Συνεχίζονται οι προσπάθειες από τα συνεργεία διάσωσης να απομακρύνουν τα συντρίμμια της επιβατικής αμαξοστοιχίας στα Τέμπη και να εξερευνήσουν μέσα στις καμένες λαμαρίνες και τα βαγόνια που μοιάζουν με άμορφη μάζα, μήπως και ανακαλύψουν αγνοουμένους.
Γύρω στις 3.30 το μεσημέρι πτώμα ή πτώματα μεταφέρθηκαν μέσα με σακούλες και πάνω σε φορείο σε ασθενοφόρο με προορισμό το νεκροτομείο της Λάρισας.
Και ενώ οι γερανοί προσπαθούν να σηκώσουν την ηλεκτρομηχανή του τρένου, όλοι ελπίζουν ότι θα κλείσει ο αριθμός των νεκρών και δεν θα ανακαλυφθούν και άλλα πτώματα.
Πάντως, από την εικόνα που αντικρίζουν όλοι, συμπεραίνεται ότι η μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων ήταν σφοδρότατη, λόγω της μεγάλης ταχύτητας, ενώ από τη φωτιά που ξέσπασε έχουν καταστραφεί στο σημείο και τα εναέρια καλώδια ηλεκτροδότησης των συρμών.
Τραγικές είναι οι σκηνές, καθώς συγγενείς έρχονται στο σημείο και αναζητούν δικούς τους ανθρώπους που έως τώρα δεν έχουν δώσει σημεία ζωής και στη συνέχεια μεταβαίνουν στα νοσοκομεία για να τους αναζητήσουν.
Ο αριθμός των νεκρών ανέρχεται στους 39 έως τώρα όμως, υπάρχουν φόβοι ότι θα αυξηθεί κι άλλο, καθώς ακόμα υπάρχουν αγνοούμενοι. Περίπου 72 άτομα νοσηλεύονται στα νοσοκομεία, εκ των οποίων έξι σε κλίνες ΜΕΘ.
Σημειώνεται ότι με απόφαση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη κηρύχθηκε στη χώρα τριήμερο εθνικό πένθος, ενώ οι κηδείες των θυμάτων της τραγωδίας θα πραγματοποιηθούν δημοσία δαπάνη με απόφαση του υπουργού Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη και του υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα.
Την Πέμπτη ενώπιον του εισαγγελέα ο σταθμάρχης – «Ήταν η κακιά ώρα»
Αύριο, Πέμπτη, θα οδηγηθεί ενώπιον του εισαγγελέα ο σταθμάρχης της Λάρισας που έχει συλληφθεί για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.
Σύμφωνα με πληροφορίες κατά την προανακριτική του απολογία παραδέχθηκε ότι έκανε λάθος αποδίδοντάς το στην «κακιά ώρα».
Σε βάρος του έχει σχηματιστεί δικογραφία για το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων (κακούργημα), το οποίο με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη έως και ισόβια. Επίσης, για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.
Με εντολή του εισαγγελέα Εφετών Λάρισας, Σταμάτη Δασκαλόπουλου, που από την πρώτη στιγμή εποπτεύει τις έρευνες, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης. Με εντολή του επίσης ο εισαγγελέας πρωτοδικών παρίσταται διαρκώς στον τόπο της τραγωδίας ενόψει της σύνταξης αυτοψίας από την Τροχαία της Λάρισας, η οποία θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για τη συνολική αξιολόγηση της υπόθεσης ως προς τις αιτίες και τους υπεύθυνους της τραγωδίας.
Σύμφωνα με την εντολή που έδωσε από την πρώτη στιγμή του πολύνεκρου δυστυχήματος ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος, οι έρευνες θα πρέπει να προχωρήσουν ταχύτατα και προς κάθε κατεύθυνση ούτως ώστε να βρεθούν οι αιτίες και να αποδοθούν οι ευθύνες για την πρωτοφανή τραγωδία.
Το μοιραίο σήμα του σταθμάρχη στον μηχανοδηγό – «Περνάς το κόκκινο φωτόσημο έως και είσοδο Νέων Πόρων»
Μοιραία φαίνεται πως ήταν η εντολή του σταθμάρχη Λάρισας στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62, στην πορεία προς την τραγωδία.