Εφημερίδα Κοινωνική

«Αιμορραγεί» η COSCO στον Πειραιά -Οι «μάχες» που χάνονται για τους ΚΙΝΕΖΟΥΣ στο λιμάνι και το αβέβαιο μέλλον των επενδύσεων -Αναπτύσσονται ΟΛΘ και Περιφερειακά Λιμάνια

 Breaking News

«Αιμορραγεί» η COSCO στον Πειραιά -Οι «μάχες» που χάνονται για τους ΚΙΝΕΖΟΥΣ στο λιμάνι και το αβέβαιο μέλλον των επενδύσεων -Αναπτύσσονται ΟΛΘ και Περιφερειακά Λιμάνια
20 Σεπτεμβρίου 2020

«Αιμορραγεί» η COSCO στον Πειραιά, σε πολλούς «νευραλγικούς» τομείς, την ώρα που το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) αλλά και τα περιφερειακά λιμάνια ατενίζουν το μέλλον τους με μεγαλύτερη αισιοδοξία, προχωρώντας στην υλοποίηση των οικονομικών και επενδυτικών στόχων τους.  Αυτό στην πράξη, ερμηνεύεται από καλά ενημερωμένες «πηγές», στο χώρο της ναυτιλίας, ότι η Κυβέρνηση πάει να μοιράσει αλλιώς την «πίτα» και να άρει το άτυπο «μονοπώλιο» που έχουν δημιουργήσει οι Κινέζοι από τον Πειραιά, ιδίως στον κερδοφόρο τομέα των containers, ενισχύοντας τις υποδομές στα περιφερειακά λιμάνια, κάτι που αναμένεται να επιφέρει μια «ισορροπία» στο χώρο, αλλά και μια κατάσταση «καλύτερα ελεγχόμενη» για το κεντρικό κράτος.

Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΟΛΘ προβληματίζει τους ΚΙΝΕΖΟΥΣ

Την ίδια ώρα σημαντική πρόοδος, συγκριτικά με το λιμάνι του Πειραιά, έχει καταγραφεί στα ζητήματα των υποδομών που αφορούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ,όπως η επέκταση του 6ου προβλήτα και η σύνδεσή του με την ΠΑΘΕ, την Εγνατία Οδό και τον σιδηρόδρομο.

Κρυμμένος «θησαυρός» στα περιφερειακά λιμάνια

Σε τροχιά αξιοποίησης από πλευράς κυβέρνησης έχουν τεθεί και οι δέκα περιφερειακοί Οργανισμοί Λιμένων που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ με τα οικονομικά τους αποτελέσματα να εμφανίζουν σημαντική βελτίωση κατά τα τελευταία έτη. Πρόκειται για τα λιμάνια Ελευσίνας, Πατρών, Ηγουμενίτσας, Αλεξανδρούπολης, Λαυρίου, Καβάλας, Κέρκυρας, Ραφήνας, Ηρακλείου και Βόλου. Τα  ελληνικά μεγάλα περιφερειακά λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος εμφανίζουν συνεχή βελτίωση των οικονομικών τους αποτελεσμάτων, μαρτυρώντας την δυναμική που έχει προσλάβει η λιμενική βιομηχανία στην Ελλάδα και τα περιθώρια βελτίωσης που προέκυψαν από τον εξορθολογισμό των λειτουργιών τους.

Η πτώση του Πειραιά και της COSCO

Όπως είχαμε γράψει προ ημερών η COSCO, δεν διανύει και τις καλύτερες μέρες της στον Πειραιά. Ο κινέζικος Όμιλος βλέπει να χάνει σε πολλά επίπεδα π.χ. εμπόδια στις επενδύσεις στον Πειραιά, εμπόδια στην επέκταση προβλήτα κρουαζιέρας, εμπόδια στην επέκταση του 4ου σταθμού των containers κ.α.). Σε όλα αυτά προσθέστε τη μείωση που σημειώθηκε στη διακίνηση containers στο λιμάνι του Πειραιά, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, αλλά και το ισχυρότατο πλήγμα έχει υποστεί ο τομέας της κρουαζιέρας, ο οποίος ουσιαστικά «νέκρωσε» μετά την απόφαση της πλειονότητας των πλοιοκτητριών εταιρειών να αναβάλλουν… μέχρι νεοτέρας, την επανέναρξη των δρομολογίων τους στην Ανατολική Μεσόγειο.

Οι πόρτες του… ΜΑΞΙΜΟΥ

Συνειδητοποιώντας όλα αυτά, η COSCO αποφάσισε να ασκήσει πιέσεις σε όλα τα μέτωπα προκειμένου να ανατρέψει την εις βάρος της κατάσταση αλλά και να πάρει «πολιτικές δεσμεύσεις» για τον Πειραιά και «αποδοχή» που δεν βρίσκει στην τοπική κοινωνία. «Ψηλά στην ατζέντα» των πιέσεων προς το Μαξίμου με τακτική… ευρύτερων «διπλωματικών συνομιλιών» βρίσκεται η επένδυση για την κατασκευή του 4ου προβλήτα διακίνησης containers, ο οποίος για την COSCO, στην παρούσα φάση μοιάζει σωτήριος. Και αυτό, όχι μόνο διότι θα αυξήσει τα οικονομικά της μεγέθη, αλλά κυρίως γιατί θα είναι μια «κίνηση – ματ» σε περίπτωση που περιφερειακά λιμάνια, όπως π.χ. της Ηγουμενίτσας μπουν στο «χορό» των containers, με νέες και σύγχρονες υποδομές, πιο ελκυστικές για τους διεθνείς «παίκτες» και σε θέμα αποστάσεων και σε θέμα εξυπηρέτησης προς τις ευρωπαϊκές αγορές.

Μαθαίνουμε επίσης, ότι σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει η περιοχή του Σκαραμαγκά, καθώς προκαλεί μεγάλο «πονοκέφαλο» στους Κινέζους.  Όλα τα παραπάνω βέβαια, εξαρτώνται από την κυβερνητική βούληση. Σε κάθε περίπτωση, οι Κινέζοι, λαμβάνουν αυτές τις μέρες το μήνυμα ότι δεν ήρθαν ως «μονοπώλιο» στη χώρα μας αλλά καλούνται (και για τη δική τους οικονομική άνθηση) να δώσουν τα διαπιστευτήριά τους και κυρίως, να συνεργαστούν…


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ