Εφημερίδα Κοινωνική

3 Έλληνες εφοπλιστές στην dream team της παγκόσμιας ναυτιλίας

 Breaking News

3 Έλληνες εφοπλιστές στην dream team της παγκόσμιας ναυτιλίας
16 Απριλίου 2015

Αντίδοτο στην πρωτοφανή κρίση που πλήττει τις θαλάσσιες μεταφορές ξηρών εμπορευμάτων αποτελεί η γέννηση μίας πανίσχυρης ναυτιλιακής συμμαχίας, της εταιρείας Capesize Chartering, με τη συμμετοχή και Ελλήνων εφοπλιστών.

Στην «dream team» της παγκόσμιας ναυτιλίας, που δημιουργήθηκε με σκοπό να θωρακιστεί στις συνθήκες κρίσης που επικρατούν στην αγορά ξηρού φορτίου, μετέχουν η Transport Holding που ελέγχεται από τον Πίτερ Λιβανό, η Star Bulk Carriers στο τιμόνι της οποίας βρίσκονται ο Πέτρος Παππάς και η «Βελανιδιά», το γνωστό επενδυτικό fund Oaktree, η Golden Union του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη, η Golden Ocean του Νορβηγού Τζον Φρέντρικσεν και η βελγικών συμφερόντων Bocimar International.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Έθνους, οι πέντε ναυτιλιακές προσβλέπουν στην εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος με τον συντονισμό των υπηρεσιών ναύλωσης των εταιρειών τους. Με κοινή διαχείριση του στόλου θα μπορούν να χρησιμοποιούνται κάθε φορά εκείνα τα πλοία που βρίσκονται πιο κοντά στο λιμάνι που θα φορτωθεί το εμπόρευμα.

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα:

• Η Star Bulk διαθέτει 64 φορτηγά πλοία, ενώ ο υπό ναυπήγηση στόλος ανέρχεται σε 34 πλοία.

Ο Πέτρος Παππάς πέρυσι έστρεψε δύο φορές πάνω του τα βλέμματα της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας. Αρχικά, με τη συγχώνευση των StarBulk και Ocean¬bulk, δημιουργώντας έτσι έναν κολοσσό αξίας άνω του 1 δισ. δολ., και με την εξαγορά του στόλου 34 πλοίων της Excel Maritime, της εταιρείας που ίδρυσε ο Γαβριήλ Παναγιωτίδης και από την οποία αποχώρησε μετά και από «απαίτηση» του fund Oaktree τον περασμένο Ιούνιο. Η κοινοπραξία που δημιούργησε το 2013 με τη «Βελανιδιά» προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 1,7 δισ. δολαρίων, κυρίως με παραγγελίες «newbuilding» πλοίων, ενώ σήμερα μέσω της Oceanbulk ο Πέτρος Παππάς συμμετέχει σε τρεις κοινοπρακτικές επενδύσεις με την Oaktree Capital Management σε πλοία ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοια προϊόντων (Product Shipping and Trading) και φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

• Η Golden Union, συμφερόντων του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη, διαθέτει στόλο αποτελούμενο από 21 φορτηγά πλοία.

Η εταιρεία η οποία γιγαντώθηκε την περασμένη δεκαετία λόγω της μεγάλης ζήτησης τσιμέντου στη Μέση Ανατολή και τη Βόρειο Αφρική, σε συνδυασμό με τη διαρκή ανάγκη μεταφοράς αυτοκινήτων, διαθέτει έναν ισχυρό στόλο αποτελούμενο από μεγάλα φορτηγά πλοία τύπου Panamax και Capesize.

• Η C Transport Maritime, που διαχειρίζεται έναν στόλο από 90 φορτηγά πλοία, ελέγχεται από τον δισεκατομμυριούχο εφοπλιστή Πέτρο Λιβανό, ο οποίος, μέσω διαφόρων εταιρειών του ναυτιλιακού του ομίλου, διαχειρίζεται τον στόλο της παγκοσμίου βεληνεκούς επιχείρησης αερίου British Gas.

Συνεργάτης της JP Morgan Cha¬se στις ναυτιλιακές της επενδύσεις, ο Πέτρος Λιβανός έχει δημιουργήσει κοινοπραξία με την JP Morgan Asset Management, που προικοδοτήθηκε από την αμερικανική τράπεζα με 120 εκατ. δολάρια για αγορές δεξαμενόπλοιων. Η εισηγμένη στο αμερικανικό Χρηματιστήριο Gaslog έχει επενδύσει στα LNG, έναν τομέα που ο Πέτρος Λιβανός πρωταγωνιστεί. Μάλιστα στην εταιρεία συμμετέχει και το Ιδρυμα Ωνάση μέσω της Olympic LNG Investments.

 

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ