Ένατη παγκοσμίως είναι η ελληνική σημαία στην ποντοπόρο ναυτιλία (για πλοία άνω των 1.000 dwt) , σύμφωνα με τη μελέτη Review of Maritime Transport 2024 που δημοσίευσε πριν από λίγες ημέρες η UNCTAD.
Από την άλλη πλευρά, οι Έλληνες εφοπλιστές διατήρησαν τα πρωτεία στην παγκόσμια ναυτιλία, με 4.992 πλοία (άνω των 1.000 dwt), με χωρητικότητα 394.977.181 dwt.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο αυξήθηκε κατά 2,4% το 2023, ανακάμπτοντας από τη συρρίκνωση του 2022, αλλά η ανάκαμψη παραμένει εύθραυστη.
Βασικά σημεία, όπως τα κανάλια του Σουέζ και του Παναμά είναι όλο και πιο «ευάλωτα» σε γεωπολιτικές εντάσεις και συγκρούσεις και την κλιματική αλλαγή.
Αυτές οι διακοπές κυκλοφορίας επεκτείνουν τις ναυτιλιακές διαδρομές, διευρύνουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και αυξάνουν το κόστος, με βαθιές επιπτώσεις στην επισιτιστική ασφάλεια, τον ενεργειακό εφοδιασμό και την παγκόσμια οικονομία, καθώς πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου μεταφέρεται μέσω θαλάσσης, όπως αναφέρει η έκθεση.