Αρχική σελίδα Β ΠΕΙΡΑΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ: Να σταματήσει η διαδικασία μετατροπής του 1ου Γυμνασίου Πειραιά σε Πειραματικό και του ΕΠΑΛ Κερατσινίου σε Πρότυπο

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ: Να σταματήσει η διαδικασία μετατροπής του 1ου Γυμνασίου Πειραιά σε Πειραματικό και του ΕΠΑΛ Κερατσινίου σε Πρότυπο

από Giannis

Ερώτηση για τη μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Πειραιά σε Πειραματικό και του ΕΠΑΛ Κερατσινίου σε Πρότυπο κατέθεσε το ΚΚΕ προς τους υπουργούς Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, Εσωτερικών και Υποδομών & Μεταφορών.

Συγκεκριμένα, την Ερώτηση υπογράφουν οι βουλευτές Νίκος Αμπατιέλος, Διαμάντω Μανωλάκου, Γιάννης Γκιόκας, Βιβή Δάγκα, Σεμίνα Διγενή, Λιάνα Κανέλλη, Χρήστος Κατσώτης, Αφροδίτη Κτενά, Θανάσης Παφίλης, Χρήστος Τσοκάνης και αναφέρονται τα εξής:

«Το Υπουργείο Παιδείας και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά προωθούν τη μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Πειραιά σε Πειραματικό και του ΕΠΑΛ Κερατσινίου σε Πρότυπο. Στο πλαίσιο της αντίθεσης της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών του Πειραιά στην προώθηση της μετατροπής σχολείων σε Πρότυπα και Πειραματικά, στο 1ο Γυμνάσιο Πειραιά αυτή η αντίθεση εκφράστηκε ακόμα και με δημόσια επιστολή πολλών εκπαιδευτικών του σχολείου.

Όπως επισημαίνει η ΕΛΜΕ Πειραιά η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων:

  • Ενισχύει την κατηγοριοποίηση/διαφοροποίηση των σχολείων και τη δημιουργία σχολείων για μορφωτική “ελίτ” υψηλών επιδόσεων, αποκλείοντας μαθητές από πιο φτωχές και λαϊκές οικογένειες.
  • Απομακρύνει τα παιδιά από το σχολείο της γειτονιάς τους, τα οποία αναγκάζονται να μετακινούνται σε μεγαλύτερη απόσταση.
  • Προωθεί τις χορηγίες από ιδιωτικούς φορείς, την απαλλαγή της χρηματοδότησης από το κράτος, τη δυνατότητα παρέμβασης από εξωσχολικούς φορείς π.χ. στη λειτουργία του σχολείου ή στο πρόγραμμα σπουδών.
  • Καταργεί τη μόνιμη και σταθερή εργασία στα Πειραματικά/Πρότυπα Γυμνάσια και ΓΕΛ, εδραιώνει την κουλτούρα της αξιολόγησης, καταργώντας την οργανικότητα των θέσεων των εκπαιδευτικών, θεσμοθετώντας την κρίση ανά τακτά χρονικά διαστήματα με τη διαδικασία της συνέντευξης και με κριτήριο την επίδοση των μαθητών, την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κ.λπ.
  • Τέλος, από τη μέχρι τώρα εφαρμογή του θεσμού στα ήδη υπάρχοντα, αλλά και σε αυτά που προτείνονται για Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία (και στον Πειραιά) βλέπουμε κτίρια δεκαετιών (π.χ. το 1ο Γυμνάσιο Πειραιά στεγάζεται σε 6ώροφο κτίριο, κατασκευασμένο τη δεκαετία του 1970, χωρίς προαύλιο), κτίρια μισθωμένα, πολλά προβλήματα υποδομής, δεκάδες κενά εκπαιδευτικών -χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες- και πλήρωσή τους με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτικούς δηλαδή που απολύονται στο τέλος της σχολικής χρονιάς, όπως χαρακτηριστικά συμβαίνει στο Πρότυπο ΕΠΑΛ Περάματος. Αντίστοιχη κατάσταση με δεκάδες κενά που καλύπτονται από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς επικρατεί και στο ΕΠΑΛ Κερατσινίου.

Στην περίπτωση του 1ου Γυμνασίου Πειραιά, αν συνδεθεί με τα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία της Ραλλείου, τότε τα παιδιά από το κέντρο του Πειραιά, μια πυκνοκατοικημένη περιοχή, θα πρέπει να μετακινούνται σε άλλα Γυμνάσια.

Σχετικά άρθρα