Εφημερίδα Κοινωνική

Το «θαύμα» της ναυσιπλοϊας – το δράμα του πλανήτη

 Breaking News

Το «θαύμα» της ναυσιπλοϊας – το δράμα του πλανήτη
06 Μαρτίου 2018

Η είδηση ότι θα μπορούσαν τα εμπορικά πλοία να πλέουν από την Άπω Ανατολή στην Ευρώπη, όχι μέσα από τη διώρυγα του Σουέζ αλλά χρησιμοποιώντας ως πέρασμα τον Αρκτικό (ή αλλιώς Βόρειο Παγωμένο) Ωκεανό, μοιάζει σχεδόν απίστευτη. Με αυτό τον τρόπο, ένα πλοίο «κόβει δρόμο» κατά 40%, σε ένα από τα πολυσύχναστα και ακριβότερα δρομολόγια στον πλανήτη!

Ο Αρκτικός Ωκεανός είναι σχετικά προσβάσιμος τους καλοκαιρινούς μήνες, γιατί λιώνουν σε μεγάλο βαθμό οι πάγοι. Ωστόσο, ο διάπλους μέσα στον χειμώνα, σε θάλασσες που βρίσκονται πολύ μακριά από τα όρια του ανθρώπινου Πολιτισμού, αποτελεί μέχρι σήμερα μία υπέρβαση που δεν ήταν εφικτή για τα εμπορικά πλοία χωρίς την συνοδεία παγοθραυστικού.

Όλα αυτά μέχρι τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν το παγοθραυστικό-τάνκερ Eduard Toll, καναδικής ιδιοκτησίας, με φορτίο υγροποιημένο φυσικό άεριο, κατόρθωσε να ολοκληρώσει τον διάπλου ανοίγοντας χωρίς βοήθεια δρόμο μέσα από τους πάγους και να καλύψει την απόσταση από τη Νότια Κορέα μέχρι την Sabetta της Ρωσίας. Κατέπλευσε χωρίς προβλήματα στα τέλη Ιανουαρίου, έχοντας αφήσει πίσω του όλη την Ασία και σίγουρα το δυσκολότερο κομμάτι του ταξιδιού προς την Ευρώπη, αφού θεωρητικά το υπόλοιπο του πλου, βόρεια της Σκανδιναβίας και κατόπιν νοτιότερα, θα ήταν πολύ ευκολότερο.

Η πλοικτήτρια εταιρεία Τeekay σημειώνει, ότι το Eduard Toll είναι σε θέση να σπάει πάγο πάχους έως 1,8 μέτρα. Αλλά δεν είναι το μοναδικό του είδους του. Οι ίδιοι πλοιοκτήτες διαθέτουν άλλα έξι με ανάλογα χαρακτηριστικά. Η ρωσική εταιρεία Sovcomflot, που διαθέτει το Christophe de Margerie, υποστηρίζει ότι και το δικό της τάνκερ μπορεί να ολοκληρώσει τον συγκεκριμένο πλου μέσα στον χειμώνα μεταφέροντας υγροποιημένο φυσικό αέριο, καθώς το πλοίο είναι σε θέση να σπάει πάγους με πάχος άνω των δύο μέτρων. Σύμφωνα με το σάιτ Climate Home, το Christophe de Margerie, που φέρει το όνομα του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της TOTAL, ολοκλήρωσε το δρομολόγιο από τη Νορβηγία στη Νότια Κορέα μέσα σε 19 ημέρες, το καλοκαίρι του 2017. Δηλαδή, το ταξίδι του υπήρξε κατά 30% συντομότερο, σε σχέση με το δρομολόγιο μέσω της διώρυγας του Σουέζ…

1

Η υποχώρηση της Φύσης

Ακόμα και στην ιστοσελίδα της εταιρείας Teekay, ωστόσο, καταγράφονται οι τεράστιες ανησυχίες που γεννούν αυτές οι εξελίξεις για το μέλλον του πλανήτη και για την κλιματική αλλαγή. Ο όγκος των πάγων του Αρκτικού Ωκεανού καταγράφει ιστορικά χαμηλά.

Το συμβούλιο που έχουν δημιουργήσει οι οκτώ χώρες, οι οποίες διαθέτουν ακτογραμμές στον Αρκτικό Ωκεανό, επισημαίνει ότι μέσα στα τελευταία 30 χρόνια το ελάχιστο όριο κάλυψης από πάγο στους καλοκαιρινούς μήνες υποχώρησε κατά 50%. Κάπως έτσι, λοιπόν, το λεπτό στρώμα πάγου προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες στο παγκόσμιο εμπόριο και στη ναυσιπλοϊα, αλλά ο πλανήτης μας στέλνει αγωνιώδη μηνύματα S.O.S., που συνδέονται με το μέλλον, την ποιότητα ζωής, αλλά και συνολικά την επιβίωση του ανθρώπινου είδους.

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ