Εφημερίδα Κοινωνική

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ: Με πατέντα… ΚΟΒΟΥΝ την πόλη του Πειραιά από το λιμάνι! ΣΦΟΔΡΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

 Breaking News

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ: Με πατέντα… ΚΟΒΟΥΝ την πόλη του Πειραιά από το λιμάνι! ΣΦΟΔΡΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
19 Μαΐου 2016

Όταν μιλάμε για πολιτικές συμφωνίες στην Ελλάδα, ποτέ δεν ξέρεις τι κρύβουν από πίσω. Πριν λίγο καιρό σας ενημερώσαμε για την συμφωνία μεταξύ COSCO-ΤΑΙΠΕΔ ως προς την παραχώρηση των μετοχών του Λιμανιού του Πειραιά στον κινέζικο κολοσσό.

Πάνω λοιπόν σε αυτή την «περιβόητη» σύμβαση παραχώρησης ο Δήμος Πειραιά προσήλθε σε διάλογο με το ΤΑΙΠΕΔ ζητώντας τα προφανή, δηλαδή ανταποδοτικά οφέλη από τη χρήση του λιμανιού που είναι «ένα» με την πόλη και επηρεάζει την λειτουργία της. Ο Δήμος Πειραιά έδωσε τα χέρια στην εξής πρόταση: Για όσο το Ελληνικό Δημόσιο θα κατέχει 3 θέσεις στο ΔΣ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, δηλαδή τουλάχιστον για τα επόμενα 5 χρόνια, ο Δήμαρχος Πειραιά θα καταλαμβάνει τη μια από αυτές έχοντας δικαίωμα λόγου για όσα συμβαίνουν στο λιμάνι. Παράλληλα, η συμφωνία προέβλεπε ότι ποσοστό 3,5% (σ.σ. αρχικά είχε ζητηθεί 5%) από τον ετήσιο τζίρο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, θα κατευθυνόταν μέσω του Δημοσίου, στους παραλιμένιους Δήμους. Για όλα αυτά και πολλά άλλα… έπεσαν υπογραφές σε συμφωνητικά.

Τι άλλαξε ξαφνικά; Όπως σας αποκάλυψε πριν λίγες μέρες η εφημερίδα μας, στην έκτακτη γενική συνέλευση του ΟΛΠ στις 31/5/2016 που θα πραγματοποιηθεί ύστερα από σχετική εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ, στο ξενοδοχείο N.J.V. Athens Plaza, «επιχειρείται» αλλαγή του καταστατικού και «ξήλωμα» της θέσης του Δημάρχου Πειραιά που ex officio συμμετέχει στο διοικητικό σχήμα του ΟΛΠ εδώ και πολλά χρόνια! Όπως χαρακτηριστικά διέρρευσε, ο Δήμαρχος Πειραιά καθώς και οι δήμαρχοι των άλλων παραλιμένιων δήμων θα καλούνται στις γενικές συνελεύσεις μόνο όταν «υπάρχει ανάγκη» για κάποιο θέμα που θα έχει να κάνει με την πόλη τους και εφόσον το «εγκρίνουν» τα υπόλοιπα μέλη! Παράλληλα, μπαίνει μια «παγίδα» στα συμφωνηθέντα για τα ανταποδοτικά, σύμφωνα με την οποία από το 3,5% που αντιστοιχεί στους παραλιμένιους Δήμους, θα κρατείται το ποσοστό που αφορά στα έκτακτα έξοδα για τη «Δημόσια Αρχή Λιμένος» (φορέα με τον οποίο εκτιμάται πως η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να ελέγξει την ιδιωτικοποίηση). Τι σημαίνει αυτό; Ότι στους παραπάνω Δήμους, όπως και στον Πειραιά, θα καταλήξει ένα ποσοστό μικρότερο τους συμφωνηθέντος (1% ή 2%). Δηλαδή, λιγότερα χρήματα τα οποία μάλιστα θα «φιλτράρονται» μέσω του Δημοσίου και θα είναι ανάλογα των οικονομικών συνθηκών της χώρας.

Όπως καταλαβαίνετε, η διπλή αυτή «τρικλοποδιά» που επιχειρείται εις βάρος του Πειραιά σηκώνει «αντάρτικο». Ήδη όπως διαβάσατε στην εφημερίδα μας, ο Γιάννης Μώραλης, μαζί με τον Βαγγέλη Μαρινάκη πήγαν στο Μαξίμου για να πάρουν απαντήσεις ενώ ήδη έχουν σταλεί «προειδοποιητικές» επιστολές προς το ΤΑΙΠΕΔ με συγκεκριμένη διορία απάντησης.

Στο σημείο αυτό πρέπει να αναφέρουμε ότι ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης εξέφρασε ανοιχτά την άποψη ότι ο Δήμος Πειραιά θέλει να έχει λόγο ΚΑΙ στις επενδύσεις που θα γίνουν στο λιμάνι. Και αυτό διότι ελλοχεύει ο κίνδυνος με τις υπό διαμόρφωση συνθήκες (λίγα ανταποδοτικά, μηδενική εκπροσώπηση) η πόλη του Πειραιά να αποκοπεί εντελώς από αυτά που θα συμβαίνουν στην χερσαία λιμενική ζώνη, όπως για παράδειγμα, την περιβόητη «Πολιτιστική Ακτή» (μουσεία, ξενοδοχεία, εστιατόρια) που θα κρατάει τους τουρίστες – καταναλωτές μέσα στο λιμάνι και δεν θα τους διοχετεύει στον αστικό ιστό.

Αν όλα αυτά επιβεβαιωθούν στην πράξη, το πλήγμα για την πόλη μας θα είναι τεράστιο αφού ένας οικονομικά πληγωμένος Δήμος όπως ο Πειραιάς, που ελπίζει στα έσοδα από το λιμάνι για να μπορέσει ορθοποδήσει, θα καταντήσει για πολλά χρόνια «φτωχός παρατηρητής» (για να μην πούμε ζητιάνος) των όσων συμβαίνουν δίπλα του.

του Κώστα Παναγιωτάκη

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ