Αρχική σελίδα Β ΠΕΙΡΑΙΑ Ξεσηκωμός για το οδικό έργο κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης της λεωφόρου Σχιστού

Ξεσηκωμός για το οδικό έργο κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης της λεωφόρου Σχιστού

από Giannis

Το περιστατικό με την ανατροπή του βυτιοφόρου έφερε ξανά στο προσκήνιο την ΑΝΑΓΚΗ ΑΜΕΣΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ του «τριπλού οδικού κόμβου Σκαραμαγκά» -Παρεμβάσεις προς το Υπ. Υποδομών από τον Δήμο Περάματος, το ΒΙΠΑΣ και τον Βουλευτή Β’ Πειραιά Δημήτρη Μαρκόπουλο. Επίκεινται συντονισμένες δράσεις ανάδειξης του θέματος.

Ένα βυτιοφόρο ανατράπηκε κι αυτό αρκούσε για να κλείσει για ώρες η κυκλοφορία στο Σχιστό και να υπάρξει «αποκλεισμός» στην περιοχή. Ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών, επιχείρηση ασφαλούς απεγκλωβισμου εργαζομένων στο ΒΙΠΑΣ στο Σύνδεσμο Νεκροταφείου Σχιστού-στη δομή φιλοξενουμενων – Hot Spot Σχιστού. Η «επόμενη μέρα» φέρνει ξανά στην επιφάνεια το ζήτημα της παρέμβασης στο σημείο από το Υπ. Υποδομών και της κατασκευής του νέου οδικού άξονα (τριπλός «κόμβος» Σκαραμαγκά) ώστε να μην ταλαιπωρούνται άλλο πολίτες και επιχειρήσεις. Ο τριπλός κόμβος του Σκαραμαγκά έχει χαρακτηριστεί ως «εθνικής σημασίας έργο» αλλά…  έχει μείνει στα χαρτιά. Ο αρχικός του προϋπολογισμός ανερχόταν στα 55 εκ. ευρώ.

Πριν συμβεί το περιστατικό με το βυτιοφόρο, είχαν γίνει  σχετικές «προφητικές» παρεμβάσεις προς τους αρμοδίους. Συγκεκριμένα, είχε προηγηθεί ερώτηση προς το Υπ. Υποδομών από τον βουλευτή Β’ Πειραιά της ΝΔ Δημήτρη Μαρκόπουλο για το τι μέλλει γενέσθαι με την προκήρυξη του νέου οδικού άξονα που θα αποσυμφορήσει τη λ. Σχιστού, ενώ και ο Δήμος Περάματος, με πρωτοβουλία του Δημάρχου Γιάννη Λαγουδάκου είχε εντάξει το θέμα προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο με τον εξής τίτλο: «επίσπευση διαδικασιών για την αποσυμφόρηση της λ. Σχιστού και των οδικών αξόνων μέχρι τη γέφυρα Ασπροπύργου». Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η αιχμηρή ανακοίνωση της ΒΙΠΑΣ ΑΕ για… υποσχέσεις που περίσσεψαν, χωρίς αντίκρισμα. Να σημειωθεί ότι το έργο είναι υψηλής οικονομικής και περιβαλλοντικής αξίας. Είναι ώριμο, αφού διαθέτει ΑΕΠΟ σε ισχύ. Έχει χαρακτηριστεί, ως έργο Εθνικού Επιπέδου (Υπουργική Απόφαση ΓΔΣΥ/297365/17-11-2021, ΦΕΚ Β’ 5333). Έχει οριστεί ο Τεχνικός Σύμβουλος του Έργου (ΣΑΛΦΩ Α.Ε.) Τα τεύχη δημοπράτησης του έργου, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, είναι έτοιμα και εγκεκριμένα.

Το έργο θεωρείται ζωτικής σημασίας για το Βιομηχανικό Πάρκο Σχιστού (82 επιχειρήσεων και πλέον των 1.500 μονίμων εργαζομένων). Το Πάρκο επικοινωνεί μόνο δια της Λεωφόρου Σχιστού, που παρουσιάζει καθημερινή και ολοήμερη κυκλοφοριακή συμφόρηση, που συνεχώς αυξάνεται με την μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από το Εμπορικό Λιμάνι του Πειραιά και προβλέπεται περαιτέρω να αυξηθεί δραματικά μετά την πλήρη λειτουργία των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Είναι ζωτικής σημασίας και για τις Βιομηχανικές περιοχές του Θριάσιου Πεδίου (Ασπρόπυργος, Μάνδρας, Μαγούλα κ.λπ.) όπου λειτουργούν εκατοντάδες επιχειρήσεις και περισσότεροι από 100.000 μόνιμοι εργαζόμενοι, που κατάγονται από το Πέραμα, το Κερατσίνι, τη Νίκαια και τον Πειραιά.

1

H ανακοίνωση της BΙΠΑΣ ΑΕ: «ΤΟ ΟΔΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΧΙΣΤΟΥ ΣΤΙΣ ΚΑΛΛΕΝΔΕΣ»   

Στο θέμα επανήλθε με ανακοίνωσή της η ΒΙ.ΠΑ.Σ. Α.Ε. ενημερώνοντας, τόσο για τις ανάγκες που υπάρχουν, όσο και για τη συνάντηση που έγινε πρόσφατα στα γραφεία επιχείρησης του Βιομηχανικού Πάρκου Σχιστού.

Η ανακοίνωση:

«Το Οδικό Έργο κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης της Λεωφόρου Σχιστού, της Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω και της Εθνικής Οδού Αθηνών Κορίνθου μέχρι τη γέφυρα Ασπροπύργου, αποτελεί μεγάλης σημασίας έργο για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις του ευρύτερου Πειραιά, της Δυτικής Αττικής και Αθήνας.

Οι υποσχέσεις για την κατασκευή του Έργου περίσσεψαν, αλλά χωρίς αντίκρισμα, από όλες τις Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις, από θεσμοθετήσεως τους μέχρι σήμερα. Ηχηρή και η απουσία του Υπουργείου Υποδομών με μόνη φωτεινή εξαίρεση τον Υπουργό Υποδομών Κωνσταντίνο Α. Καραμανλή, που με Υπουργική Απόφαση όρισε το έργο ως Εθνικής Σημασίας και έσωσε την ωριμότητα του Έργου ανανεώνοντας τους Περιβαλλοντικούς του Όρους. Από τότε μόνο υποσχέσεις από την Περιφέρεια Αττικής, που ανερυθρίαστα παραβιάζονται συστηματικά.

Τα στάσιμα νερά του Έργου ήρθε να ταράξει η ερώτηση στη Βουλή του βουλευτή της Β’ Πειραιά Δημήτρη Μαρκόπουλου, που ζήτησε εξηγήσεις από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών για την μη προώθηση της προκήρυξης του Έργου. Οι απαντήσεις που δόθηκαν στην ερώτηση κρίνονται από όλους τους ενδιαφερόμενου φορείς ανεπαρκείς και προκάλεσαν την έντονη δυσαρέσκειά και ανησυχία τους.

Επιχειρηματίες του Πειραιά και της Ναυπηγοεπισκευής, προσκάλεσαν τον βουλευτή Δημήτρη Μαρκόπουλο με σκοπό να ανταλλάξουν απόψεις επί των απαντήσεων στην ερώτησή του, ενόψει μάλιστα, συντονισμένων και προωθημένων πλέον ενεργειών φορέων επιχειρήσεων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Η συνάντηση έγινε στα γραφεία επιχείρησης του Βιομηχανικού Πάρκου Σχιστού και σε αυτή συμμετείχαν ο βουλευτής, οι Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος του Βιομηχανικού Πάρκου Σχιστού κ.κ. Γιάννης Πολυχρονόπουλος και Άγγελος Πλατής αντίστοιχα, επιχειρηματίες και τεχνικοί σύμβουλοι. Παράλληλα ο βουλευτής ενημερώθηκε και για άλλα ζητήματα, όπως οι υψηλές ασφαλιστικές εισφορές για τους εργαζόμενους στη Ναυπηγοεπισκευή, η κατάσταση των υποδομών επισκευής πλοίων στον ΟΛΠ κ.ά..

Για το Οδικό Έργο κοινή ήταν η αντίληψη ο χρόνος ανοχής τελείωσε και ότι απαιτούνται ρηξικέλευθες δράσεις, που θα αφυπνίσουν τους συναρμόδιους φορείς Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης και της Κυβέρνησης, ώστε η κατασκευή του Έργου επί τέλους να ξεκινήσει άμεσα. Ήδη φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και επιχειρηματικοί φορείς έχουν ενημερωθεί και επίκεινται συντονισμένες δράσεις ανάδειξης του θέματος και πλήρους ενημέρωσης της κοινής γνώμης».

panw3

 

Σχετικά άρθρα