Αρχική σελίδα ΠΕΙΡΑΙΑΣ Μετρό: Αλλάζει ο τρόπος εισόδου στους 6 σταθμούς της γραμμής προς Πειραιά

Μετρό: Αλλάζει ο τρόπος εισόδου στους 6 σταθμούς της γραμμής προς Πειραιά

από Giannis

Τέσσερα χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας των πρώτων τριων σταθμών του μετρό της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά και δύο χρόνια μετά την παράδοση και ενσωμάτωση και των υπολοίπων τριων, κλείνουν οι πύλες εισόδου και εξόδου στους έξι νεότερους σταθμούς του συστήματος.

Οι πύλες θα τεθούν σταδιακά σε λειτουργία από σήμερα Παρασκευή 11 Οκτωβρίου στους έξι σταθμούς της γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», οι οποίοι εως τώρα εξυπηρετούνταν με προσωρινό εξοπλισμό, αλλά με ουσιαστικά «ανοιχτό» σύστημα, καθώς και στις στάσεις του Τραμ προς Πειραιά.

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, ο νέος αναβαθμισμένος εξοπλισμός περιλαμβάνει:

  • 73 ηλεκτρονικές πύλες εισόδου/εξόδου με βελτιωμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και ασφάλειας, καθώς και 6 κέντρα διαχείρισης και μετάδοσης δεδομένων.

  • 46 συσκευές αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων ATH.ENA Ticket και καρτών ATH.ENA Card στους σταθμούς του Μετρό (μία εξ αυτών ανά σταθμό θα διαθέτει ηχητική καθοδήγηση σε ελληνικά και αγγλικά).

  • 20 συσκευές αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων και καρτών στις στάσεις του Τραμ, με οπτική καθοδήγηση σε 6 γλώσσες.

«Η προσθήκη νέου αναβαθμισμένου εξοπλισμού στο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο συνδυασμένων παρεμβάσεων και αλλαγών που υλοποιούνται από τις Συγκοινωνίες Αθηνών για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών αστικής μετακίνησης», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, με αφορμή την έναρξη λειτουργίας των πυλών στους έξι σταθμούς.

Ο ΟΑΣΑ φιλοδοξεί μέσω των νέων πυλών να μειώσει και την εισιτηριοδιαφυγή καθώς αφενός αυτές θα διαθέτουν βελτιωμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, αλλά κυρίως επειδή θα κλείσουν το σύστημα, όπως στους υπόλοιπους σταθμούς του μετρό ώστε να είναι δύσκολο να εισέλθει κανείς χωρίς εισιτήριο. Πηγές του Οργανισμού αντιτείνουν βέβαια, ότι παρόλο που δεν λειτουργούσαν πύλες έως τώρα, έχει μετρηθεί ότι το 15% των επικυρώσεων εισιτηρίων και καρτών σε ημερήσια βάση προέρχεται από τους έξι σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά της γραμμής 3.

Να σημειωθεί ότι οι νέες πύλες, βάσει των προδιαγραφών του διαγωνισμού που είχε προηγηθεί, διαφέρουν απ΄αυτές που λειτουργούν στους υπόλοιπους σταθμούς κυρίως στο θέμα του ύψους, καθώς έχει προβλεφθεί ύψος έως 1,80 μέτρων ώστε να αποτρέπεται η υπερπήδησή τους.

Η ανίχνευση παρουσίας και ασφαλούς διέλευσης επιβατών, θα εξασφαλισθεί καθ΄ όλο το μήκος και ύψος της πύλης με επαρκή αριθμό αισθητήρων, προκειμένου:

  • Να προλαμβάνεται ο τραυματισμός ενήλικων επιβατών, επιβατών με βαλίτσα ή μικρών παιδιών

  • Να αποτρέπεται η διέλευση επιβάτη χωρίς επικύρωση

  • Να παρέχονται ακριβή στοιχεία μέτρησης επιβατών με επικύρωση και χωρίς επικύρωση. Επιπλέον δε θα επιτρέπουν τη διέλευση περισσοτέρων του ενός επιβατών για μια επικύρωση (antifraud control) και θα αποτρέπουν το Tailgating, δηλαδή το στρίμωγμα κάποιου χωρίς εισιτήριο προκειμένου να περάσει τον έλεγχο με τον προπορευόμενο επιβάτη. Για τον έλεγχο της ορθής διέλευσης θα χρησιμοποιηθούν υπέρυθροι αισθητήρες δέσμης με τους οποίους θα ελέγχεται η διέλευση ηλεκτρονικά και στις δύο κατευθύνσεις της πύλης.

Η μεγάλη καθυστέρηση που σημειώθηκε στη λειτουργία των πυλών οφείλεται στην αντίστοιχη καθυστέρηση του σχετικού διαγωνισμού, ο οποίος προκηρύχθηκε από τον ΟΑΣΑ το 2021 αφού είχαν εγκαινιαστεί και λειτουργήσει οι πρώτοι σταθμοί. Ωστόσο η πρώτη διαγωνιστική απόπειρα είχε κηρυχθεί άγονη με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να επαναληφθεί αναδεικνύοντας ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή με τίμημα 6.574.799 ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Τελικώς οι πύλες στους έξι σταθμούς επέκτασης θα ξεκινήσουν να λειτουργούν σταδιακά. Ωστόσο οι εργαζόμενοι επισημαίνουν ότι η λειτουργία τους θα ξεκινήσει με σημαντικά προβλήματα και αστοχίες που αναμένεται να προκαλέσουν ουρές και εκνευρισμό στον επιβατικό κοινό.

Σχετικά άρθρα