Εφημερίδα Κοινωνική

Πεζοδρόμηση Βασιλίσσης Όλγας: Τι θα αλλάξει στην κίνηση πεζών, οχημάτων και ΜΜΜ

 Breaking News

Πεζοδρόμηση Βασιλίσσης Όλγας: Τι θα αλλάξει στην κίνηση πεζών, οχημάτων και ΜΜΜ
30 Νοεμβρίου 2021

Ανοίγει ο δρόμος για την πεζοδρόμηση της οδού Βασιλίσσης Ολγας στο κέντρο της Αθήνας, ενώ παράλληλα θα προχωρήσει και η ανάπλαση τμήματος των Εξαρχείων με τη δημιουργία πράσινων διαδρομών στις οδούς Τοσίτσα και Ζωσιμάδων.

Οι δύο αυτές παρεμβάσεις μαζί με τη μελέτη του έργου για τμήμα του μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής στο Ελληνικό εγκρίθηκαν τη Δευτέρα από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής, το οποίο συνεδρίασε υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιου Μπακογιάννη.

Στόχος της πεζοδρόμησης της λεωφόρου Β. Ολγας είναι να διαμορφωθεί ένας ευρύς κοινόχρηστος χώρος που θα ενοποιεί τον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου με το Ζάππειο και τον Εθνικό Κήπο και θα ολοκληρώνει τον αρχαιολογικό περίπατο από τον Κεραμεικό ως το Παναθηναϊκό Στάδιο, ενώ η λειτουργική και οπτική ενοποίηση των οδών Τοσίτσα και Ζωσιμάδων, θα συμβάλει στη δημιουργία «πράσινων» διαδρομών που θα ενώνουν δύο ζωτικής σημασίας σημεία της πόλης, το συγκρότημα Αρχαιολογικού Μουσείου – Ε.Μ.Π με τον λόφο του Στρέφη.

Σχολιάζοντας τις αποφάσεις, ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αρμόδιος για θέματα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς, επεσήμανε: «Είναι σημαντικό ότι και για τις 3 αρχιτεκτονικές μελέτες που έλαβαν θετική γνωμοδότηση από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής -για το Τμήμα του Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής του Ελληνικού, για τις πράσινες διαδρομές στις οδούς Τοσίτσα και Ζωσιμάδων και για την ανάπλαση της Βασιλίσσης Όλγας- το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: ο σχεδιασμός του αστικού περιβάλλοντος έχει “πράσινο” πρόσημο».

Τις λεπτομέρειες και των δύο αρχιτεκτονικών μελετών παρουσιάζει το «ethnos.gr».

Η ανάπλαση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας

Μπλόκο στη διέλευση των αυτοκινητων με εξαίρεση τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, τα οχήματα τροφοδοσίας, ειδικά οχήματα και οχήματα μέσων μαζικής μεταφοράς θα επιφέρει η πεζοδρόμηση ενός από τους κεντρικότερους δρόμους της Αθήνας.

Η λωρίδα των τρόλεϊ, η οποία θα παραμείνει, θα χρησιμοποιηθεί και για τη διέλευση των οχημάτων εκτάκτου ανάγκης, των οχημάτων τροφοδοσίας, των απορριμματοφόρων, αλλά και την είσοδο των ιδιωτικών αυτοκινήτων με προορισμό το χώρο στάθμευσης της «Αίγλης». Προκειμενου να μη γίνει καταστρατήγηση της γενικής απαγόρευσης εισόδου στον πεζόδρομο προβλέπονται φυτεμένες επιφάνειες κατά μήκος της βόρειας πλευράς της λωρίδας του τρόλεϊ για την αποτροπή της στάθμευσης των αυτοκινήτων. Από την απέναντι πλευρά, η λωρίδα του τραμ θα αποτρέψει τη διέλευση των οχημάτων, ενώ προβλέπεται η τοποθέτηση απαγορευτικών σημάτων.

Το όριο της μελέτης εκτείνεται από τη συμβολή της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας με τη Λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου και τη Λεωφόρου Αρδηττού μέχρι τη συμβολή της με τη Λεωφόρο Αμαλίας, συμπεριλαμβανομένου του χώρου που περιβάλει την πύλη του Αδριανού, ενώ η επιφάνειά του είναι περίπου 23.000 τ.μ.

Στη μελέτη εφαρμογής της αρχιτεκτονικής μελέτης θα ληφθούν μέτρα που θα διασφαλίζουν την οδική ασφάλεια για την προστασία των πεζών, των οχημάτων τραμ και των οχημάτων έκτακτης ανάγκης από την κοινή χρήση του διαδρόμου κίνησης με κατεύθυνση προς τη Βασιλίσσης Κωνσταντίνου. Στην κατεύθυνση αυτή οι εγκάρσιες προς τον τροχιόδρομο και τη λωρίδα ανόδου του τρόλεϊ διελεύσεις των πεζών περιορίζονται σε δύο, πέραν εκείνων που βρίσκονται στα πεζοδρόμια των Λεωφόρων Αμαλίας – Συγγρού και Βασιλέως Κωνσταντίνου – Αρδηττού. Η πρώτη θα τοποθετηθεί στο ύψος της εισόδου του αρχαιολογικού χώρου και η δεύτερη στη βορειοδυτική απόληξη της αποβάθρας του τραμ. Στις διαβάσεις αυτές θα τοποθετηθούν φωτεινοί σηματοδότες.

Η ανάπλαση της οδού συνοδεύεται και από τροποποίηση της φωτεινής σηματοδότησης στους κόμβους με τη Βασ. Κωνσταντίνου και με τη Βασ. Αμαλίας ανάλογα με την τελική διαμόρφωση της οδού.

Αναφορικά με τα ποδήλατα, υπάρχει πρόβλεψη για τη μελλοντική εγκατάσταση υπηρεσίας για την ενοικίαση ποδηλάτων στον πεζόδρομο της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας. Ωστόσο δεν προτείνεται η δημιουργία ξεχωριστού ποδηλατόδρομου ώστε τα ποδήλατα να μπορούν να κινηθούν εν μέσω των πεζών χωρίς να αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες. Το ίδιο συμβαίνει στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου και της Αποστόλου Παύλου.

 

 

*Πηγή : Έθνος


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ