Εφημερίδα Κοινωνική

Αναστάτωση σε γειτονιά του Πειραιά για νερό που «μύριζε» πετρέλαιο -«Λαβύρινθος» τηλεφώνων μέχρι να δοθούν απαντήσεις στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ από την ΕΥΔΑΠ – Όλο το παρασκήνιο

 Breaking News

Αναστάτωση σε γειτονιά του Πειραιά για νερό που «μύριζε» πετρέλαιο -«Λαβύρινθος» τηλεφώνων μέχρι να δοθούν απαντήσεις στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ από την ΕΥΔΑΠ – Όλο το παρασκήνιο
04 Σεπτεμβρίου 2021

Αναγνώστες της εφημερίδας μας, κάτοικοι γειτονιάς του Πειραιά επικοινώνησαν μαζί μας, θέλοντας να διαμαρτυρηθούν για μια σοβαρή κατάσταση με το νερό της περιοχής τους και την ΕΥΔΑΠ, έχοντας φτάσει σε σημείο αγανάκτησης αλλά και ανησυχίας!

Η καταγγελία που λάβαμε ήταν ιδιαίτερα σοβαρή!

Αφορούσε περιοχή στον Άγιο Βασίλειο του Πειραιά, στην οδό Σκουλούδη,  κοντά στο νοσοκομείο ΜΕΤΑΞΑ.

 

Από εκεί μας είπαν ότι το νερό μυρίζει πετρέλαιο τις τελευταίες ημέρες!

 

 

  • Του Κώστα Παναγιωτάκη

 

Συγκεκριμένα, η καταγγελία ανέφερε:

“Επιστρέφοντας από τις διακοπές προς τα μέσα του Αυγούστου, διαπιστώσαμε και με μαρτυρίες γειτόνων, ότι κάτι συνέβαινε με την ποιότητα του νερού στην περιοχή μας. Έβγαζε μια περίεργη μυρωδιά που σε πολλούς θύμιζε πετρέλαιο. Ανησυχήσαμε διότι δεν ήταν κάτι παροδικό… Κρατούσε. Έγινε τηλεφώνημα από συγκεκριμένη κυρία στις βλάβες της ΕΥΔΑΠ και κατέγραψαν το γεγονός. Το πρόβλημα ήταν σε όλη την περιοχή, αυτό μάθαμε. Δεν είχαμε ωστόσο κάποια «ενιαία» ενημέρωση για να ξέρουμε τι να κάνουμε. Όπως μας είπε η κυρία που τηλεφώνησε στις βλάβες, την κάλεσαν προσωπικά και της είπαν ότι έγιναν δυο δειγματοληψίες. Κατά τη δεύτερη δειγματοληψία την ενημέρωσαν πως ΟΧΙ ΜΟΝΟ δεν έπρεπε οι κάτοικοι να καταναλώνουν το νερό, αλλά ούτε και να μαγειρεύουν με αυτό! Όπως καταλαβαίνετε, τρομάξαμε. Περιμέναμε μια απάντηση, τι να κάνουμε. Εξακολουθούσε να μην υπάρχει καμία ΕΝΙΑΙΑ ενημέρωση ή ανακοίνωση. Ό,τι μαθαίναμε ήταν από στόμα σε στόμα στη γειτονιά. Κάποιοι είχαν «γνωστούς», που έκαναν τα «απαραίτητα» τηλεφωνήματα και άτυπα, μας μεταφέρθηκε η πληροφορία ότι ήθελε καθάρισμα ο αγωγός. Έκτοτε, είδαμε ένα βανάκι της ΕΥΔΑΠ, σταθμευμένο στη γειτονιά, χωρίς να κάνει κάποια εργασία. Ρωτήσαμε και μας απάντησαν το εξής: «…έχει παρκαρισμένα, δεν μπορούμε  να κάνουμε δουλειά!». Αναρωτηθήκαμε: «Γιατί δεν βάλατε κάποια κορδέλα, δεν μοιράσατε κάποια ειδοποίηση στον κόσμο;». Απάντηση δεν λάβαμε. Μας είπαν όμως ότι το πρόβλημα δεν ήταν μόνο της γειτονιάς αλλά ευρύτερο. Ακολούθησε δεύτερη επίσκεψη και κάποιες εργασίες. Μέχρι σήμερα, δεν ξέρουμε ακόμη αν πρέπει να πιούμε νερό ή όχι! Καλού κακού αγοράζουμε εμφιαλωμένο, αν και πληρώνουμε λογαριασμούς που σημειωτέον, ήρθαν ληγμένοι».

 

ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Για το σοβαρό θέμα της οσμής του νερού στον Άγιο Βασίλειο του Πειραιά, η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ αναζήτησε απαντήσεις.

Εδώ πρέπει να σχολιάσουμε το εξής: Από τη δική μας εμπειρία, μπαίνοντας στον τηλεφωνικό «λαβύρινθο» της ΕΥΔΑΠ, κατανοούμε πλήρως την αγανάκτηση του κόσμου! Διότι μπορεί η ΕΥΔΑΠ να διαφημίζει την 24ωρη τηλεφωνική της εξυπηρέτηση αλλά μόνο… εύκολο πράμα δεν είναι να λάβεις κάποια απάντηση.

Εξηγούμαστε. Πήραμε πάνω από 5 φορές στα κεντρικά την Παρασκευή το πρωί (Υπηρεσία Κέντρου Επικοινωνίας Πελατών) 1022 ή 210-2144444 ή 210-7495555. Αφού ενημερωθήκαμε για τις χρεώσεις, αφού μιλήσαμε με «ρομποτάκια» και καταλήξαμε να αναμένουμε στη γραμμή για το τμήμα ενημέρωσης βλαβών, μας ενημέρωναν ότι δεν υπάρχει διαθέσιμος υπάλληλος να μας εξυπηρετήσει. Ψάξαμε στο google το τηλέφωνο της ΕΥΔΑΠ στον Πειραιά (όπως δηλαδή θα έκανε ο κάθε πολίτης). Έδινε διεύθυνση Τσαμαδού 5, με τηλέφωνο το 210-2144910. Κανείς δεν το σήκωνε ούτε εκεί! Γυρίσαμε πίσω στην ιστοσελίδα της ΕΥΔΑΠ, βάλαμε τα στοιχεία μας στην πλατφόρμα επικοινωνίας και την περιοχή, μας έβγαλε το ίδιο, Τσαμαδού 5 αλλά… με τηλέφωνα που παραπέμπουν πάλι στα κεντρικά της ΕΥΔΑΠ!

Ξαναπροσπαθήσαμε. Ίδια διαδικασία (κλήση, ενημέρωση χρεώσεων-ηχογράφησης, ρομποτάκια, σύνδεση με τμήμα βλαβών)… και ως «δια μαγείας» πιάσαμε γραμμή. Μιλήσαμε με κάποιον υπάλληλο  και στο ερώτημα που του θέσαμε για την περιοχή του Αγ. Βασιλείου και αν υπάρχει κάποιος υπεύθυνος να μιλήσουμε, μας είπε ότι ο ίδιος μπορεί να «δει» το θέμα (…αλλά δεν μας παρέπεμψε στον Πειραιά -κρατήστε το αυτό-!!!). Μέσω της πλατφόρμας, μας επιβεβαίωσε ότι όντως έχει γίνει καταχώρηση για πρόβλημα ποιότητας νερού στην οδό Σκουλούδη, αλλά δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση έκτοτε, τουλάχιστον στην πλατφόρμα. Για περισσότερα, μας παρέπεμψε τηλεφωνικά στο Χημείο. Επικοινωνήσαμε και με το Χημείο και εκεί κατέγραψαν το αίτημά μας, με αποτέλεσμα μετά από λίγο να μας καλέσουν από το Γραφείο Τύπου της ΕΥΔΑΠ (διότι -όπως καταλαβαίνετε -τους είπαμε την ιδιότητά μας!).

Η αλήθεια είναι ότι το Γραφείο Τύπου της ΕΥΔΑΠ και συγκεκριμένα, η υπεύθυνη κα. Γιαμαλέτσου με την οποία επικοινωνήσαμε, όχι μόνο ήταν κατατοπιστική αλλά έκανε προσωπική «έρευνα» για να δει τι συμβαίνει και για να μας δώσει κάποια άμεση απάντηση, ώστε να ενημερωθεί και ο κόσμος.

Συγκεντρώνοντας στοιχεία, μας είπε ότι όντως για την περιοχή υπήρχαν δυο καταγραφές, εκ των οποίων η πρώτη στις 11/8 που αφορούσε θέμα οσμής. Έγινε έλεγχος και δειγματοληψία και διαπιστώθηκε ότι ήταν μεμονωμένη περίπτωση και αφορούσε σύνδεση κατοικίας. Το πρόβλημα λύθηκε άμεσα, όπως μας είπε. Κατόπιν, ακολούθησε «μαρτυρία» (όχι καταγγελία) από τη γειτονιά για την ποιότητα του νερού.

Η κα. Γιαμαλέτσου μας είπε γι’ αυτή τη δεύτερη περίπτωση:

«Ενημερώσαμε τηλεφωνικά ότι δεν συντρέχουν λόγοι ανησυχίας και ότι το νερό είναι ασφαλές, έχοντας στοιχεία δειγματοληψιών. Ωστόσο, είναι πολιτική της ΕΥΔΑΠ για να καθησυχάζει τους πολίτες, να ορίζει νέα ραντεβού για δειγματοληψία, όπως και έγινε στη συγκεκριμένη περίπτωση. Κατανοώ την αναστάτωση και τη σοβαρότητα του θέματος, ωστόσο δεν χρειάζεται να διαρρέονται πληροφορίες που δεν βοηθάνε και που δεν προέρχονται από τον επίσημο φορέα ή το αρμόδιο τμήμα, καθώς εντείνουν χωρίς λόγο την αγωνία του κόσμου».

Πρόσθεσε, ότι γίνονται προγραμματισμένες, επαναλαμβανόμενες δειγματοληψίες σε όλη την περιοχή, ακόμη και όταν δεν εντοπίζεται  κάποιο πρόβλημα -για προληπτικούς λόγους- και πως όλες οι δειγματοληψίες ως τώρα έχουν δείξει ότι το νερό είναι απόλυτα ασφαλές».

Σε κάθε περίπτωση, από το ρεπορτάζ, γίνεται αντιληπτό ότι υπάρχει διάσταση «απόψεων» και «γεγονότων» μεταξύ κατοίκων και ΕΥΔΑΠ, για το τι συνέβη με την ποιότητα του νερού στη γειτονιά της Σκουλούδη και πέριξ του Αγίου Βασιλείου.

Εμείς παραθέσαμε, αντικειμενικά, και τις δυο πλευρές αλλά και την επίσημη θέση της ΕΥΔΑΠ προς ενημέρωση των πολιτών. Φυσικά, θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε το θέμα.

 

«Πόσο εύκολο είναι να μάθει ένας πολίτης τι συμβαίνει;»

Ωστόσο, πριν κλείσουμε το ρεπορτάζ μας, οφείλουμε να επισημάνουμε το εξής.

Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ, συνομιλώντας με την υπεύθυνη στο Γραφείο Τύπου της ΕΥΔΑΠ, τόνισε πως αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό, είναι ότι ο απλός πολίτης, δεν μπορεί να έχει ρόλο «ντεντέκτιβ» ή «δημοσιογράφου» για να διαπιστώσει αν υπάρχει πρόβλημα ποιότητας νερού στην περιοχή του και αν αυτό είναι επικίνδυνο ή όχι για την υγεία του.

Ξεκαθαρίσαμε ότι, κατανοούμε τις διαδικασίες που ακολουθούνται, ωστόσο, η ΕΥΔΑΠ οφείλει να είναι πιο «προσβάσιμη» σε τέτοιου είδους πληροφόρηση. Κυρίως, ως εφημερίδα, μας προξένησε εντύπωση (και το μεταφέραμε ως εμπειρία) ότι η ΕΥΔΑΠ του Πειραιά (Τσαμαδού 5), δεν απαντάει σε τηλέφωνα και δεν μπορεί κάποιος να λάβει από εκεί μια άμεση απάντηση για το ζήτημά του.

Η υπεύθυνη του Γραφείου Τύπου της ΕΥΔΑΠ μας είπε ότι το τμήμα του Πειραιά, είναι «part office» και δεν είναι αρμόδιο να δίνει τέτοιου είδους απαντήσεις.

«Ακολουθούμε μια διαδικασία. Υπάρχει μια λειτουργική πλατφόρμα, το τετραψήφιο 1022 ή τα 210-2144444 ή 210-7495555, που είναι γι’ αυτή τη δουλειά και που ανταποκρίνονται σε κάθε ανάγκη, καθιστώντας ενήμερη και την κεντρική υπηρεσία», πρόσθεσε.

 

Ολοκληρώνοντας το «παζλ» αυτής της σοβαρής υπόθεσης με την οσμή του νερού στον Άγιο Βασίλειο του Πειραιά, καταλήγουμε στο εξής:

…«μη σας τύχει»!

Αλλά και να σας τύχει, εδώ θα είμαστε να το αναδείξουμε.

 

 

 

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ