Εφημερίδα Κοινωνική

Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για εκπτώσεις – προσφορές

 Breaking News

Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για εκπτώσεις – προσφορές
16 Δεκεμβρίου 2014

Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσιεύθηκε ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή όσον αφορά στις προσφορές, στις εκπτώσεις και στις προωθητικές ενέργειες.

Εκπτώσεις

Διατηρείται το υφιστάμενο καθεστώς: εκπτώσεις διενεργούνται τέσσερις φορές το χρόνο (τακτικές και ενδιάμεσες) κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 15 του ν. 4177/2013. Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).

Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

 

Προσφορές

Απελευθερώνονται οι προσφορές, με μόνη προϋπόθεση τον περιορισμό της ποσότητας των προσφερόμενων ειδών στο 50% του δυναμικού του καταστήματος. Οι προσφορές συγκεκριμένων προϊόντων ή προϊόντων ορισμένης κατηγορίας πραγματοποιούνται καθ” όλη τη διάρκεια του έτους, εκτός από τις περιόδους των εκπτώσεων. Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα. Γενικά για εκπτώσεις, προσφορές και προωθητικές ενέργειες Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, προσφορών και προωθητικών ενεργειών πρέπει να εμφανίζεται η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή του προϊόντος ή το πρόσθετο όφελος στην περίπτωση των προωθητικών ενεργειών, προκειμένου η σύγκριση τους να είναι απλή και σαφής. Συμπληρωματικά μπορεί να αναφέρεται και το αντίστοιχο ποσοστό έκπτωσης στο χώρο πώλησης γενικά ή ανά προϊόν. Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Καταστήματα Stock και Outlet

Τα χαρακτηριζόμενα ως καταστήματα stock ή outlet, για να λειτουργήσουν, θα πρέπει να έχουν προβεί σε έναρξη εργασιών ως καταστήματα Stock ή ως καταστήματα Outlet στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ.

Τα εν λόγω καταστήματα υποχρεούνται να αναγράφουν:

• την παλαιά τιμή πώλησης διαγραμμένη και

• τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών.

Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών, τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και -με έντονη γραφή- τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις» ή «προσφορές».

Σε κάθε περίπτωση τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να αναφέρουν στις πινακίδες τους και σε κάθε επικοινωνία με τον καταναλωτή, μαζί με την τιμή του προϊόντος και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του, σε περίπτωση δε ελαττωματικού προϊόντος, το ελάττωμα θα σημειώνεται κατά τρόπο σαφή επί του προϊόντος.

 

 

 

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

ΕΚΛΟΓΕΣ

  Δείτε το Debate των υποψηφίων Δημάρχων Πειραιά – Μίλησαν για όλα στην «Κοινωνική» και το Portnet

Δείτε το Debate των υποψηφίων Δημάρχων Πειραιά – Μίλησαν για όλα στην «Κοινωνική» και το Portnet

Διαβάστε περισσότερα
  Αθηνά Γλυκα – Χαρβαλάκου – Αντιδήμαρχος Οικονομικών – Υποψήφια δημοτική σύμβουλος με το συνδυασμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΝΙΚΗΤΗΣ του Γιάννη Μώραλη: «Ας μιλήσουμε για τον απολογισμό έργου των 9 ετών και για όλα όσα πρόκειται να γίνουν για τον Πειραιά μας!»

Αθηνά Γλυκα – Χαρβαλάκου – Αντιδήμαρχος Οικονομικών – Υποψήφια δημοτική σύμβουλος με το συνδυασμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΝΙΚΗΤΗΣ του Γιάννη Μώραλη: «Ας μιλήσουμε για τον απολογισμό έργου των 9 ετών και για όλα όσα πρόκειται να γίνουν για τον Πειραιά μας!»

Διαβάστε περισσότερα
  Παναγιώτης Ρέππας – Αντιδήμαρχος Καθαριότητας-Υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με το συνδυασμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΝΙΚΗΤΗΣ του Γιάννη Μώραλη: Κεντρική Προεκλογική Εκδήλωση στον Πειραϊκό Σύνδεσμο

Παναγιώτης Ρέππας – Αντιδήμαρχος Καθαριότητας-Υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με το συνδυασμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΝΙΚΗΤΗΣ του Γιάννη Μώραλη: Κεντρική Προεκλογική Εκδήλωση στον Πειραϊκό Σύνδεσμο

Διαβάστε περισσότερα
  Σταυρούλα Αντωνάκου – Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά-Υποψήφια περιφερειακή σύμβουλος με τον συνδυασμό ΑΤΤΙΚΗ ΜΠΡΟΣΤΑ του Νίκου Χαρδαλιά: «Θα πολλαπλασιάσουμε  τα έργα στην Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά»

Σταυρούλα Αντωνάκου – Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά-Υποψήφια περιφερειακή σύμβουλος με τον συνδυασμό ΑΤΤΙΚΗ ΜΠΡΟΣΤΑ του Νίκου Χαρδαλιά: «Θα πολλαπλασιάσουμε τα έργα στην Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά»

Διαβάστε περισσότερα
Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ