Αρχική σελίδα ΝΑΥΤΙΛΙΑ Ερώτηση στη Βουλή για το υψηλό το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στα δρομολόγια Κρήτης – Πειραιά

Ερώτηση στη Βουλή για το υψηλό το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στα δρομολόγια Κρήτης – Πειραιά

από Giannis

Ο βουλευτής του Β1′ Βορείου Τομέα Αθηνών της Ελληνικής Λύσης Βασίλειος Βιλιάρδος κατέθεσε ερώτηση προς τους υπουργούς  Ανάπτυξης, Υποδομών – Μεταφορών και Νησιωτικής Πολιτικής για το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στα δρομολόγια Κρήτης – Πειραιά.

Το περιεχόμενο της ερώτησης έχει ως εξής: Κύριοι Υπουργοί, Ιδιώτης συμπολίτης μας έθεσε υπόψη μας μια διαμαρτυρία του σχετικά με το ανορθολογικά διαμορφωμένο κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στα δρομολόγια που διασυνδέουν την Αττική με τα λιμάνια της Κρήτης. Η εν λόγω διαμαρτυρία, μάλιστα, όπως μας ενημέρωσε ο ως άνω συμπολίτης μας, έχει ήδη κοινοποιηθεί, ως email, στην πολιτική ηγεσία της χώρας και σε ορισμένα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης. Έχοντας, ο ίδιος ως άνω, ταξιδέψει, εντός του περασμένου Οκτωβρίου, από τον Πειραιά με πλοίο για το Ηράκλειο της Κρήτης στην πλέον οικονομική θέση (“κατάστρωμα”), μας ανέφερε ότι κατέβαλε, ως κόστος εισιτηρίου, το ποσό των 32€. Το προηγούμενο αντίτιμο, σημειωτέο, εμπεριέχει έκπτωση, λόγω ηλικίας του εν λόγω επιβάτη. Επίσης, δε, σημειωτέο ότι, το συγκεκριμένο δρομολόγιο ήταν το φτηνότερο για το ταξίδι από Πειραιά προς την Κρήτη, συγκρινόμενο με τα άλλα διαθέσιμα, προκειμένου για άφιξη σε άλλα λιμάνια του νησιού.

Έχοντας ωθηθεί από διάφορες ατυχείς συγκυρίες, ο ανωτέρω συμπολίτης μας, μη μπορώντας να κάνει χρήση του ανωτέρω φθηνότερου δρομολογίου για επιστροφή στον Πειραιά, στις αρχές του τρέχοντα μήνα, αναγκάστηκε να αναχωρήσει προς Πειραιά, επιβιβαζόμενος σε πλοίο από τον λιμένα των Χανίων, όπου κατέβαλε, όμως, ένα υπέρμετρο κόστος εισιτηρίου, ύψους 49€. Η θεαματική διαφορά κόστους του εν λόγω εισιτηρίου, που διαμορφώνεται πάνω από μιάμιση φορά ακριβότερη για την ίδια ακριβώς παροχή υπηρεσίας (μετάβαση από Πειραιά προς Κρήτη), κρίνει ο ως άνω διαμαρτυρόμενος συμπολίτης μας ότι οφείλεται στην ανοχή από μέρους της αρμόδιας πολιτικής ηγεσίας μιας αυθαίρετης πρακτικής κοστολόγησης της εταιρείας που εκμεταλλεύεται το συγκεκριμένο δρομολόγιο, κατ’ αποκλειστικότητα, χωρίς τον παράγοντα του ανταγωνισμού να λειτουργεί περιοριστικά στο επίμαχο κόστος, προς όφελος των καταναλωτών.

Κατά τον παραπάνω αναφερόμενο διαμαρτυρόμενο συμπολίτη μας, το αδιαμφισβήτητο δεδομένο ότι η διαδρομή Χανιά – Πειραιάς είναι απόστασης 277 χιλιομέτρων, ενώ, η αντίστοιχη για Ηράκλειο – Πειραιά 320 χιλιομέτρων, δηλαδή, κατά 15% μακρύτερη, σημαίνει ότι καταβάλλεται στην πορεία προς Ηράκλειο επιπλέον κόστος καυσίμου, άνω της τάξης του 20%, προκειμένου να καλυφθεί η επίμαχη απόσταση στον ίδιο χρόνο. Ως εκ τούτου, το φθηνότερο κόστος ενός ακτοπλοϊκού εισιτηρίου καταβαλλόμενο στη μακρύτερη διαδρομή και όχι στη μικρότερη αποτελεί μια περίεργη παραδοξότητα. 

Σχετικά άρθρα