Αρχική σελίδα ΠΕΙΡΑΙΑΣ Η άμεση αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού συζητήθηκε στη Βουλή μετά από Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής ΝΔ Α’ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος

Η άμεση αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού συζητήθηκε στη Βουλή μετά από Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής ΝΔ Α’ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος

από prootos

Η άμεση αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού συζητήθηκε στη Βουλή μετά από Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής ΝΔ Α’ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κωνσταντίνο Γαβρόγλου.

Στην αρχή της ομιλίας του, ο κ. Κατσαφάδος εξέφρασε τη βαθύτατη οδύνη του και τα θερμότατα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των δεκάδων θυμάτων που άφησε πίσω της η πυρκαγιά που έπληξε την Ανατολική Αττική.

«Η σημερινή ημέρα είναι μια ημέρα που θρηνεί η Ελλάδα, όταν λίγα χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας έχουμε τόσες δεκάδες νεκρούς. Όλοι θα αρχίσουμε να χύνουμε κροκοδείλια δάκρυα, όλοι θα δηλώσουμε τον θρήνο και την οδύνη μας, αλλά είναι πραγματικά ντροπή.

Πραγματικά αισθάνομαι ότι αυτό το κράτος κάηκε μαζί με όλους αυτούς τους πολίτες της Ανατολικής Αττικής, μέσα από την ανυπαρξία του.

Και θέλω να πιστεύω, κύριε Πρόεδρε, ότι θα υπάρχει το ηθικό ανάστημα, ότι κάποιοι άνθρωποι –χωρίς να επιρρίψω ευθύνες σήμερα, γιατί σήμερα δεν είναι η ημέρα που θα συζητήσουμε τις ευθύνες- θα πρέπει να αναλάβουν το κόστος αυτής της ανυπαρξίας του κράτους, της ελλειμματικής δραστηριοποίησης του κράτους πάνω σε αυτά τα φαινόμενα. Πρέπει να δείξουμε και εν τοις πράγμασι ότι έχουμε ακόμα αυτές τις ηθικές αρχές που χαρακτηρίζουν τον Έλληνα και να αποδείξουμε ότι συμπάσχουμε με την κοινωνία», είπε ο κ. Κατσαφάδος.

Σχετικά με την Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε με αφορμή την πρόσφατη αυτοκτονία του 15χρονου στην Πετρούπολη, ο οποίος υπήρξε θύμα σχολικού εκφοβισμού, ο κ. Κατσαφάδος έκανε λόγο για ένα τραγικό γεγονός, που έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από παρόμοια περιστατικά, υπογραμμίζοντας την απουσία ενός εθνικού σχεδίου δράσης, αντιμετώπισης και πρόληψης του σχολικού εκφοβισμού, που έχει πάρει διαστάσεις στη χώρα μας.

«Πριν από μερικά χρόνια το «Χαμόγελο του Παιδιού» είχε κάνει μία πανευρωπαϊκή έρευνα, η οποία δυστυχώς ανέδειξε ότι στη χώρα μας το 1/3 των Ελληνόπουλων έχει πέσει θύμα λεκτικής, σωματικής, ή διαδικτυακής βίας, πράγμα το οποίο μας κατατάσσει στην τέταρτη θέση επί συνόλου σαράντα εννέα χωρών σε όλη την Ευρώπη»,είπε ο κ. Κατσαφάδος, ο οποίος έθεσε επίμονα ερωτήματα στον Υπουργό Παιδείας για το Παρατηρητήριο που λειτουργεί από το 2013 κι έχει ως σκοπό τον έλεγχο των δραστηριοτήτων που πρέπει να γίνεται μέσα σε ένα σχολείο.

«Με αφορμή άλλον έναν νέο που έφυγε πολύ σύντομα από τη ζωή, σας ερωτώ κ. Υπουργέ, τι έχει γίνει με το Παρατηρητήριο, ποια είναι τα αποτελέσματά του, ποιες είναι οι δράσεις του, είναι σε λειτουργία; Ποια είναι η γνώμη σας σε σχέση με τον θεσμό της συμβουλευτικής, αν έχετε προγραμματίσει κάποιες άλλες δράσεις, τις οποίες εμείς τυχόν δεν ξέρουμε, αν έχετε βγάλει κάποια καμπάνια μέσα από το διαδίκτυο ή κάποιο φυλλάδιο ενημέρωσης. Τι σκοπεύετε να κάνετε και τι έχετε κάνει μέχρι τώρα αναφορικά με αυτό το φλέγον ζήτημα, ένα ζήτημα που αποτελεί ταμπού, αν θέλετε, ακόμα και σήμερα στην ελληνική κοινωνία, αλλά ένα ζήτημα το οποίο έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις».

Απαντώντας στην τοποθέτηση του Υπουργού Παιδείας, ο οποίος είπε ότι ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία σε πάρα πολλές χώρες και πως για πρώτη φορά καθιερώθηκε η 6η Μαρτίου ως «πανελλήνια σχολική ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο», ο κ. Κατσαφάδος είπε:

«Είναι ένα πρόβλημα το οποίο δεν έχει χρώμα και νομίζω ότι υπάρχει κοινός τόπος για να μπορέσουμε να συμφωνήσουμε όλοι πάνω σ’ αυτό. Ούτως ή άλλως, αυτό μας έχουν δείξει και οι υπόλοιπες χώρες που το έχουν αντιμετωπίσει και προσπαθούν να το αντιμετωπίσουν με ακόμα καλύτερους τρόπους, όπως είναι η Νορβηγία, η Σουηδία ή η Αμερική. Επιτρέψτε μου, όμως, να πω ότι με την 6η Μαρτίου και μόνο δεν λύνεται το πρόβλημα, γιατί ξέρετε ότι πολλές φορές όλες αυτές οι επετειακές εκδηλώσεις, είναι εκδηλώσεις για να μην πηγαίνουν οι μαθητές στο μάθημα, για να γλιτώνουν το μάθημα. Νομίζω, λοιπόν, κύριε Υπουργέ, ότι έχουμε να κάνουμε ακόμα πάρα πολλά στο συγκεκριμένο θέμα ως γονείς, ως κοινωνία, ως εκπαιδευτική κοινότητα. Χρωστάμε πάρα πολλά να κάνουμε ακόμα στους μαθητές και στη νέα γενιά αυτής της χώρας. Είναι πάρα πολύ εύκολο να αρχίσουμε και να εφαρμόζουμε πράγματα», τόνισε ο Βουλευτής για να ρωτήσει στη συνέχεια τον κ. Γαβρόγλου:

«Γιατί δεν έχει εκδοθεί ένα ανώνυμο ερωτηματολόγιο για να μπορέσουμε πρωτογενώς, αν θέλετε, σε όλα τα σχολεία να δούμε τη δραματική κατάσταση η οποία υπάρχει; Γιατί δεν έχουμε δημιουργήσει κάποια συμβουλευτικά κέντρα, κάποια άμεση γραμμή ενημέρωσης για να πάρει τηλέφωνο ο μαθητής ή να πάρει ο γονιός είτε του θύματος είτε του θύτη, όπως πολύ σωστά είπατε, και να αναφέρει αυτά τα περιστατικά;Νομίζω ότι πρέπει να προχωρήσουμε σε πιο δραστικά μέτρα, κύριε Υπουργέ. Νομίζω ότι αυτή πρέπει να είναι και η βούληση η δική σας, αλλά είναι και η δική μας βούληση. Το χρωστάμε σε αυτά τα παιδιά. Το χρωστάμε στην κοινωνία. Χρωστάμε στην κοινωνία να παραδώσουμε καλύτερους ανθρώπους. Νομίζω ότι αν μπορέσουμε να δημιουργήσουμε όλες αυτές τις δομές, οι οποίες είναι απαραίτητες, και αν μπορέσουμε να εφαρμόσουμε όλες αυτές τις πρακτικές, οι οποίες με επιτυχία εφαρμόζονται στο εξωτερικό, θα μπορέσουμε να το πετύχουμε.»

Ο κ. Κατσαφάδος, αφού επανέλαβε ότι το θέμα του σχολικού εκφοβισμού έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις, ανέφερε:

«Δεν είναι νομοθετικό το θέμα. Στην Ελλάδα δεν πάσχουμε από νόμους, κύριε Υπουργέ. Πάσχουμε από τη σωστή εφαρμογή των νόμων. Πάσχουμε από το να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τη γραφειοκρατία, πάσχουμε από το να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε ταμπού και προκαταλήψεις, να κοιτάξουμε το πρόβλημα κατάματα και να έχουμε την τόλμη να το αντιμετωπίσουμε.

Δυστυχώς, ενώ ξέρετε ότι αυτό το πρόβλημα έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις και στη χώρα μας, παρατηρείται αυτό το φοβικό σύνδρομο και στην κοινωνία και στην εκπαιδευτική κοινότητα και μέσα στα σπίτια των θυτών και μέσα στα σπίτια των θυμάτων. Εμείς, όμως, οφείλουμε να το αναδείξουμε και να μπορέσουμε να το καταπολεμήσουμε και να το ξεπεράσουμε.»

 

Σχετικά άρθρα