Εφημερίδα Κοινωνική

Δεξαμενόπλοια: Ισχυρές προοπτικές για το 2024

 Breaking News

Δεξαμενόπλοια: Ισχυρές προοπτικές για το 2024
21 Φεβρουαρίου 2024

Επειτα από μια σημαντική άνοδο το 2023, οι παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενοπλοίων αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται κατακόρυφα το 2024. Στηριζόμενοι στους υψηλούς ναύλους και την ισχυρή παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο και πετρελαιοειδή, οι πλοιοκτήτες δεξαμενοπλοίων αξιοποιούν τις ευνοϊκές συνθήκες της αγοράς και σχεδιάζουν ανανέωση του στόλου της, αναφέρουν εκτιμήσεις αναλυτών του νορβηγικού νηογνώμονα DNV. Οι δυνάμεις της προσφοράς και της ζήτησης υπαγορεύουν την αγορά, λέει η Catrine Vestereng, SVP και Global Business Director for Tankers του DNV. Στην περίπτωση της αγοράς δεξαμενοπλοίων, η στήριξη προέρχεται τόσο από την προσφορά και ζήτηση πλοίων όσο και από την προσφορά και ζήτηση πετρελαίου και πετρελαιοειδών.

Περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο τμήμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, η αγορά δεξαμενοπλοίων επηρεάζεται σημαντικά από τις παγκόσμιες γεωπολιτικές και οικονομικές τάσεις.

Για παράδειγμα, η πολύ καλή πορεία της αγοράς ναύλων στα δεξαμενόπλοια αποδίδεται στην έναρξη της σύγκρουσης στην Ουκρανία το 2022.

Πριν από τη σύγκρουση, ένα μεγάλο μέρος του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου προερχόταν από τη Ρωσία, εξηγεί η εκπρόσωπος του DNV. Ωστόσο, οι δυτικές κυρώσεις οδήγησαν σε αναδιάταξη των εμπορικών δρόμων του πετρελαίου.

Πολλοί από τους μεγαλύτερους αγοραστές αναγκάστηκαν να προμηθεύονται το πετρέλαιο και τα προϊόντα πετρελαίου εκτός Ρωσίας και αυτή η εξέλιξη ενίσχυσε το θαλάσσιο εμπόριο, έκανε τις θαλάσσιες διαδρομές μεγαλύτερες καθώς τα φορτία έρχονταν στην Ευρώπη ή και σε άλλες περιοχές από πιο μακρινές αποστάσεις, μεγάλωσαν την ανάγκη για περισσότερα δεξαμενόπλοια, με αποτέλεσμα τις υψηλότερες τιμές ναύλων.

Οι τάσεις αυτές ενισχύθηκαν από την επιστροφή στην κανονική παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου μετά την πανδημία COVID-19 και τις περικοπές του OPEC στην παγκόσμια προσφορά πετρελαίου.

Επιπλέον, η επέκταση της δυναμικότητας των διυλιστηρίων τα τελευταία χρόνια οδήγησε σε αύξηση της ζήτησης αργού πετρελαίου στην Κίνα και, σε μικρότερο βαθμό, στην Ινδία. Ταυτόχρονα, η εγχώρια ζήτηση στις ΗΠΑ έχει μείνει στάσιμη, ανοίγοντας την πόρτα για ταχεία επιτάχυνση των εξαγωγών.

Η ζήτηση έχει επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα, αλλά ο OPEC έχει μειώσει την παραγωγή προκειμένου να ενισχύσει τις τιμές του πετρελαίου και πρόσφατα ανακοίνωσε ότι αυτό θα παραταθεί έως το 2024, λέει η Vestereng.

Μεγάλο μέρος του ελλείμματος προσφοράς που δημιουργήθηκε από αυτές τις περικοπές έχει αντικατασταθεί από τους αμερικανούς παραγωγούς σχιστολιθικού αργού, οι οποίοι μπορούν να αυξήσουν γρήγορα την παραγωγή όταν χρειάζεται. Αυτό σημαίνει επίσης ότι το πετρέλαιο διακινείται σε μεγαλύτερες αποστάσεις και αυτό ενισχύει περαιτέρω τις τιμές των ναύλων. Αυτές οι απρόσμενες εξελίξεις έφεραν κέρδη, γεγονός που οδήγησε πολλούς ιδιοκτήτες δεξαμενοπλοίων να επανεπενδύσουν τα κέρδη τους.

*με πληροφορίες από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ