Εφημερίδα Κοινωνική

Δημιουργία Εθνικής Στρατηγικής για την κρουαζιέρα με επίκεντρο και… τον Πειραιά

Δημιουργία Εθνικής Στρατηγικής για την κρουαζιέρα με επίκεντρο και… τον Πειραιά
17 Ιανουαρίου 2020

Την αλλαγή του τρόπου λιμενικής διακυβέρνησης, με την προκήρυξη διεθνών διαγωνισμών για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας μέσα στο 2020, προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, σε ειδική εκδήλωση της Ένωσης Εφοπλιστών και Κρουαζιεροπλοίων Ναυτιλίας, που πραγματοποιήθηκε στο κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Crystal», στο λιμάνι του Πειραιά. Ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι, πέρα από τα μεγάλα λιμάνια, υπάρχουν πολλά δημοτικά ή κρατικά λιμενικά ταμεία που δεν έχουν αξιοποιηθεί στον βαθμό που θα έπρεπε προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και του τομέα της κρουαζιέρας.Επίσης, είπε ότι μέσα στο 2020 θα ξεκινήσουν οι διεθνείς διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας, όπου σαφώς περιλαμβάνονται και οι δραστηριότητες της κρουαζιέρας.Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ότι μέσα στους πρώτους μήνες διακυβέρνησης της χώρας από τη ΝΔ εγκρίθηκε το νέο αναθεωρημένο master plan για το λιμάνι του Πειραιά.

«Συνολικά 620 εκατ. ευρώ περιλαμβάνονται στις επενδύσεις στο πρώτο λιμάνι της χώρας, κάτι που σαφώς θα αναβαθμίσει σημαντικά τον τομέα της κρουζιέρας» είπε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας είναι ανάπτυξη του homeporting για τα περισσότερα λιμάνια. «Ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι εξωστρεφής κι από την πρώτη στιγμή η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, με την επαναλειτουργία της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας» τόνισε και σημείωσε πως «στόχος είναι να δημιουργηθεί μία εθνική στρατηγική για τον κλάδο, ένα πλαίσιο που θα ενσωματώσει όλα τα ζητήματα της οικονομικής πολιτικής, της χωροταξίας, του περιβάλλοντος και των υποδομών, ώστε απλά και πραγματικά να επιλύονται ζητήματα που αφορούν τους επισκέπτες κρουαζιέρας, αλλά και βεβαίως των τοπικών κοινωνιών». Τόνισε, επίσης, ότι στο υπουργείο Ναυτιλίας ήδη λειτουργούν τέσσερις θεματικές επιτροπές που έχουν να κάνουν με τις υποδομές, την εμπορική πολιτική, τις υποστηρικτικές υπηρεσίες, αλλά και τη διεθνή ναυτιλιακή πολιτική, προκειμένου ο κλάδος της κρουαζιέρας να μπορεί να αναπτύσσεται και να λαμβάνει τα μηνύματα του διεθνούς περιβάλλοντος πάρα πολύ γρήγορα.

Συνεχής άνοδος για την κρουαζιέρα

Στην ομιλία του, ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, Θεόδωρος Κόντες, μεταξύ άλλων, τόνισε: «Κάνοντας τον απολογισμό του έτους που πέρασε 2019, θα μπορούσαμε να πούμε ότι, τα κύρια χαρακτηριστικά ήσαν η, σε ικανοποιητικό βαθμό δραστηριότητα της κρουαζιέρας στους Ελληνικούς προορισμούς. Ευχόμεθα στη σταθεροποίηση της κατάστασης στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, ώστε να υπάρξει περαιτέρω ανάπτυξη στα αμέσως προσεχή έτη. Στα θετικά θα πρέπει κανείς να αναφέρει την τάση συνεχούς ανάπτυξης του κλάδου με παραγγελίες νέων κρουαζιεροπλοίων ποικίλων μεγεθών, γεγονός που επιβεβαιώνει τη συνεχή ανοδική πορεία με μια σταθερή ποσοστιαία αύξηση του αριθμού των επιβατών σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που εδραιώνεται στη συνείδηση εκείνων που προτιμούν να απολαύσουν τις διακοπές τους πάνω σε ένα πολυτελές κρουαζιερόπλοιο, είτε διότι έχουν εμπειρίες από προηγούμενες κρουαζιέρες, είτε διότι επιχειρούν κάτι τέτοιο για πρώτη φορά» και προσέθεσε: «Η προσέλκυση των κρουαζιερόπλοιων στους Ελληνικούς λιμένες, δεν εξαρτάται μόνο από τη Νομοθετική ρύθμιση που έγινε για το cabotage, αλλά έχει και άλλες διαστάσεις, όπως για παράδειγμα:

2

 

 

 

 

 

 

i. Την εσωτερική κατάσταση από πλευράς εργασιακής ειρήνης στους λιμένας, καθώς και στον παράγοντα ασφάλεια – security. ii. Την ομαλότητα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.

iii. Τη σταθερή πολιτική που σχετίζεται με την τουριστική ναυτιλία και τον τουρισμό γενικότερα.

iv. Τις υποδομές στους λιμένες και τα αεροδρόμια, που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν άνετα και με ασφάλεια τα κρουαζιερόπλοια και τους με αυτά μεταφερομένους επιβάτες – τουρίστες.

v. Το δίκτυο αεροπορικών απ’ ευθείας συνδέσεων με μακρινές χώρες – υπερατλαντικές πτήσεις.

vi.Την τιμολογιακή πολιτική των λιμένων, καθώς και αυτήν που αφορά τα τέλη αεροδρομίων.

vii.Ακόμα, παράγων που βοηθάει στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Ήδη η CELESTYAL έχει οργανώσει επέκταση της τουριστικής περιόδου με το παρόν πλοίο.Θα ήθελα να τονίσω ότι, η κρουαζιέρα είναι ο περισσότερο σύνθετος κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας  με πληθώρα θεμάτων στην λειτουργία των επιχειρήσεων και των πλοίων, εμπλέκει δε και απασχολεί στον κύκλο αυτό και μονάδες που συγκροτήθηκαν αποκλειστικά για να προσφέρουν υπηρεσίες με επιτυχία, όπως η περίπτωση των Ενώσεων Λεμβούχων, των πλοηγών, των ρυμουλκών κ.α.»

3

 

 

 

 

 

 

Πειραιάς πρέπει να προετοιμαστεί για τους τουρίστες

Ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης από την πλευρά του είπε ότι στον Πειραιά φτάνουν ένα εκατομμύριο τουρίστες, χωρίς όμως να αποκομίζει οφέλη η πόλη διαχρονικά, αναφέροντας πως δεν φταίει η Αθήνα και η Ακρόπολη, αλλά το γεγονός ότι η πόλη και οι εμπλεκόμενοι φορείς δεν είχαν προετοιμαστεί ποτέ για να υποδέχονται τουρίστες. «Ο Πειραιάς αποτελούσε εδώ και δεκαετίες πέρασμα και όχι προορισμό και για να αλλάξει αυτό χρειάζεται προγραμματισμός, χρόνος και σκληρή δουλειά. Πρέπει να υλοποιηθούν οι κατάλληλες σημαντικές υποδομές από την κεντρική διοίκηση, να αλλάξουν νοοτροπίες και να γίνουν συνεργασίες και συνέργειες πολλών φορέων. Ο Πειραιάς έχει τη δυνατότητα και θα ωφεληθεί τα επόμενα χρόνια από την κρουαζιέρα», τόνισε ο Δήμαρχος. Στη συνέχεια, επεσήμανε ότι ο Πειραιάς δεν μπορεί να γίνει λιμάνι εκκίνησης χωρίς ξενοδοχεία, με επιβαρυμένο κυκλοφοριακό και ακατάλληλους δρόμους, ενώ σημείωσε ότι με την έλευση του μετρό το 2022 θα αλλάξει προς το καλύτερο η λειτουργία της πόλης.

Ο Δήμαρχος Πειραιά ανέφερε στη συνέχεια πως το μεγάλο αίτημα προς την κυβέρνηση, για το οποίο θα πιέσουν και οι δύο βαθμοί Αυτοδιοίκησης και όλη η πόλη, είναι η βελτίωση του κυκλοφοριακού, καθώς πρόκειται για μείζον θέμα τόσο για την κρουαζιέρα, όσο και για την εύρυθμη λειτουργία της πόλης. Μάλιστα, σημείωσε χαρακτηριστικά: «Η μόνη εφικτή λύση και χωρίς μεγάλο κόστος για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού είναι η υπογειοποίηση της παραλιακής οδού από τον σταθμό του Φαλήρου μέχρι το λιμάνι του Πειραιά, ώστε να έχουμε μεγαλύτερους δρόμους που οδηγούν στο λιμάνι.Πιστεύω πως η κυβέρνηση πρέπει να αντιμετωπίζει τον Πειραιά ως την πόλη με το  μεγάλο λιμάνι της χώρας και χαίρομαι που βλέπω ότι ο Πρωθυπουργός μιλάει για την ανάπτυξη, για τη γαλάζια ανάπτυξη στον Πειραιά, για τη μεγάλη επένδυση της COSCO. Ο Πειραιάς είναι πλέον επίκεντρο των εξελίξεων και του επενδυτικού ενδιαφέροντος, άρα πρέπει οι υποδομές της πόλης μας να ολοκληρωθούν και να αυξηθούν και στο πλαίσιο αυτό χρειάζονται μεγάλες παρεμβάσεις από την κεντρική διοίκηση».

4

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια έλαβαν χώρα:

• Βραβεύσεις σε προσωπικότητες από τον χώρο της ναυτιλίας και της τοπικής αυτοδιοίκησης,

• Κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας,

• Ημερίδα όπου, έμπειροι ομιλητές αναφέρθηκαν στη δραστηριότητα της κρουαζιέρας, στις εξελίξεις σχετικά με τον τομέα ναυτικής ασφάλειας

(safety), καθώς και στα νέα μέτρα όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος από την εκπομπή ρύπων στην ατμόσφαιρα.

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ