολίτης Κυθήρων κ. Σεραφείμ. Το ίδιο έχει πράξει και ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Στέφανος Χρήστου αφού με επιστολή του προς τον κ. Βαρβιτσιώτη, παρέθεσε τις ανησυχίες του για τις σοβαρές επιπτώσεις που θα έχει μια τέτοια εξέλιξη για το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων των δύο νησιών.

Τι λέει το υπουργείο

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης αναφερόμενος στο θέμα της γραμμής των Κυθήρων και των Αντικυθήρων, είπε ότι έχει συζητηθεί εκτενώς με βουλευτές του Πειραιά, κατοίκους και φορείς των δύο νησιών και επισήμανε ότι οι κάτοικοί τους καλύπτονται ήδη με ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, μέσω Πελοποννήσου από τη Νεάπολη.

Σχετικά με το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος», ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε πως η πλοιοκτήτρια εταιρεία από τον Ιούνιο του 2013 έχει γνωστοποιήσει ότι δεν ενδιαφέρεται να συνεχίσει το δρομολόγιο. Έκανε λόγο για υψηλό μίσθωμα σε μια γραμμή που εξυπηρετεί πολύ χαμηλό αριθμό επιβατών, σημειώνοντας χαρακτηριστικά, πως είναι σχεδόν 200 ευρώ η επιδότηση ανά επιβάτη, όταν ο μεγαλύτερος όγκος αυτών που θέλουν να ταξιδέψουν προς τα εκεί, μετακινούνται οδικώς από την Πελοπόννησο μέσω του λιμανιού της Νεάπολης Βοιών.

Πρόσθεσε, επίσης, ότι στόχος του υπουργείου είναι να συνεχιστεί η επιδότηση για το συγκεκριμένο δρομολόγιο, αλλά ανέφερε ότι καμία εταιρεία δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και γίνεται προσπάθεια να επιδοτηθούν γραμμές από Γύθειο όσο και από το Καστέλι για να καλυφθούν οι συγκοινωνιακές ανάγκες των Κυθήρων και των Αντικυθήρων.

Η στάση της Περιφέρειας

Το θέμα συζητήθηκε την Πέμπτη στο Περιφερειακό Συμβούλιο μετά από πρόταση του Αντιπεριφερειάρχη Νήσων Δημήτρη Κατσικάρη και της παράταξης «Αττική συνεργασία – όχι στο μνημόνιο». Το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, αποδεχόμενο τη σχετική εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Νήσων Δημήτρη Κατσικάρη, μετά από διεξοδική συζήτηση, είναι κατηγορηματικά αντίθετο στη διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, την Κρήτη και το Γύθειο και θεωρεί παράνομη και καταχρηστική -δεδομένου ότι υπάρχει σε ισχύ σύμβαση που λήγει το 2016- την αποδρομολόγηση του πλοίου εν λόγω από τη γραμμή, κάνοντας ιδιαίτερες αναφορές στην συνταγματική προστασία της έννοιας της νησιωτικότητας.

«Η Περιφέρεια Αττικής και σύσσωμο το Περιφερειακό Συμβούλιο θα κάνουν τα πάντα για να μην καταλήξουν τα Κύθηρα ένα ακόμα υποβαθμισμένο νησί και τα Αντικύθηρα -με κρατική βούλα- μια ακόμη ακατοίκητη βραχονησίδα. Μια τέτοια κατάληξη θα είναι ντροπή και κόλαφος για τον σύγχρονο πολιτισμό μας», δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Δημήτρης Κατσικάρης και δεσμεύτηκε να ζητήσει συνάντηση με τον Υπουργό για το θέμα αυτό.

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ