Εφημερίδα Κοινωνική

Δημοσθένης Μπακόπουλος: Αποκλειστική συνέντευξη στην Κοινωνική με ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ: Υπάρχουν καταγγελίες που έχουμε στείλει στον Εισαγγελέα ότι ναυάγια έχουν θαφτεί κάτω από προβλήτες

 Breaking News

Δημοσθένης Μπακόπουλος: Αποκλειστική συνέντευξη στην Κοινωνική με ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ: Υπάρχουν καταγγελίες που έχουμε στείλει στον Εισαγγελέα ότι ναυάγια έχουν θαφτεί κάτω από προβλήτες
11 Σεπτεμβρίου 2019

*της Κατερίνας Σπαθή

Εγκληματική αμέλεια ή όχι, χρειάστηκαν περισσότερα από 30 χρόνια σε πολλές περιπτώσεις για να γίνει το αυτονόητο. Να φύγουν από το βυθό της θάλασσας ναυάγια που αποτελούσαν μία πρόδηλη εστία μόλυνσης. Το δύσκολο έργο ανέλαβε μια δημόσια υπηρεσία υπαγόμενη στο Υπουργείο Ναυτιλίας, η Δημόσια Αρχή Λιμένων. Η ΔΑΛ , αποτελεί δημόσιο φορέα, με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, στον οποίο ανατίθεται η άσκηση των διοικητικής φύσης εξουσιών/αρμοδιοτήτων, οι οποίες αφαιρούνται από τους Οργανισμούς Λιμένα, δυνάμει των διατάξεων των «Συμβάσεων Παραχώρησης», λόγω της ιδιωτικοποίησης, σε συνεργασία με τη ΡΑΛ και τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων. Συστάθηκε το 2016 και ξεκίνησε να στελεχώνεται το 2017, όταν τοποθετήθηκε διοικητής.

Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ, αφού μίλησε με το διοικητή της Αρχής, κ. Δημοσθένη Μπακόπουλό, φέρνει στο φως στοιχεία που θα ταράξουν τα νερά στο λιμάνι του Πειραιά.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, η ΔΑΛ πραγματοποιεί ένα τεράστιο πρόγραμμα ναυαγιαιρέσεων. Γιατί γίνεται τώρα αυτό;

Στην Ελλάδα υπάρχει ένα απαρχαιωμένο θεσμικό πλαίσιο. Υπάρχει νόμος από το 1973 αλλά είναι αρκετά δυσλειτουργικός. Γίνεται μια δεύτερη προσπάθεια τη δεκαετία του 80 που τον κάνει ακόμα πιο δυσλειτουργικό και μετά το ΣΑΜΙΝΑ ψηφίζεται ο νόμος που ισχύει τώρα ο Ν 2881/2001. Ωστόσο, για 17 χρόνια με εξαίρεση την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων που δόθηκε στον ΟΛΠ η δυνατότητα να σκουπίσει με πολύ fast truck διαδικασίες τα ναυάγια, δεν έγινε τίποτα. Αλλά και για αυτά, για να είμαστε ειλικρινείς, έχουμε στείλει στον εισαγγελέα καταγγελίες που δεχτήκαμε ότι θάφτηκαν κάτω από προβλήτες.

Το 2016 ιδρύεται η ΔΑΛ και αρχίζει να προβληματίζεται γύρω από αυτά τα ζητήματα. Μιλάμε για ένα νόμο ο οποίος πολύ απλά δεν εφαρμόζεται για πολλά χρόνια.

• Τι συνέπειες έχει όλο αυτό;

Το ότι δεν εφαρμόστηκε αυτός ο νόμος σημαίνει ότι ευνοήθηκαν ασφαλιστικές εταιρείες, διότι είναι πολύ πιθανό σε σημαντικό μέρος αυτών των ναυαγίων να έχει παραγραφεί η ευθύνη του ασφαλιστή. Έχουν προστατευτείπλοιοκτήτες διότι δεν εισπράχτηκαν τέλη ναυαγίων. Πώς να τα εισπράξεις όταν στην πορεία των ετών το σύστημα παρέμενε αδρανές, τα τέλη ναυαγίων συσσωρεύονταν ως οφειλή που πολλές φορές ξεπερνούσε την αξία του πλοίου. Ταυτόχρονα υπάρχει και μια διάσταση που δεν έχουμε καταλήξει σαν συμπέρασμα αλλά μας προβληματίζει. Ο χώρος σώρευσης αυτών των ναυαγίων δεν είναι τυχαίος. Είναι στοχευμένος. Πρόκειται για το Πέραμα και η Σαλαμίνα. Δεν νομίζω ότι το σύστημα θα έδειχνε την ίδια ανοχή αν τα ναυάγια ήταν στην Ωκεανίδα στη Βουλιαγμένη. Από το 1979 υπάρχει στον δίαυλο ναυάγιο. Περνάνε όλοι από δίπλα. Εάν κάτσεις στο Πέραμα και φυσάει ο αέρας από το Νταμάρι τα πετρελαιοειδή του μυρίζουν. Δεν χρειάζεται να είσαι το γενικό χημείο του κράτους. 30 χρόνια όλοι οι ανευθυνοϋπεύθυνοι περνάνε από κει και κανείς δεν το έβγαλε. Αν είχε τουμπάρει στην Ωκεανίδα Βουλιαγμένης θα είχε μια διαφορετική αντιμετώπιση για να απομακρυνθεί. Για αυτό το λόγο δεν θέλω να πω πολλά, έχουμε καταγράψει μια μια τις περιπτώσεις που οι προθεσμίες του νόμου δεν τηρήθηκαν κι έχουμε υποβάλλει συγκεντρωτική μηνυτήρια αναφορά. Και για το γεγονός ότι δια παραλείψεων μόλυναν το λιμάνι και για το γεγονός ότι δια παραλείψεως το λιμάνι στερείτο σημαντικών υποδομών και για το γεγονός ότι υπάρχουν πολλά εκατομμύρια σε τέλη ναυαγίων που τελικά δεν εισπράχτηκαν. Η βιομηχανία ήταν καλά στημένη. Εντοπίσαμε περιπτώσεις όπου το ναυάγιο μεταβιβαζόταν σε αναξιόχρεους μελλοθάνατους από βαριές ασθένειες ανθρώπους , οι οποίοι όταν πέθαναν οι συγγενείς τους

έκαναν αποποίηση κληρονομιάς και το πλοίο τους έμενε «αμανάτι». Νομίζω ότι στο λιμάνι του Πειραιά για πάρα πολλές δεκαετίες αφενός υπήρξε μια ατιμωρησία και αφετέρου αναπτύχθηκε η ίδια κουλτούρα του ανοίγεις το παράθυρο και πετάς το χαρτάκι ή πετάς το τσιγάρο στο δάσος. Μόνο που εδώ το έκαναν με πλοία. Είναι η ίδια νοοτροπία. Εμείς δεν μπορούσαμε να το δεχτούμε.

-Πολλοί λένε ότι οι κινήσεις αυτές έγιναν για χάρη της αποκρατικοποίησης.

Για να είμαι ειλικρινής τα κίνητρά μας δεν ήταν μόνο αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Στο καινούριο καθεστώς έχεις ένα λιμάνι που έχει πουληθεί σε έναν ιδιώτη, ο ιδιώτης έχει δίκιο να λέει ότι εγώ δεν φταίω για την κατάσταση αυτή. Η ιδιαιτερότητα αυτού του εγκλήματος είναι ότι μιλάμε για ένα κράτος που εγκληματεί κατά των πολιτών. Είναι το ίδιο που γίνεται στον Ασωπό. Έχεις μια ΔΕΚΟ, όπως ήταν μέχρι πρόσφατα ο ΟΛΠ, μια κρατική ΑΕ, που μολύνει το θαλάσσιο περιβάλλον. Η καινούρια ιδιοκτησία, πολύ ορθώς, είπε ότι εμείς δεν μπορούμε να αναλάβουμε την ευθύνη για το έγκλημα το οποίο της κληρονόμησε η ΔΕΚΟ.

-Είναι πραγματικά μηδενικό το κόστος των ναυαγιαιρέσεων;

Η ΔΑΛ ιδρύθηκε το 2016 και άρχισε να στελεχώνεται το 2017. Εγώ είμαι πολύ λίγες ημέρες διοικητής και μου ήρθε αίτημα και μου ζητήθηκε να συναινέσω για μία από τις 64 ναυαγιαιρέσεις να πληρώσει το ελληνικό δημόσιο 1,5 εκ ευρώ γιατί έπρεπε να διενεργηθεί για να αποδεσμευθεί ο προβλήτας 2 στο Πέραμα για να αξιοποιηθεί από τον φορέα. Αυτό ήταν μάλλον ένα πολύ καλά στημένο κόλπο. Ασκήθηκαν τεράστιες πιέσεις η ΔΑΛ να μην προβεί σε διαδικασίες αζήμιων ανελκύσεων. Εμείς αυτή τη ναυαγιαίρεση την κάναμε τελείως δωρεάν, αποδείξαμε ότι δεν υπάρχει

κανένας λόγος το δημόσιο να πληρώνει ναυαγιαιρέσεις τις οποίες μπορείς να κάνει χωρίς να επιβαρυνθεί ο Έλληνας φορολογούμενος. Εδώ θα είχες μια προσπάθεια μεταξύ όλων των άλλων η διοικητική ανεπάρκεια – ένα δεν έχεις εγκληματική παράλειψη – να μετακυλήσει στον Έλληνα φορολογούμενο. Επειδή κάποιος για 30 χρόνια δεν έκανε τη δουλειά του να βγάλει το ναυάγιο , πλήρωσε τώρα ελληνικέ λαέ 1.5 εκ ευρώ να το βγάλουμε.

Εμείς αυτό το καρκίνωμα το σπάσαμε. Ξεκινήσαμε με το corfu Island. Μια εταιρεία έκανε δωρεάν την ανέλκυση. Η ανέλκυση πέτυχε και από κει και πέρα προχωρήσαμε εφαρμόζοντας κατά γράμμα όλες τις διαγωνιστικές διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος. Φτάσαμε σε σημείο να γίνονται αυτή τη στιγμή 64 ναυαγιαιρέσεις, το μεγαλύτερο πρότζεκτ ναυαγιαιρέσεων στην Ευρώπη, σε καθεστώς επικοινωνιακού αποκλεισμού. Μόνο η τοπική κοινωνία ξέρει τι κάνουμε. Στην τοπική κοινωνία οφείλεται ότι το πρότζεκτ είναι ακόμα ζωντανό. Η Σαλαμίνα για παράδειγμα μας στηρίζει. Υπήρχε μια καλά στημένη δουλειά από πίσω. Αυτά τα ναυάγια να τα πληρώσει ο ελληνικό λαός. Αυτό το τερματίσαμε,. Τα πλοία βγαίνουν με κόστος 1 λεπτό του ευρώ.

-Παρακολουθείτε και τι γίνεται μετά την ανέλκυση;

Μόλις βγει το ναυάγιο, πριν γίνει οτιδήποτε άλλο, ελέγχονται τα πιστοποιητικά του χώρου στον οποίο θα πάει για να γίνει η νόμιμη τελική διάθεση. Ο χώρος θα πρέπει να έχει όλες τις περιβαλλοντικές άδειες που προβλέπει η νομοθεσία. Αυτό το τηρούμε κατά γράμμα. Και είμαστε κάθε μέρα εκεί και επιβλέπουμε.

-Αντίστοιχη δράση θα γίνει και σε άλλα λιμάνια;

Με βάση γραπτές οδηγίες που μας δόθηκαν από τον υπουργό ναυτιλίας στις 6-11-2018 έχουμε περιοριστεί στα λιμάνια του Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Ο ΟΛΘ δεν είχε ιδιαίτερο πρόβλημα. Του Πειραιά το αντιμετωπίσαμε. Ωστόσο, μεγάλο πρόβλημα και μεγάλα συμφέροντα παίζονται στο λιμάνι της Ελευσίνας. Ο πρόεδρος Γαργαρέτας παλεύει με συμφέροντα . Είναι εντυπωσιακή η προσπάθεια που κάνει ο Οργανισμός Λιμένων Ελευσίνας . Από κει και πέρα ο κάθε οργανισμός κρίνεται για αυτά που κάνει.

-Τα ναυάγια έχουν πετρελαιοειδή μέσα;

Πριν ξεκινήσει η διαδικασία της ανέλκυσης υπογράφουν ναυπηγοί και τεχνικοί ασφαλείας ότι το πλοίο δεν έχει πετρελαιοειδές.

Εάν έχει, γίνεται πρώτα απάντληση και νόμιμη τελική διάθεση και μετά η ανέλκυση. Η μανιέρα ποια ήταν; Τα πλοία εγκαταλείπονταν , στη συνέχεια τρυπούσαν και έμπαινε το νερό και γένονταν ναυάγια. Αυτή τη στιγμή έξω από το ναυπηγείο του Θεοδωρόπουλου στη Σαλαμίνα υπάρχει πλοίο από το 2011 κατασχεμένο για λαθρεμπόριο με 3,5 χιλιαδες τόνους μαζουτ, με διαρροή. Η αρχή στην Ελλάδα που ενδιαφέρθηκε να το απομακρύνει είναι η ΔΑΛ. Πιθανολογώ ότι υπήρχαν περιστατικά που εγκαταλείπονταν στον Τύμβο και στο Νταμάρι και στην πορεία τρυπούσαν και είχαν διαρροή. Δεν μπορούμε να το αποδείξουμε βέβαια αλλά υπάρχουν πολλές πιθανότητες να έχει συμβεί. Έχουμε άλλα που η διαρροή ήταν εμφανής και έχουμε καταθέσει μηνυτήρια αναφορά στο Λιμεναρχείο και βρήκαμε και ανάδοχο για να το πετάξει και να αναλάβει το κόστος διαχείρισης του φορτίου. Για αυτό στις δηλώσεις μου λέω ότι στην περίπτωση της Σαλαμίνας έχει διαπραχτεί ένα μεγάλο οικολογικό έγκλημα. Στοιχεία έχει ο εισαγγελέας και η περίπτωση εκκρεμοδικεί. Μιλάμε για ένα έγκλημα 30 ετών για αυτό μου κάνει εντύπωση ότι περνούσαν δίπλα και δεν έκαναν τίποτα. Το θυμήθηκαν μόνο όταν ήταν να φάνε 1,5 -2 εκ. ευρώ σε κάθε ανέλκυση.

-Ο ρόλος της ΔΑΛ στο Αγία Ζώνη ποιος ήταν;

Ήμασταν η πρώτη υπηρεσία του Υπουργείου η οποία εισηγήθηκε η ναυαγιαίρεση να χρηματοδοτηθεί από το πειρβαλλοντικό ασφαλιστήριο. Το πλοίο δεν είχε ασφαλιστική κάλυψη για ναυαγιαίρεση παρά μόνο για περιβαλλοντική ευθύνη. Εμείς πείσαμε με τα επιχειρήματά μας την τότε πολιτική ηγεσία ότι απλά και μόνο η ύπαρξη ενός ναυαγίου στο βυθό σύμφωνα με την πάγια νομολογία του ΣτΕ στοιχειοθετεί ρύπανση. Είναι ξένο σώμα. Δεν υπάρχει καλό και κακό ναυάγιο. Πείσαμε ότι πρόκειται για μέτρο αποκατάστασης του περιβάλλοντος και έτσι χρηματοδοτήθηκε από το περιβαλλοντικό ασφαλιστήριο. Από κει και πέρα ακολουθείται η νομική διαδικασία η οποία είναι σεβαστή. Εμείς επιθυμούμε να χυθεί άπλετο φως .

-Τι γίνεται με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της Κυνόσουρας; Παίζει ρόλο η ΔΑΛ στην αδειοδότησή τους;

Αυτό είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Πολιτισμού. Ό,τι αποφασίζει αυτό εμείς υλοποιούμε. Σεβόμαστε τις αποφάσεις. Ό,τι έχουμε εντοπίσει το ανακοινώνουμε στις αρμόδιες υπηρεσίες και Αρχές. Είμαστε γενικά απέναντι σε οποιαδήποτε προσπάθεια να παρεισφρήσουν στον τομέα του Πολιτισμού άλλοι εκτός από το αρμόδιο Υπουργείου. Είμαστε εκεί, παρατηρούμε και ενημερώνουμε.

-Σε ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης άλλων λιμανιών, σύμφωνα με τις εξαγγελίες, θα αναλάβετε και κει δράση;

Έχουμε ήδη ανοίξει δίαυλο επικοινωνίας με Μαυροβούνιο που και εκεί θέλουν να ιδιωτικοποιήσουν το λιμάνι και κάνουμε προσπάθειες να έρθουμε σε επαφή με την αντίστοιχη αρχή της Κύπρου. Πιστεύουμε ότι το νομικό πλαίσιο του 73, που είναι δημιούργημα της χούντας θέλει ριζική αναθεώρηση. Πρέπει οπωσδήποτε να ενισχυθεί ο αστυνομικός ρόλος του Λιμενικού μέσα στα λιμάνια. Υπάρχουν γραφειοκρατικές διαδικασίες οι οποίες πρέπει να φύγουν από το Λιμενικό για να ενισχυθεί ο Αστυνομικός του ρόλος. Πιστεύουμε ότι το por tauthority που είναι ευρωπακικό κεκτημένο στην Ελλάδα έχει αργήσει να έρθει. Ήρθε με το Ν4319/2016 όταν ήδη είναι κεκτημένο στην ΕΕ. Το λιμάνι ΔΕΚΟ κουβαλάει στρεβλώσεις των ΔΕΚΟ που έχουν ταλαιπωρήσει τη χώρα για δεκαετίες. Πέρα από αυτό δεν νομίζω ότι μπορεί να αναπτυχθεί και να λειτουργήσεις στις σύγχρονες συνθήκες χρηματοδότησης ούτε στις απαιτήσεις ταχύτητας. Το por tauthority μπορεί να συγκεντρώσει τη δημόσια εξουσία και να είναι το αναγκαίο συμπλήρωμα του επενδυτή για να τρέξει το λιμάνι στις σύγχρονες απαιτήσεις . Ετοιμάζουμε μια ολοκληρωμένη μελέτη την οποία άμεσα θα αποστείλουμε ως πρόταση τελική στο ΥΝΑ και στο ΤΑΙΠΕΔ και από κει και πέρα η πολιτική ηγεσία θα αποφασίσει και οι αποφάσεις φυσικά θα γίνουν σεβαστές.

Μπορούμε, λοιπόν, να παίξουμε ρόλο σε ένα οργανωμένο πλαίσιο εποπτείας των λιμανιών από κοινού με τον ενισχυμένο ρόλο του Λιμενικού και τον φορέα διαχείρισης κάθε λιμανιού

- Ποιες άλλες δράσεις «τρέχει» η ΔΑΛ

Είναι κορυφαία η δράση που κάνουμε με το ηλεκτρονικό one stop shop στο λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για ένα ψηφιακό σημείο επαφής για οποιαδήποτε υπηρεσία που ζητά ο επαγγελματίας που σχετίζεται με το λιμάνι του Πειραιά κάθε ειδικότητας. Πλοία και επαγγελματίες θα μπορούν 48 ώρες πριν την είσοδό τους στο λιμάνι να έχουν πρόσβαση σε οποιαδήποτε γραφειοκρατική υπηρεσία ψηφιακά. Αυτό θα παραδοθεί δωρεάν στην τοπική κοινωνία από τις αρχές του επόμενου έτους. Θα τρέξουμε προγράμματα επανεκπαίδευσης εργαζομένων για να υπάρχουν

συνθήκες ισότητας και αξιοκρατίας στο λιμάνι. Θα υπάρξει παρατηρητήριο Διαφάνειας δημοσίων συμβάσεων οργανισμών λιμένα που θα παρακολουθεί και θα ενημερώνει τις αρμόδιες Αρχές. Γενικά έχουμε ένα πλάνο δράσεων πολύ μετά την Άνοιξη του 2020. Το έργο μας δεν τελειώνει με τα ναυάγια. Κάθε μέρα ετοιμάζουμε και κάτι για να λειτουργήσει καλύτερα ο Πειραιάς.

- Πώς βλέπετε την επένδυση της Cosco στο λιμάνι;

Ήρθε μια εταιρεία να επενδύσει με μεγάλη οικονομική φερεγγυότητα. Σαν ΔΕΚΟ ο ΟΛΠ είχε αποθεματικό 53 εκ. ευρώ και μια σειρά έργα που έπρεπε να γίνουν αλλά δεν έγιναν ποτέ! Προφανώς, μεταβαίνοντας από ένα τελείως κρατικό σύστημα διαχείρισης των λιμανιών σε ένα απολύτως ιδιωτικό , θα υπάρξουν γωνίες που ευτυχώς αμβλύνονται. Ο καταστατικός μας στόχος είναι η ιδιωτικοποίηση να λειτουργήσει και να πετύχει. Το master plan είναι εντυπωσιακό. Εντός του λιμανιού τρέχουμε. Το θέμα είναι να συμβαδίσουν οι ρυθμοί και εκτός του λιμανιού.

- Η σχέση με τους φορείς ποια είναι;

Έχουμε το θεσμό των διαβουλεύσεων. Κάθε 15 μέρες μαζευόμαστε με τους φορείς και μιλάμε. Τους ακούμε, δεχόμαστε βελτιώσεις και τους ενημερώνουμε. Οι παρατηρήσεις της τοπικής κοινωνίας ήταν πολύ χρήσιμο εργαλείο. Η επαφή με τους φορείς σου δείχνει την πραγματική εικόνα στο λιμάνι. Και μείς σαν ΔΑΛ έχουμε σταθεί στο ύψος της νομιμότητας απέναντί τους.

- Ο οργανισμός Λιμένα Ελευσίνας αντιμετωπίζει και αυτός τεράστιο πρόβλημα με τα ναυάγια. Έχετε ρόλο εκεί;

Έχουμε μόνο ρόλο υποστηρικτικό στον Οργανισμό Λιμένας Ελευσίνας. Και κει έχει γίνει ένα τεράστιο έγκλημα. Και σκεφτείτε ότι είναι και πολιτιστική πρωτεύουσα. Κάποια στιγμή θα πρέπει να γίνει μια συζήτηση σε αυτή τη χώρα αυτό το θαύμα της ελληνικής ναυτιλίας που παράγει θέσεις εργασίας και ΑΕΠ και η εκπληκτική φυσική ακτογραμμή να χρησιμοποιηθεί ένα σωστό μοντέλο ισορροπίας. Δεν γίνεται περιοχές που είναι παραχωρημένες σε οργανισμούς λιμένα και θα μπορούσαν να έχουν μεγάλη ανάπτυξη και λιμενικές εγκαταστάσεις να υποχρησιμοποιούνται.

Πρέπει οι τοπικές κοινωνίες να συζητήσουμε τι θέλουμε για τα κατά τόπους λιμάνια και πως θα αξιοποιηθούν. Υπάρχουν λιμάνια που θα μπορούσαν να είναι υψηλού επιπέδου εγκαταστάσεις . Οι ιδιωτικοποιήσεις μπορούν να βοηθήσουν σε αυτό το κομμάτι. Θα μπορέσει να ξεκαθαρίσει η κάθε χρήση των λιμανιών. Τι πηγαίνει στην κοινωνία, τι παραμένει λιμάνι. Έτσι τα λιμάνια θα μπορέσουν να καλπάσουν.

- Τι γίνεται με τη Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος;

Εντοπίσαμε το θέμα το Νοέμβριο του 2018 και ενημερώσαμε αυτόματα όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Έπρεπε να γίνει μια επένδυση. Αυτός που βάζει τα χρήματά του, αναλαμβάνει να συντηρεί και την επένδυση οπότε το κόστος είναι πολλαπλάσιο από την αρχική επένδυση. Εμείς σαν ΔΑΛ θέσαμε τον προβληματισμό για το υπό ποιες προϋποθέσεις ασκείται μια επαγγελματική δραστηριότητα. Το ποιος θα βάλει της προϋποθέσεις αυτές είναι δουλειά των συναρμόδιων υπουργείων. Είναι μια συζήτηση που πρέπει να κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας και το Βιομηχανίας, κανένας άλλος. Υπάρχει ο νόμος 3551 που πρέπει να ανεβάσει λίγο τα στάνταρντ για το ποιος μπορεί να παρέχει  αυπηγοεπικευαστικές εργασίες για να διασφαλιστούν όλοι. Και σε αυτό συμφωνούν και οι ναυπηγοεπισκευαστες. Πάντως η απάντηση δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να έρθει μέσω του αποκλεισμού εισόδου στο λιμάνι. Εμείς απευθυνθήκαμε στη ΡΑΛ και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για να απατήσουν βάσει της κείμενης νομοθεσίας.

Όσον αφορά τα μητρώα, πρέπει λίγο να δούμε το θέμα. Όλα τα μητρώα στην Ελλάδα είναι στατικά. Θα έπρεπε να είναι δυναμικά και οι εγγεγραμμένοι σε αυτά να παρουσιάζουν και μια εξέλιξη. Η πολιτική ηγεσία πάντως είδε το θέμα γ αυτό και το θέμα του master plan είχε την γνωστή εξέλιξη όσον αφορά στο θέμα του ναυπηγείου. Πάντως κάποια στιγμή πρέπει να δούμε το θέμα του νόμου και την αναθεώρησή του.

bakopoulos

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ