4 μήνες πέρασαν από τη διεξαγωγή της εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος. Το έργο που χαρακτηρίζεται ως το πλέον εμπορικό λόγω του καθημερινού όγκου οχημάτων που περνούν από το ένα πορθμείο στο άλλο θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην Αττική και θα κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια. Προς το παρόν στο Υπουργείο Υποδομών γίνονται οι απαραίτητες ζυμώσεις για τη διαμόρφωση του τελικού πλαισίου για την εκκίνηση του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Επίσης η Επιτροπή ολοκληρώνει την εξέταση των φακέλων των αρχικά ενδιαφερόμενων σχημάτων που είναι οι: ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ, Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-VINCI. Στην συνέχεια θα γνωμοδοτήσει για τον αν όλοι οι κάποιοι από τους παραπάνω θα περάσουν στην φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Ο Δήμος Σαλαμίνας όπως μαθαίνει το ypodomes.com έστειλε γραπτώς τις απόψεις του γύρω από το έργο, ενώ ζητά ως αντάλλαγμα πολλά συνοδά έργα, που όμως χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερα δαπανηρά. Ωστόσο στην φάση του Α.Δ. θα πέσουν όλες οι προτάσεις στο τραπέζι προκειμένου να οριστικοποιηθεί το φυσικό αντικείμενο του έργου και το αν θα υπάρξουν και ποια ανταποδοτικά οφέλη, με συνοδά έργα. Σημαντική αλλαγή με το καλημέρα είναι η απόφαση το Τραμ να φτάσει μέχρι το Πορθμείο του Περάματος και αυτό φυσικά οδηγεί στην απόφαση πως αφού φτάνει μέχρι το Πέραμα, γιατί να μην φτάσει μέχρι το πορθμείο της Σαλαμίνας, τα Παλούκια.
Αυτή η κίνηση ουσιαστικά θα βγάλει «εκτός πεδίου» τα σημερινά «καραβάκια» που λειτουργούν παράλληλα με τα ferry boats καθώς θα παρέχει απευθείας σύνδεση με τον Πειραιά χωρίς καμία μετεπιβίβαση. Να σημειωθεί πως αυτό το πλάνο είναι ιδιαίτερα μακρινό καθώς για να φτάσει το Τραμ στον Πειραιά πρέπει να ολοκληρωθεί η επέκταση από το Φάληρο στον Πειραιά (προβλέπεται για τέλος του 2017), να μπει σε τροχιά υλοποίησης, να δημοπρατηθεί και να κατασκευαστεί η επέκταση από τον Πειραιά μέχρι το Κερατσίνι και το Ικόνιο και ακολούθως να έρθει σε τρίτη φάση η επέκταση Ικόνιο – Πέραμα.
Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να λυθούν και διάφορα τεχνικό-οικονομικά θέματα για την παράλληλη όδευση του Τραμ στην Υποθαλάσσια Ζεύξη, όπως το κόστος, τα θέματα λειτουργίας και ασφάλειας, αποπληρωμής κ.α.
ΠΟΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Πριν το τέλος του έτους θα αποσταλεί στους συμμετέχοντες το «Τεύχος Ανταγωνιστικού Διαλόγου» και θα ξεκινήσει μία μακρόσυρτη περίοδος που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 2 χρόνια. Με την λήξη αυτής της περιόδου αυτοί που θα παραμείνουν ως ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν τις οικονομικές προσφορές τους προκειμένου να αναδειχθεί ο ανάδοχος-παραχωρησιούχος που θα αναλάβει την μελέτη – κατασκευή – λειτουργία – συντήρηση και εκμετάλλευση της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος. Υπολογιστικά τα έργα στην καλύτερη περίπτωση θα ξεκινήσουν το 2019 ενώ εκτιμάται ότι η περίοδος κατασκευής θα διαρκέσει από 4-5 χρόνια, φτάνοντας στο 2024-2025. Σχετικά με τη χάραξη η υπόθεση του Τραμ μπορεί να φέρει τα πάνω – κάτω καθώς μέχρι σήμερα η χάραξη είχε υπολογισθεί να είναι από την πλευρά του Σχιστού και να μην έρχεται σε επαφή με τον αστικό ιστό Περάματος. Σε κάθε περίπτωση όλα αυτά θα εξεταστούν στο επόμενο κρίσιμο διετές χρονικό πλαίσιο που θα ορίσει τους τελικούς όρους, την χάραξη αλλά και τα οφέλη των 2 περιοχών που θα ενωθούν οριστικά.
Πηγή: ypodomes.com