Εφημερίδα Κοινωνική

Nαυτικό Επιμελητήριο: Κάποτε η ναυπηγοεπισκευή έσφυζε, δημιουργώντας πολλές χιλιάδες θέσεις εργασίας και πλούτο

 Breaking News

Nαυτικό Επιμελητήριο: Κάποτε η ναυπηγοεπισκευή έσφυζε, δημιουργώντας πολλές χιλιάδες θέσεις εργασίας και πλούτο
15 Ιανουαρίου 2016

O πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Γ. Α. Γράτσος κατά την εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Επιμελητηρίου, αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο τομέα της Ναυτιλίας, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας, του δημάρχου Πειραιά και άλλων επισήμων.

Όπως είπε: «Ο Πειραιάς μετά από πολλές προσπάθειες κατάφερε να αναδειχθεί σε Διαμετακομιστικό Κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου. Όταν επιτέλους, μετά από 20ετή προσπάθεια, κατάφερε να αποκτήσει σιδηροδρομική σύνδεση άρχισαν να τον χρησιμοποιούν περισσότερες πολυεθνικές. Ήθελαν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησής 3 εταιρείες. Με την παρεμπόδιση διελεύσεως των τρένων άρχισαν να τον παρακάμπτουν. Με τις αλλαγές προδιαγραφών τελικά μόνο η COSCO υπέβαλε προσφορά».

Και πρόσθεσε: «Κάποτε η ναυπηγοεπισκευή έσφυζε, δημιουργώντας πολλές χιλιάδες θέσεις εργασίας και πλούτο. Κατασκευάζαμε νεότευκτα, μετασκευάζαμε πλοία σε επιβατηγά/ οχηματαγωγά κ.α., επισκευάζαμε το μεγαλύτερο μέρος του Ελληνόκτητου στόλου. Από την δεκαετία του ’70 άρχισε ο κατήφορος και φτάσαμε στην σημερινή απαξίωση, παρ” όλους τους πολύ καλούς τεχνίτες και ναυπηγούς μας και σημαντικά χαμηλότερο κατά κεφαλή ΑΕΠ από άλλες χώρες της ΕΕ. Όλα αυτά ενδεικτικά ενός αντιπαραγωγικού λειτουργικού συστήματος».

Συμπλήρωσε ακόμη ότι: «Την δεκαετία του ’70 τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια της Μεσογείου ήταν Ελληνικά. Ταξίδευαν και αλλού. Σήμερα δεν υπάρχει κανένα. Διώχναμε και τα ξένα. Το «MARCO POLO» το 1996 δεν μπόρεσε να αποβιβάσει επιβάτες στον Πειραιά αλλά μόνο στο Ναύπλιο. Παρενοχλήσαμε το «ZENITH» και πολλά άλλα. Ευτυχώς ο καταστρεπτικός αυτός νόμος αντικαταστάθηκε το 2010 με τον νόμο 3872/2010, ο οποίος έτυχε συντριπτικής πλειοψηφίας στη Βουλή και βελτιώθηκε 2 χρόνια μετά με τον νόμο 4072/2012. Έκτοτε προσεγγίζουν την Ελλάδα πολλά κρουαζιερόπλοια δημιουργώντας έτσι χιλιάδες νέες έμμεσες θέσεις εργασίας. Το 2000 περί τα 22 Ελληνικής σημαίας οχηματαγωγά, μόνα, συνέδεαν Ελλάδα με Ιταλία. Σήμερα περί τα 13 λειτουργούν, αλλά μόνον τα 5 έχουν Ελληνική σημαία! Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αγκομαχούν και πολλές έχουν πλέον περιέλθει στα χέρια αλλοδαπών».

Επιπλέον σημείωσε ότι: «Η Ελλάδα με ~16000 χμ ακτογραμμή, τις ωραιότερες παραλίες, νησιά και θάλασσες, φιλοξενεί λιγότερα από 20.000 σκάφη αναψυχής ενώ η Ιταλία 110.000, η Γαλλία 220.000, και οι δύο με σημαντικά μικρότερες ακτογραμμές. Το 2007 η ναυτιλία μικρών αποστάσεων αριθμούσε περίπου 1000 Ελληνικής σημαίας πλοία. Τώρα απομένουν μόνο 400 πλοία. Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 η Ελληνόκτητη ποντοπόρος ναυτιλία υπό Ελληνική σημαία αντιπροσώπευε την συντριπτική πλειοψηφία του στόλου ενώ σήμερα, ζήτημα να αντιπροσωπεύουν το 21% του συνόλου των Ελληνόκτητων ενώ τα υπόλοιπα αναπτύσσονται γιατί είναι ανταγωνιστικότερα».

Για τη ναυτική εκπαίδευση ανέφερε μεταξύ άλλων ότι: «Άριστη, ουσιαστική, επικαιροποιημένη εκπαίδευση, χωρίς εκπτώσεις, είναι απαραίτητη σε όλους τους τομείς της οικονομίας, αν η πατρίδα μας θέλει να ανακάμψει. Ατυχώς οι άριστοι φεύγουν, οι άλλοι μένουν. Αυτό πιθανώς εξηγεί πολλά. Η χώρα δεν πάει μπροστά έτσι. Χρειάζονται τομές, όχι ισοδύναμα που αυξάνουν φόρους, μειώνουν ανάπτυξη και έσοδα (η σχέση είναι μαθηματική). Πρέπει να αντιστραφεί ο φαύλος κύκλος της απαξίωσης. Όποιος το καταφέρει θα τον γράψει η ιστορία με χρυσά γράμματα».

Κατά την εκδήλωση τιμήθηκε το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή για τις επιχειρήσεις έρευνας – διάσωσης.

 

 

 

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ