Αρχική σελίδα ΕΙΔΙΚΕΣ ΣΤΗΛΕΣBlack Spider Κρουαζιέρα και Πειραιάς: Ερωτήματα επί… ερωτημάτων φορέων και συλλογικοτήτων

Κρουαζιέρα και Πειραιάς: Ερωτήματα επί… ερωτημάτων φορέων και συλλογικοτήτων

από Giannis

Με ενδιαφέρον διαβάσαμε ανακοινώσεις συνδυασμών και συλλογικοτήτων του Πειραιά, τις τελευταίες ημέρες για το θέμα της κρουαζιέρας, τις αναπλάσεις και γενικότερα τα οφέλη ή μη, στην πόλη.

Θέτουμε όμως ερωτήματα επί των θέσεων που εκφράστηκαν, δεδομένου ότι επίκειται  και συζήτηση σε επίπεδο δημοτικού συμβουλίου.

Αρχικά, δεν μπορεί να υπάρχει μια γενική παραδοχή ότι η «κρουαζιέρα απειλεί σοβαρά την ποιότητα ζωής στον Πειραιά», καθώς είναι στην ευχέρεια της πόλης και των φορέων στο πώς θα την αξιοποιήσουν ως συγκριτικό πλεονέκτημα.

 Επί της ουσίας όμως. 

Παρουσιάστηκαν κάποια στοιχεία διέλευσης οχημάτων, επιβάρυνσης του κυκλοφοριακού με «κίνηση ημέρας». Εξωπραγματικά νούμερα (5.000 ταξί, 10.000 διαδρομές κ.α.), τα οποία δεν αναφέρεται από πού προκύπτουν. Και είναι σημαντικό να μάθουμε την «πηγή» προέλευσης και τελικά, αν ισχύουν.

Επίσης, σε αναρτήσεις συλλογικοτήτων, γίνεται λόγος για «αναπλάσεις αστικού τύπου που επιβαρύνουν την όλη κατάσταση στην πόλη, συνδυαστικά με τη λειτουργία της κρουαζιέρας» . Και εύλογα αναρωτιόμαστε: Δηλαδή μία διαπλάτυνση πεζοδρομίου προς όφελος των κατοίκων-επισκεπτών θεωρείται «επιβάρυνση»; Το ερώτημα δηλαδή είναι απλό: Είναι δυνατόν να εξυπηρετούνται δήθεν τα «συμφέροντα του λιμανιού», όταν μικραίνουν οι δρόμοι και μεγαλώνουν τα πεζοδρόμια;

Και επειδή μιλάμε σε επίπεδο ενεργειών τοπικής αυτοδιοίκησης, θεμιτές οι όποιες προτάσεις αλλά να έχουν και μια δόση ρεαλισμού και προοπτικής. Για παράδειγμα, η «εντός του λιμανιού σύνδεση της περιοχής της κρουαζιέρας με τους σταθμούς του μετρό και του τραμ». Αν η λογική είναι να κρατήσουμε τους επισκέπτες στην πόλη, γιατί να συζητάμε για τέτοιες ενέργειες «διαφυγής» και όχι μια καλύτερη διασύνδεση σημείου κρουαζιέρας –κέντρου πόλης.

Σε κάθε περίπτωση, το να πηγαίνουμε «πολεμικά» απέναντι στην κρουαζιέρα, υψώνοντας λάβαρα επανάστασης, δεν είναι το ζητούμενο (αυτή την εποχή). Η κρουαζιέρα, είναι και θα είναι εδώ (με τα θετικά και τα αρνητικά της) και οφείλουμε να βρούμε τρόπους και πεδία συζήτησης-συνεργειών προς όφελος του Πειραιά.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΡΑΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ

Σχετικά άρθρα