Οι πολίτες, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, έχουν πλέον τη δυνατότητα -προαιρετικά και ανώνυμα- να αξιολογήσουν και να εκφράσουν τη γνώμη τους για μια σειρά δημόσιων υπηρεσιών, μέσω ενός προγράμματος που υλοποιείται για πρώτη φορά, δήλωσε ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, ο οποίος παρουσίασε μαζί με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου το «Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης Υπηρεσιών Δημόσιας Διοίκησης από τους πολίτες».
Το ερωτηματολόγιο θα είναι διαθέσιμο δύο φορές τον χρόνο, μία την περίοδο Απριλίου-Μαΐου και μία την περίοδο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου, επιτρέποντας την παρακολούθηση της εξέλιξης των υπηρεσιών.
Οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν τις αξιολογήσεις τους έως τις 24 Μαΐου, και τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στις αρχές Ιουνίου, μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας των δεδομένων. Η συμμετοχή είναι ανώνυμη, διασφαλίζοντας την ειλικρινή έκφραση απόψεων.
Η μοναδικότητα των απαντήσεων εξασφαλίζεται μέσω κωδικών taxis, ενισχύοντας την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων.
Το ερωτηματολόγιο καλύπτει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών: Αξιολόγηση της ΑΑΔΕ, του ΕΦΚΑ, του κτηματολογίου, της ΔΥΠΑ και άλλων. Αξιολόγηση των ψηφιακών εργαλείων. Υπηρεσίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δηλαδή αξιολόγηση της καθαριότητας, του ηλεκτροφωτισμού, των παιδικών σταθμών, του πρασίνου, των παιδικών χαρών, της στάθμευσης, της προσβασιμότητας ΑμΕΑ και άλλων τοπικών υπηρεσιών.
Τα αποτελέσματα που θα δοθούν π.χ. στην Αυτοδιοίκηση θα είναι ανά Δήμο, Περιφέρεια, Δημοτική Ενότητα, ΤΚ κ.α.
Ο κ. Λιβάνιος διευκρίνισε ότι το ερωτηματολόγιο δεν αφορά την αξιολόγηση των υπαλλήλων, αλλά την ποιότητα των υπηρεσιών. Δεν συνδέεται με το σύστημα επιβράβευσης του δημοσίου και δεν αποτελεί πλατφόρμα υποβολής προσωπικών αιτημάτων.
Η αξιολόγηση θα γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά μέσω της εθελοντικής συμπλήρωσης ψηφιακού ερωτηματολογίου στη σελίδα axiologisi.ypes.gov.gr.