Σε έρευνα του Ινστιτούτου Reuters αναδεικνύεται η επιτυχία του τοπικού Τύπου στην Ελλάδα, ο οποίος, σύμφωνα με τα στοιχεία, κατάφερε να επανακτήσει την εμπιστοσύνη των πολιτών την τελευταία διετία.
Παρά τις γενικότερες δυσκολίες του έντυπου Τύπου, οι τοπικές εφημερίδες και ιστοσελίδες όχι μόνο διατήρησαν τα κεκτημένα τους και σε ορισμένες περιπτώσεις κατάφεραν να αυξήσουν την αναγνωσιμότητα και την επιρροή τους.
Η έρευνα τονίζει ότι τα τοπικά και περιφερειακά έντυπα κατόρθωσαν να «κερδίσουν» τους πολίτες στη νέα εποχή (που κατακλύζεται από τα social media), να αλληλεπιδράσουν με αυτά, προσφέροντας ειδήσεις σημαντικές και μοναδικές γύρω από την καθημερινή ζωή στις τοπικές κοινωνίες.
Η στροφή σε τοπικά θέματα όπως οι υποδομές, η εκπαίδευση, η υγεία, οι υπηρεσίες και οι ανάγκες ανά περιοχή, συνετέλεσε στην αύξηση της εμπιστοσύνης του κοινού.
Οι συντάκτες αναφέρουν πως η κρίση εμπιστοσύνης προς τα μεγάλα Μέσα και η ανάγκη για αντικειμενική ενημέρωση σε τοπικό επίπεδο στήριξαν αυτή την τάση.
Τέλος, εκτιμάται ότι οι τοπικοί συντάκτες θα συνεχίσουν να αναβαθμίζονται και να έχουν σημαντικό ρόλο στην αγορά των ΜΜΕ, ειδικά εάν ενσωματώσουν περιεχόμενο σε ψηφιακές πλατφόρμες και προηγμένες μορφές παρουσίασης ειδήσεων.
Στο σημείο αυτό, αξίζει να αναφέρουμε ότι η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ είναι από τις τοπικές εφημερίδες που δεν έκαναν πίσω στη νέα εποχή του Τύπου (ηλεκτρονικού και έντυπου). Με συνέπεια, αντικειμενικότητα, εκσυγχρονισμό καταφέρνει και διατηρεί «κεκτημένα» 52 ετών στην ενημέρωση, με καθημερινή έκδοση, ανανεωμένη ιστοσελίδα, αλληλεπίδραση με social media και λειτουργία νέων μέσων (βίντεο, καναλιών youtube κ.α.).
Έχοντας δίπλα μας πιστούς αναγνώστες και συνεχώς νέο κοινό, συνεχίζουμε να υπηρετούμε τις αξίες της ενημέρωσης και να αποτελούμε θεμέλιο στο οικοδόμημα του Τοπικού Τύπου, προσπαθώντας να τον ισχυροποιήσουμε, σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Συνεχίζουμε δυνατά!
Απόστολος Καραμπερόπουλος
ΕΚΔΟΤΗΣ