Αρχική σελίδα ΕΙΔΙΚΕΣ ΣΤΗΛΕΣBlack Spider Αναπλάσεις-κρουαζιέρα: Οφειλόμενες απαντήσεις προς κ.Γαβρίλη και κα.Βήνη

Αναπλάσεις-κρουαζιέρα: Οφειλόμενες απαντήσεις προς κ.Γαβρίλη και κα.Βήνη

από Kostas

Με ενδιαφέρον είδαμε ότι οι θέσεις της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ για το θέμα των αναπλάσεων συνδυαστικά με την κρουαζιέρα στον Πειραιά έτυχαν σχολιασμού, από φορείς, συλλογικότητες και παρατάξεις, κάτι που από τη μία κρίνουμε θετικό, στο πλαίσιο του δημοσίου διαλόγου, από την άλλη όμως οφείλουμε να απαντήσουμε και στις τοποθετήσεις των κ. Γαβρίλη και της κας Βήνη.

Αρχικά, να επισημάνουμε ότι το ενυπόγραφο άρθρο τοποθέτησης και δημοκρατικής άποψης ποτέ δεν έκανε αναφορά σε ονόματα, παρά μόνον σε θέσεις-προτάσεις

Συνεπώς, η όποια «ταυτοποίηση» δεν οφείλεται σε εμάς, ούτε υπάρχει ζήτημα «προσωπικού» από την πλευράς μας.

Η συγκεκριμένη απάντηση γίνεται ονομαστικά καθώς τόσο ο κ. Γαβρίλης, όσο και η κα Βήνη, επέλεξαν το  σχολιάσουν την ανάρτηση-θέση του εκδότη της εφημερίδας μας, δημοσίως στα social media:

Για τον κ. Γαβρίλη (επικεφαλής της παράταξης  ΑλλάΖΟΥΜΕ τον Πειραιά για όλους & όλες), που τόσα χρόνια έχουμε συνηθίσει να τοποθετείται με επιχειρήματα και στοιχεία (ακόμη και από τη θέση του Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά), το να σχολιάζει απλώς ως… «ανακρίβειες» την ενυπόγραφη τοποθέτηση του εκδότη της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ, δυστυχώς, του γυρνάει μπούμερανγκ καθώς ο ίδιος στο δελτίο Τύπου, για το οποίο  μας “εγκαλεί”, επικαλείται στοιχεία και μετρήσεις για τις οποίες δεν αναφέρει καν την πηγή προέλευσης. Δεν είναι άδικο λοιπόν να ρωτάμε για την προέλευση αυτών των στοιχείων, που μάλιστα αξιοποιήθηκαν ως επιχειρηματολογία για να καταλήξει ο συνδυασμός στο έωλο και εύκολο συμπέρασμα ότι… «Η κρουαζιέρα απειλεί σοβαρά την ποιότητα ζωής στην πόλη!». Κατά τα υπόλοιπα οι προτάσεις του συνδυασμού, προφανώς και είναι θεμιτές με μία όμως υποσημείωση:

Φτάσαμε στο σημείο να συζητάμε για τα… αρνητικά της «κρουαζιέρας» στον Πειραιά… ΤΩΡΑ! Να διαμαρτύρονται κάποιοι ΤΩΡΑ! Με δεδομένες και ψηφισμένες τις αλλαγές από …ΤΟΤΕ! Επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζουν μέχρι και σήμερα!

Και δεν αναφερόμαστε προσωπικά στον κ. Γαβρίλη, για να μην παρεξηγηθούμε (σ.σ. διότι ο άνθρωπος και θέση είχε και άποψη). Αλλά σε όλη αυτή την «ομάδα διαμαρτυρίας», που λησμονεί όσα εγκρίθηκαν επί Τσίπρα, επί Δρίτσα, επί Δούρου πριν και μετά από αυτούς;;; Σήμερα λοιπόν τους φταίει η δημοτική Αρχή Πειραιά; Ναι, ΟΦΕΙΛΟΥΝ να γίνουν «πράγματα», υποδομές. Συμφωνούμε. Αλλά αυτά να προκύψουν από συζητήσεις, από μελέτες, από συνέργειες, από ψηφίσματα, από κοινό μέτωπο διεκδικήσεων, ΟΧΙ από «δαινομοποιήσεις» και “μεταχρονολογημένους” ηρωισμούς.

Και εδώ, το θέμα αγγίζει και το «Παρατηρητήριο της Πειραϊκής» και την συμπαθέστατη για εμάς κα. Βήνη, η οποία και η ίδια «ξεσπάθωσε» στην ανάρτηση της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ, διαμαρτυρόμενη για τα περί… λαϊκισμού. Αδίκως, διότι η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ κατά καιρούς έχει φιλοξενήσει τις θέσεις του «Παρατηρητηρίου» για το θέμα και ποτέ δεν «κλείσαμε τα μάτια» για το θέμα του νέου Προβλήτα Κρουαζιέρας, αντιθέτως μάλιστα, αναδεικνύαμε τις λάθος κινήσεις, τις προσφυγές, τις αποφάσεις του ΣτΕ, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, τις φωτογραφίες των εργασιών, τις απόψεις στο δημοτικό συμβούλιο.

Άλλο όμως αυτό και άλλο να πετάμε «πυροτεχνήματα» στον αέρα…. (π.χ. να αλλάξουμε τη ροή των Ταξί, ή τη λειτουργία των Πυλών στο λιμάνι) και να εφευρίσκουμε «σημαίες» παν- Πειραϊκού ξεσηκωμού. Κατά ποιων; Του Δήμου που θέλει αναπλάσεις για τον κόσμο, για την καλύτερη λειτουργία της πόλης; Ποιος είναι ο «εχθρός»;

Γιατί καλές οι κινητοποιήσεις αλλά να υπάρχουν και οι σωστοί αποδέκτες, όχι μόνο «τσουβάλιασμα». Και για να μιλήσουμε με έννοιες, ο λαϊκισμός ως επίκληση στην «αυθεντία της μάζας» και την καταγγελία των ελίτ… έχει ως προϋπόθεση να προσδιοριστεί η… «ελίτ»! Ποια λοιπόν είναι η «ελίτ» που απευθύνεστε και που δεν θέλει το καλό του Πειραιά; Ο Δήμος, η Περιφέρεια, ο κλάδος των Ταξί, η COSCO, η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ, οι τότε «υπογράφοντες» του ΣΥΡΙΖΑ, οι τότε βουλευτές όλων των κομμάτων που ψήφιζαν ή ο Μητσοτάκης;

Εντοπίστε τον εχθρό…  και μετά, ξεσηκωθείτε (με στοιχεία) και εμείς θα είμαστε δίπλα σας όπως κάνουμε πάντα εδώ και 60 χρόνια!

Υ.Σ. Για να μην αφήνονται και σκιές περί «κοψίματος» δελτίων τύπου και θέσεων, σας παραθέτουμε τα παρακάτω:

 

1.

ΑλλάΖΟΥΜΕ τον Πειραιά για όλους & όλες – Γιώργος Γαβρίλης

Η κρουαζιέρα απειλεί σοβαρά την ποιότητα ζωής στην πόλη! Να ληφθούν μέτρα τώρα

Η κρουαζιέρα υποβαθμίζει επικίνδυνα την ποιότητα ζωής στον Πειραιά, αυξάνοντας την κίνηση τροχοφόρων στο ήδη επιβαρυμένο οδικό δίκτυο!

Μερικά στοιχεία της σημερινής (Κυριακή 11/5) κίνησης των οχημάτων στους δρόμους του Πειραιά για την εξυπηρέτηση των επιβατών τριών κρουαζιερόπλοιων, αποτυπώνουν το μέγεθος του κυκλοφοριακού και των συνεπειών του (ηχορύπανση και ατμοσφαιρική ρύπανση).

Συγκεκριμένα, μόνο για τρία κρουαζιερόπλοια («Majestic Princess» και «Resilient Lady» στο «Λιοντάρι» και «Μarella Explorer» στην πύλη Ε11) διακινήθηκαν τουλάχιστον 5.000 ταξί, που έκαναν σχεδόν 10.000 διαδρομές (αναχώρηση- επιστροφή), 42 πούλμαν, με τουλάχιστον 112 διαδρομές, επτά 20αρια πούλμαν με 75 διαδρομές και 24 διώροφα τουριστικά λεωφορεία (hop on – hop off) με 96 διαδρομές!

Από όλη αυτή την κίνηση, που προστίθεται στην κυκλοφορία του επιβατικού λιμανιού τι μένει στον Πειραιά, εκτός από την όχληση; Υπάρχει όφελος για την πόλη;

Κατά τις συναντήσεις δημοσίων σχέσεων του ΟΛΠ/ Cosco με τον υπουργό Ναυτιλίας ή με τη δημοτική αρχή δεν έγινε συζήτηση για αυτά τα θέματα, επιβεβαιώνοντας την επιλογή της Cosco να αναπτύσσει χωρίς όρια και όρους την δραστηριότητά της αδιαφορώντας για την πόλη.

Ωστόσο, η πόλη και οι πολίτες δεν θα μείνουν αδρανείς στη μετατροπή του Πειραιά σε ένα… κέντρο διερχομένων.

Η παράταξη μας «Αλλάζουμε τον Πειραιά για Όλους και Όλες» ετοιμάζει διαδοχικές ενέργειες με στόχο:

1) Να εξεταστούν εναλλακτικές διαδρομές από και προς το λιμάνι για τη μετακίνηση των επιβατών προς το κέντρο της Αθήνας.

2) Να δρομολογηθούν, επιτέλους, μεγάλα αναγκαία έργα, όπως η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ στην είσοδο του Πειραιά και η εντός του λιμανιού σύνδεση της περιοχής της κρουαζιέρας με τους σταθμούς του μετρό και του τραμ.

3) Να ρυθμιστεί ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων, που θα προσεγγίζουν, με βάση τις δυνατότητες εξυπηρέτησης της πόλης, όπως έγινε στη Βαρκελώνη, στη Βενετία, στη Μασσαλία και στο Άμστερνταμ

 

 

2.

ΒΗΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ:

Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα μεροληπτικής και κατευθυνόμενης δημοσιογραφίας. Ο δημοσιογράφος ο οποίος ανεβάζει το δελτίο τύπου της παράταξης του Αλλάζουμε τον Πειραιά για όλες και όλους δεν γράφει ούτε μια λέξη για τις συνεχείς κινητοποιήσεις των κατοίκων του Χατζηκυριάκειου και της Πειραϊκής κατά των αναπλάσεων που εξυπηρετούν την κρουαζιέρα.

Να περιμένουμε λοιπόν ότι η συγκεκριμένη παράταξη στο δημοτικό συμβούλιο της Τετάρτης δε θα μιλήσει για τις αναπλάσεις τις οποίες άλλωστε υπερψήφισε στο παρελθόν αλλά θα ρίξει τη μπάλα στην εξέδρα;

 

 

«Κ»

Σχετικά άρθρα