
Στη Βουλή μεταφέρεται το θέμα της καθυστέρησης της επέκτασης του μετρό στον Πειραιά μετά από ερώτηση του Κινήματος Αλλαγής. Ερώτηση κατατέθηκε από τον βουλευτή του Κινήματος Αλλαγής Άρτας, Χρήστο Γκόγκα και τον κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο και βουλευτή Ηλείας, Μιχάλη Κατρίνη.
Οι δυο βουλευτές, στην επίκαιρη ερώτησή τους προς τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, σημειώνουν ότι «Οκτώ μήνες μετά την παράδοση των σταθμών επέκτασης της γραμμής 3 προς τον Πειραιά, (Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ο Πειραιάς παραμένει «μεταφορικά αποκλεισμένος» από το δίκτυο του Μετρό». Μεταξύ άλλων ρωτούν «Για ποιον λόγο, ο σταθμός στον Πειραιά θα καθυστερήσει τόσο πολύ μέχρι να μπει σε τροχιά ολοκλήρωσης, και γιατί αναμένεται να υπάρξει η ίδια καθυστέρηση στους σταθμούς Μανιάτικα και Δημοτικό Θέατρο;». Οι βουλευτές του Κινήματος αλλαγής το τελευταίο διάστημα βρίσκονται σε επικοινωνία με τον πολιτευτή του Κινήματος Αλλαγής στον Πειραιά, Λευτέρη Χρυσοφάκη, ο οποίος δραστηριοποιείται ενεργά στην περιοχή και έχει ασχοληθεί με το συγκεκριμένο θέμα.
Επίσης, το Κίνημα Αλλαγής φέρνει στη Βουλή το άκρως σημαντικό ζήτημα της υπογειοποίησης του ΗΣΑΠ στο τμήμα από Φάληρο μέχρι Πειραιά. Την ερώτηση υπογράφουν βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, όπως οι κ.κ. Ανδρέας Λοβέρδος, Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, Χρήστος Γκόκας και Γιώργος Αρβανιτίδης. Το έργο σύμφωνα με πληροφορίες χρίζει επικαιροποίησης των μελετών και επαναξιολόγησης κάποιων κριτηρίων γιατί η διαθέσιμη μελέτη έχει εκπονηθεί από την εποχή που το έργο της υπογειοποίησης ήταν συνδεδεμένο με την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά. Έκτοτε τα δύο έργα διαχωρίστηκαν και το έργο του Τραμ προχώρησε, υλοποιήθηκε και ολοκληρώθηκε. Αναφορικά με την υπογειοποίηση, το κόστος εκτιμάται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ και αναθέτουσα αρχή του έργου είναι η ΣΤΑΣΥ.
Πρόκειται σύμφωνα με κοινή ομολογία για ένα έργο που θα μπορούσε να μεταμορφώσει προς το καλύτερο την εικόνα του Πειραιά, καθώς σε περίπτωση υλοποίησης του έργου, η Πειραϊκή Χερσόνησος θα ενωθεί με τα Καμίνια, ενώ ταυτόχρονα, αναμένεται να δημιουργηθεί μία νέα αστική λεωφόρος που θα διαθέτει και τραμ και μετρό (ΗΣΑΠ), και θα φτάνει μέχρι το λιμάνι. Με την υλοποίηση του θα «απελευθερωθεί» άμεσα μία μεγάλη περιοχή για αξιοποίηση στον αστικό ιστό του Πειραιά. Το έργο περιλαμβάνει τη βύθιση των γραμμών αμέσως μετά την έξοδο από σταθμό ΦΑΛΗΡΟ, τη δημιουργία ενός νέου υπόγειου σταθμού με την ονομασία ΚΑΜΙΝΙΑ και την άνοδο των γραμμών στην επιφάνεια στον τερματικό σταθμό του ΠΕΙΡΑΙΑ.
Με την ολοκλήρωση του, οι συρμοί θα κινούνται άνετα και με ταχύτητες Μετρό. Σήμερα οι γραμμές στο τμήμα αυτό είναι πάνω σε ξύλινους στρωτήρες πράγμα που περιορίζει την ταχύτητα των συρμών. Είναι επίσης γνωστό πως ο Δήμος Πειραιά επιθυμεί διακαώς την υπογειοποίηση των γραμμών για να μπορεί να διαπλατυνθούν οι παράλληλοι άξονες (Μικράς Ασίας και Ομηρίδου Σκυλίτση) και να δημιουργηθεί μία λεωφόρος ικανή να αντέξει τον κυκλοφοριακό φόρτο προς το λιμάνι του Πειραιά.