Εφημερίδα Κοινωνική

ΝΑΥΑΓΙΟ «ΣΑΜΙΝΑ»: 15 χρόνια μετά… ζητούνται απαντήσεις

 Breaking News

ΝΑΥΑΓΙΟ «ΣΑΜΙΝΑ»: 15 χρόνια μετά… ζητούνται απαντήσεις
28 Σεπτεμβρίου 2015

26 Σεπτεμβρίου του 2000 έμελλε να είναι η ημερομηνία που μια από τις σοβαρότερες ναυτικές τραγωδίες θα λάμβανε χώρα στην Ελλάδα. Το πλοίο «ΣΑΜΙΝΑ» που εκτελούσε την ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Ικαρία – Σάμος – Πάτμος με τελικό προορισμό τους Λειψούς προσκρούει με ταχύτητα 18 κόμβων, στις νησίδες «Πόρτες Πάρου» με συνέπεια το πλοίο να υποστεί ρήγμα στα δεξιά ύφαλα του , το νερό να κατακλύσει το μηχανοστάσιο του πλοίου και 25 μόλις λεπτά μετά να βυθιστεί παρασέρνοντας στο θάνατο 81απο τους συνολικά 533 επιβάτες.

Οι απώλειες όμως δεν σταμάτησαν εκεί. Το ίδιο βράδυ από το άγχος και την πίεση της επιχείρησης έχασε τη ζωή του ο Λιμενάρχης της Πάρου Δημήτρης Μάλαμας ενώ 2 μήνες μετά ακόμα εγείρει πολλά ερωτήματα η βουτιά θανάτου από τον έκτο όροφο του γραφείου του ενός από τους τότε πανίσχυρους άντρες της ελληνικής ακτοπλοΐας, του Παντελή Σφηνιά.

Το επίσημο και τελικό πόρισμα του ειδικού εφέτη ανακριτή Νίκου Καραδημητρίου ανέφερε ως αιτίες της βύθισης του ΣΑΜΙΝΑ:

Τα ανοικτά στεγανά που επέτρεψαν την είσοδο του νερού, τα 17 ανασφάλιστα φορτηγά που μετακινήθηκαν με αποτέλεσμα να πάρει κλίση το πλοίο, τα παλιά και κακοσυντηρημένα σωστικά μέσα, τη λανθασμένη και καθυστερημένη ενημέρωση του κέντρου συντονισμού διάσωσης, τις λανθασμένες ενέργειες και παραλείψεις του πλοιάρχου Β.Γιαννάκη και του υποπλοιάρχου Αν.Ψυχογιού.

Ο Βουλευτής Δημήτρης Καμμένος με αφορμή τα 15 χρόνια από το ναυάγιο δηλώνει τα εξής:

«Ερωτήματα και αγανάκτηση προκαλεί μέχρι και σήμερα το γεγονός ότι η ευθύνη του ναυαγίου περιορίστηκε αποκλειστικά και μόνο στα φυσικά πρόσωπα του πληρώματος. Γεγονότα όπως η παραίτηση του Αναστάσιου Σορόκα που υποστήριζε μέρες πριν το ναυάγιο ότι το πλοίο δεν ήταν αξιόπλοο αλλά κυρίως οι δυο επιθεωρήσεις που έγιναν μετά τη καταγγελία του στις οποίες δεν εντοπίστηκε κανένα απολύτως πρόβλημα καταδεικνύουν τη σοβαρή ευθύνη του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων που προφανώς παρέδωσε ψευδές πιστοποιητικό αξιοπλοΐας .

Μετά το ναυάγιο οι κυβερνητικές υποσχέσεις διαβεβαίωναν ότι οι ελληνικές θάλασσες θα απαλλαγούν από αναξιόπλοοα επιβατηγά πλοία για να μη θρηνήσουμε άλλα θύματα και πως όλα θα γίνονται όπως ακριβώς τα επιβάλλει η νομοθεσία ώστε οι επιβάτες να νιώθουν ασφαλείς. Παρά τη διαβεβαίωση πως όλοι οι εφοπλιστές θα αναγκαστούν να αντικαταστήσουν τα υπερήλικα πλοία τους η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία δηλώνει σήμερα πως 4 στα 10 πλοία είναι άνω των 30 ετών ενώ συνεχίζουν να ταξιδεύουν στις ελληνικές θάλασσες πλοία που απέχουν μίλια μακριά από το να χαρακτηρίζονται αξιόπλοα.

Το ναυάγιο αυτό δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να ξεχαστεί και η θυσία των 82 επιβατών που χάθηκαν δεν πρέπει να πάει χαμένη. Για το λόγο αυτό, η Πολιτεία οφείλει να εντείνει τις προσπάθειες της ώστε να αλλάξει επιτέλους άρδην η ελληνική ακτοπλοΐα για να μην επαναληφθούν ποτέ ξανά τέτοιου είδους ατυχήματα».

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ