Εφημερίδα Κοινωνική

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ εν μέσω πανδημίας

 Breaking News

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ εν μέσω πανδημίας
03 Φεβρουαρίου 2021

Τα σούπερ μάρκετ αναδεικνύονται μακράν ο ανθεκτικότερος κλάδος του λιανεμπορίουκατά τη διάρκεια της κρίσης από την πανδημία του κορονοϊού «σκουπίζοντας» επιπλέον έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ το «μαύρο» 2020.

Την ώρα που η ζημία σε δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις του υπόλοιπου λιανεμπορίου υπολογίζεται σε πάνω από 6 δισ. ευρώ λόγω των απανωτών lockdown και εν γένει των περιοριστικών μέτρων, οι πωλήσεις της οργανωμένης λιανικής των τροφίμων (σούπερ μάρκετ, υπερμάρκετ, cash and carry κ.ά.) άγγιξαν πέρυσι τα 11,5 δισ. ευρώ, από 10,43 δισ. ευρώ που ήταν το 2019 σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI.

Ενδεχομένως η αύξηση των πωλήσεων να ήταν μεγαλύτερη αν δεν υπήρχε η απαγόρευση πώλησης σειράς προϊόντων, κυρίως bazaar, που επιβλήθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdwn για να προστατευθούν οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις που είχαν κλείσει με κυβερνητική εντολή.

Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι λόγω των απαγορευτικών και των μειωμένων εισοδημάτων οι «κουτσουρεμένες» καταναλωτικές δαπάνες πλέον κατευθύνονται κατά το ήμισυ στην αγορά τροφίμων και ποτών (από 41% το 2019), όπως αναφέρεται στην τελευταία έρευνα καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ) με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η κατάταξη των 5 μεγαλύτερων αλυσίδων

Αναφορικά με το ρυθμό αύξησης που πέτυχαν οι πέντε μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το 2020, παρότι ήταν θετικός για όλες τις επιχειρήσεις υπήρξαν διακυμάνσεις, καθώς κάποιες έχασαν μερίδιο αγοράς, ενώ άλλες κατέγραψαν ισχυρή ανάπτυξη.

Στην κορυφή βρέθηκε για άλλη μια χρονιά η Σκλαβενίτης, οι πωλήσεις της οποίας σε επίπεδο ομίλου εκτιμάται ότι έφθασαν κοντά στα 3,8 δισ. ευρώ, ενώ εταιρικά ξεπέρασαν τα 3 δισ. ευρώ.

Τη δεύτερη θέση στην αγορά διατηρεί η ΑΒ Βασιλόπουλος με πωλήσεις πάνω από 2 δισ. ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η Lidl, με τον τζίρο της να κινείται, με βάση πληροφορίες, περί το 1,6 δισ. ευρώ.

Στην τέταρτη θέση πλασαρίστηκε ο όμιλος Μetro της οικογένειας Παντελιάδη, με πωλήσεις που για την περασμένη χρονιά ξεπέρασαν τα 1,3 δισ. ευρώ, όπως αναφέρουν εκτιμήσεις. Το top 5 ολοκληρώνεται με τη βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Μασούτης, ο τζίρος της οποίας υπολογίζεται ότι πέρσι άγγιξε σχεδόν τα 900 εκατ. ευρώ.


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ