Εφημερίδα Κοινωνική

Έρχονται οι… έξυπνοι δρόμοι και η αυτόματη οδήγηση

 Breaking News

Έρχονται οι… έξυπνοι δρόμοι και η αυτόματη οδήγηση
05 Φεβρουαρίου 2021

Πώς θα σας φαινόταν ένα Δημόσιο που ξέρει εκ των προτέρων πώς και γιατί θα του απευθυνθείτε – και άρα θα είναι πιο έτοιμο να σας εξυπηρετήσει; Θα μπορούσατε να φανταστείτε τον εαυτό σας να καταθέτει ως μάρτυρας σε δικαστήριο από το γραφείο του; Θα θέλατε ο προσωπικός σας γιατρός να μπορεί να σας εξετάσει ακόμα και αν είστε διακοπές; Ή, τέλος, πόση έκπληξη θα σας προκαλούσε αν στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης σάς προσπερνούσε ένα όχημα χωρίς οδηγό;

Τα παραπάνω μπορεί να ακούγονται σαν σενάριο τηλεοπτικής σειράς επιστημονικής φαντασίας (ειδικά αν μιλάμε για την Ελλάδα), είναι όμως έργα που περιλαμβάνονται στον σχεδιασμό του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την Ψηφιακή Ελλάδα. Ο σχεδιασμός αυτός είναι αποτυπωμένος σε ένα ογκώδες κείμενο 346 σελίδων, τη «Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού», η οποία συνοψίζει ολόκληρη την ψηφιακή στρατηγική της χώρας για την πενταετία 2021-2025 και παραπέμπει στην άμεση δημοπράτηση σημαντικών έργων.

Στις σελίδες της Βίβλου αναλύονται περισσότερα από 400 έργα που μεταφράζονται σε οριζόντιες και κάθετες παρεμβάσεις που υλοποιούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας. Περιλαμβάνονται επίσης οι νέες αρχές πάνω στις οποίες καλείται να λειτουργήσει το κράτος, τίθενται οι στόχοι και καταγράφονται οι πηγές μέσω των οποίων θα χρηματοδοτηθεί η μετάβαση της χώρας στην ψηφιακή εποχή.

Ειδικά όσον αφορά στις πηγές χρηματοδότησης, περίοπτη θέση κατέχει το Ταμείο Ανάπτυξης, η απάντηση της Ευρωπαϊκής Ενωσης στις τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις του κορωνοϊού. Ως γνωστόν, τα κονδύλια του Ταμείου είναι κατανεμημένα σε τομείς και συνδεδεμένα με την υλοποίηση έργων. Από το συνολικό πακέτο των 32 δισ. για την Ελλάδα, το 20% πρόκειται να κατευθυνθεί σε ψηφιακά έργα.

Με βάση την -όχι συχνά θετική- εμπειρία από τις δυνατότητες απορρόφησης που έχει η χώρα σε άλλα προγράμματα, καθίσταται ξεκάθαρη η αναγκαιότητα του συγκεκριμένου ολοκληρωμένου σχεδίου. Αυτή την ανάγκη φιλοδοξεί να καλύψει η Βίβλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού. Οπως, μάλιστα, κατά καιρούς τονίζεται από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η χώρα έχει την ευκαιρία να χρηματοδοτήσει το σύνολο της ψηφιακής της στρατηγικής – και δεν σκοπεύουν να αφήσουν αυτή την ευκαιρία να χαθεί. Πώς; Ας πάρουμε μια γεύση με τα παραδείγματα που θέσαμε στην αρχή: Το Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Σχέσεων με τους Πολίτες έρχεται για να αλλάξει τον τρόπο που αντιμετωπίζει το κράτος τους πολίτες. Γνωστό με τα αρχικά CRM, το Customer Relationship Management εφαρμόστηκε αρχικά στις συναλλαγές επιχειρήσεων μεταξύ τους, αλλά και στις σημαντικές συναλλαγές επιχειρήσεων με πελάτες (οι λεγόμενες B2B και B2C αντίστοιχα). Εδώ και αρκετά χρόνια συνιστά βέλτιστη πρακτική και στις δημόσιες υπηρεσίες, για την Ελλάδα όμως συνιστά μία ακόμα εκκρεμότητα που επιδιώκει να επιλύσει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα πληροφοριακό σύστημα που «απομνημονεύει» την αλληλεπίδρασή μας με τις δημόσιες υπηρεσίες και αξιοποιεί αυτή τη μνήμη για να διευκολύνει την επόμενη συναλλαγή μας. Με τον τρόπο αυτό, οι υπηρεσίες βελτιώνονται και εξατομικεύονται προς όφελος του τελικού αποδέκτη, δηλαδή όλων των φυσικών και νομικών προσώπων – πάντα με σεβασμό στα προσωπικά τους δεδομένα. Το CRM βρίσκεται στη φάση της δημοπράτησης και ο ορίζοντας υλοποίησής του χαρακτηρίζεται ως «μεσοπρόθεσμος».

ΠΗΓΗ


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ