Εφημερίδα Κοινωνική

Μεγαλώνει το Λιμάνι, Μη «μικρύνει» ο Πειραιάς – Παραλειπόμενα δημοτικού συμβουλίου Πειραιά

 Breaking News

Μεγαλώνει το Λιμάνι, Μη «μικρύνει» ο Πειραιάς – Παραλειπόμενα δημοτικού συμβουλίου Πειραιά
31 Ιανουαρίου 2020

Παραλειπόμενα δημοτικού συμβουλίου Πειραιά

• Του Κώστα Παναγιωτάκη

-Ακόμα δεν έχει κοπάσει η «ένταση» της προηγούμενης συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου Πειραιά, ανάμεσα στη δημοτική Αρχή και στο Σωματείο Οδηγών Μηχανικών και Εργατοτεχνιτών του Δήμου Πειραιά. Εμπρηστικές ανακοινώσεις και μια συνέντευξη στο Ριζοσπάστη με τίτλο: «Το αίσχος στο γκαράζ», δυναμίτισαν -εκ νέουτο κλίμα με τον Δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη να δίνει ξεκάθαρες απαντήσεις προς πάσα κατεύθυνση, με στοιχεία και ονόματα, ενώ στο «τραπέζι» έπεσαν τα ζητήματα των παροχών (ΜΑΠ, εμβόλια, γάλα, γιατρός εργασίας).

-Στην επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Πειραιά, όπως πληροφορηθήκαμε, θα τεθεί αναλυτικά το ζήτημα του Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά και θα παρθούν συγκεκριμένες αποφάσεις.

-Το δημοτικό κολυμβητήριο στα Βοτσαλάκια εντάσσεται στο πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ, απ’ όπου μπορεί να λάβει σημαντική χρηματοδότηση για τη βελτίωση των υποδομών και της λειτουργία του.

-Στα έδρανα του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά αναμένεται θα καθίσει το επόμενο διάστημα ο αδερφός του Γιώργου Κοσκωτά, Σταύρος Κοσκωτάς, ο οποίος είχε κατέβει στις τελευταίες αυτοδιοικητικές εκλογές ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τον συνδυασμό «ΠΕΡΑΙΑΣ ΣΕ ΤΑΞΗ» με υποψήφιο Δήμαρχο τον Κωνσταντίνο Νιζάμη. O επικεφαλής του συνδυασμού Κ. Νιζάμης αποφάσισε να παραιτηθεί από δημοτικός σύμβουλος και το ανακοίνωσε στο δημοτικό συμβούλιο της Τετάρτης. Έτσι ο Στ. Κοσκωτάς θα κάτσει στη θέση του στην επόμενη συνεδρίαση.

-«Η υπομονή είναι μεγάλη αρετή!». Με αυτή την ατάκα… απάντησε ο Αντιδήμαρχος προσόδων και Εμπορίου Γρηγόρης Καψοκόλης στην παράταξη «ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ» και συγκεκριμένα στους δημοτικούς συμβούλους Δημήτρη Γκερλέ και Νίκο Μπελαβίλα, που τον «εγκαλούσαν» -αν και άδικα- για αποφάσεις της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του 2019. Οι τελευταίοι μίλησαν για συγκεκριμένες υποθέσεις καταστημάτων και αποφάσεις που πάρθηκαν επί προηγούμενης προεδρίας, με τον Γρηγόρη Καψοκόλη να απαντάει ότι «αναφέρεστε γενικώς για το 2019 και όχι για το σήμερα, που η Επιτροπή λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο και από τις 10 αποφάσεις, οι 8-9 περνάνε ομόφωνα». Ο Γρ. Καψοκόλης πρόσθεσε ότι χρειάζεται λίγο υπομονή και ότι στο άμεσο μέλλον, με δική του πρωτοβουλία αλλά και σε συνεργασία με τη Δημοτική Αστυνομία, θα γίνουν πολλά και σημαντικά πράγματα…»

-«Ο ΟΛΠ πάντα προχωρούσε μόνος του, ανέκαθεν ο Δήμος Πειραιά σπάνια έπαιρνε την πρωτοβουλία να παρέμβει - κάποιες φορές και λόγω θεσμικού πλαισίου. Είναι πρώτη φορά που ο ΟΛΠ υποχρεούται να καταθέσει ολοκληρωμένη μελέτη και αυτή να κριθεί στα αρμόδια όργανα», είπε ο επικεφαλής τους συνδυασμού «ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ» Ν. Μπελαβίλας, κατά τη συζήτηση της ΜΠΕ του ΟΛΠ, προσθέτοντας: «Έχουμε το μεγαλύτερο τεχνικό έργο της χώρας σε εξέλιξη. Το λιμάνι από εδώ μέχρι τη Σαλαμίνα θα επηρεάσει και ως εργοτάξιο αλλά και ως λειτουργία τη ζωή της πόλης για γενιές».

Μεγαλώνει το Λιμάνι Μη «μικρύνει» ο Πειραιάς - Προτάσεις Δ. Πειραιά επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του ΟΛΠ

Συγκεκριμένες προτάσεις για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) των έργων που προβλέπονται στο master plan του ΟΛΠ, ενέκρινε, με συντριπτική πλειοψηφία, το Δημοτικό Συμβούλιο του Πειραιά, στη συνεδρίασή του.

Τις προτάσεις επεξεργάστηκε σε χρόνο ρεκόρ και με απόλυτη επιτυχία ειδική επιτροπή, προεδρεύοντος του Δημήτρη Καρύδη, ενώ σε αυτήν συμμετείχαν με σημαντική δουλειά ο καθηγητής-δημοτικός σύμβουλος κ. Μπελαβίλας αλλά και ο τεχνικός σύμβουλος κ. Κουτσοδόντης. Στην επιτροπή συμμετείχαν επίσης: Η αντιδήμαρχος Γλύκα-Χαρβαλάκου Αθηνά, ο αντιδήμαρχος Αράπης Δημήτριος, ο δημοτικός σύμβουλος Μοραντζής Αντώνιος και η δημοτική σύμβουλος Μελά Σταυρούλα. Ο Δήμος ζήτησε αναθεώρηση της ΜΠΕ για να «μετασχηματιστεί σε στρατηγική μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων» ενώ επισημαίνει ότι απαιτούνται επιπλέον διορθώσεις και συμπληρώσεις. Μεταξύ άλλων, ο Δήμος ζητά κυκλοφοριακή μελέτη για όλο τον Πειραιά, υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ, περιορισμό της χρήσης τουριστικών λεωφορείων, σαφή χρονοδιάγραμμα και εναρμόνιση με την εθνική νομοθεσία της αλλαγής καυσίμων για τα πλοία που ελλιμενίζονται και των ορίων ρύπων, καθώς και την ηλεκτροδότησή τους όσο παραμένουν στο λιμένα και να μην απορριφθούν ανεξέλεγκτα τα υλικά από την εμβάθυνση του λιμένα.

Για την ηχορύπανση ζητήθηκε αναλυτικός »χάρτης θορύβου», ηχοπετάσματα και φυτεύσεις υψηλού πρασίνου σε σημεία κοντά σε οικιστικές ζώνες, αντιπλημμυρικά έργα πέριξ του λιμένα, καθώς και λειτουργία Μόνιμου Περιβαλλοντικού Παρατηρητηρίου. Σε ό,τι αφορά στην  επέκταση του επιβατικού λιμένα προς τη νότια πλευρά, ο Δήμος Πειραιά ζητεί τον αυστηρό περιορισμό της στα απολύτως απαραίτητα μεγέθη. Ζητήθηκε επίσης, επανεξέταση των μονοδρομήσεων και δημιουργία καλύτερων υποδομών κυκλοφοριακής εξόδου προς τα δυτικά (Σκαραμαγκά-Ικόνιο). Να σημειωθεί ότι όσον αφορά στις προβλέψεις για την κυκλοφοριακή επιβάρυνση της πόλης, οι «υπολογισμοί» δείχνουν ότι με τα νέα δεδομένα 360 λεωφορεία θα «μπαινοβγαίνουν» στον Πειραιά με μέσο όρο 1.440 διελεύσεις ημερησίως ενώ σε σημείο «δειγματοληψίας» όπως η Λεωφόρος Μ. Χατζηκυριακού, προβλέπεται έξτρα κυκλοφοριακή επιβάρυνση της τάξεως του 57,5%.

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ