«Μπαράζ» ερωτημάτων ανακύπτουν από τις κινήσεις που γίνονται αυτές τις ημέρες στον ΟΛΠ και συγκεκριμένα στο Α’ και Β’ Τέρμιναλ της Κρουαζιέρας. Οι πληροφορίες που έχουν φτάσει στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ είναι αποκαλυπτικές και κάνουν λόγο για διαγωνισμούς και απευθείας αναθέσεις, για τους οποίους οι προσφορές «κλείνουν» στις 29/10 και μάλιστα… χωρίς να έχει πάρει κανείς «μυρωδιά» παρά μόνον, οι άμεσα ενδιαφερόμενοι.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ πληροφορούμενη αυτές τις ενέργειες ξεκίνησε να «σηκώνει» το θέμα δημοσιογραφικά, τις προηγούμενες ημέρες και ζήτησε έγγραφες απαντήσεις και διευκρινίσεις με επιστολή που απέστειλε στον ΟΛΠ και συγκεκριμένα στον κ. ΝΕΚΤΑΡΙΟ ΔΕΜΕΝΟΠΟΥΛΟ, Αν. Διευθυντή Δημοσίων Σχέσεων.
Ρωτήσαμε λοιπόν τον ΟΛΠ δια μέσου του κ. Δεμενόπουλου:
«…αν επιβεβαιώνει ότι διενεργείται ανοιχτός πλειοδοτικός διαγωνισμός υποπαραχώρησης χρήσης 6 εμπορικών καταστημάτων εντός επιβατικού σταθμού “Μιαούλη” με καταληκτική ημερομηνία προσφορών 29/10/2019».
Πληροφορηθήκαμε επίσης, πως πριν λίγους μήνες δόθηκε από τον ΟΛΠ σε επιχειρήσεις, με ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ «υποπαραχώρηση χρήσης» ορισμένων καταστημάτων που βρίσκονται στον ίδιο χώρο. Αναρωτιόμαστε (αν ισχύει η πληροφορία αυτή), τους λόγους που έγιναν αυτές οι ενέργειες, σε τι ποσό ανήλθαν οι τυχόν απευθείας αναθέσεις και βεβαίως, ποιες είναι οι χρήσεις των επιχειρήσεων.
Να σημειώσουμε ότι στην πρόσκληση υποβολής προσφορών του εν λόγω ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού «υποπαραχώρησης χρήσης 6 εμπορικών καταστημάτων εντός του επιβατικού σταθμού Μιαούλη», με καταληκτική ημερομηνία προσφορών 29/10/2019, στο άρθρο 12 περί αξιολόγησης προσφορών αναφέρονται τα εξής:
-«Ο υποψήφιος που θα προσφέρει το μεγαλύτερο μηνιαίο ανά τετραγωνικό μέτρο οικονομικό αντάλλαγμα θα είναι ο προσωρινός Υποπαραχωρησιούχος».
-«Σε κάθε περίπτωση, ο ΟΛΠ διατηρεί το δικαίωμα της τελικής επιλογής του υποπαραχωρησιούχου βάσει του είδους της χρήσης του καταστήματος και με σκοπό την καλύτερη προβολή και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού».
-«Οι προτεινόμενες χρήσεις πρέπει να συνάδουν με τη φύση της Χερσαίας Λιμενικής Ζώνης και τη λιμενική δραστηριότητα, ή να είναι συμπληρωματικές και παρεπόμενες της δραστηριότητας αυτής».
ΖΗΤΑΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:
Α) Για την σκοπιμότητα της παραπάνω παραγράφου (12.2) και βεβαίως, διευκρινίσεις για το ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ για το είδος της χρήσης του καταστήματος, διότι από τη διατύπωση τα κριτήρια είναι ασαφή.
Β) Για τα καταστήματα του Σταθμού «Θεμιστοκλής», αν έχουν γίνει ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ή ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ και σε τι ποσά ανήλθαν.
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΠΑΝΩ ΣΕ «ΕΝΕΡΓΕΣ» ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ;
Επίσης, μάθαμε ότι υπάρχουν αντιδράσεις για τις συμβάσεις – μισθώσεις, που υπογράφηκαν εντός του 2019 για τα εν λόγω καταστήματα και οι οποίες «τρέχουν» έως την 15/02/2020.
Με ποιο αιτιολογικό και τρόπο ενημερώσατε τους επιχειρηματίες, ότι προκηρύχθηκε διαγωνισμός για τις υποδομές που είχαν ήδη μισθώσει;
ΣΥΝΘΗΚΕΣ «ΑΘΕΜΙΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ»;
Επίσης, από το ρεπορτάζ προκύπτουν καταγγελίες για συνθήκες «αθέμιτου ανταγωνισμού» εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένος Πειραιώς, εις βάρος αδειοδοτημένων εταιρειών που έχουν πληρώσει ένα διόλου ευκαταφρόνητο ετήσιο αντάλλαγμα για να μπορούν να δραστηριοποιούνται νόμιμα.
Ο ΟΛΠ έχει λάβει τα ερωτήματά μας αλλά ακόμη δεν έχει απαντήσει. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα το κάνει τις επόμενες ημέρες για να σταματήσουν να υπάρχουν «σκιές».
Οι επενδύσεις και η «στρατηγική» που σχεδιάζονται από τον ΟΛΠ στην πόλη και γύρω από το λιμάνι, για τα επόμενα χρόνια, είναι βαρύνουσας σημασίας και οποιαδήποτε ενέργεια δημιουργεί «δεδομένα», πρέπει να είναι διαφανής και κρυστάλλινη προς αποφυγή παρερμηνειών.
Το ρεπορτάζ συνεχίζεται…