Στις αρχές του 2016 και βλέπουμε…. αναμένεται να κινηθούν τα πρώτα τραμ στην πόλη του Πειραιά. Οι αντιδράσεις έχουν προκαλέσει μεγάλες καθυστερήσεις στο έργο και προβληματισμό στον ανάδοχο που εδώ και ένα χρόνο περιμένει να ξεκινήσει εργασίες. Το χρονοδιάγραμμα του έργου προέβλεπε ότι οι εργασίες κατασκευής πρέπει να ολοκληρωθούν σε 25 μήνες. Με δεδομένο ότι η υπογραφή της σύμβασης έγινε τον Ιανουάριο του 2013, τα έργα έπρεπε να είναι έτοιμα στις αρχές του 2015. Φαίνεται ότι η κοινωνία του Πειραιά δεν επιθυμεί το τραμ στην πόλη και η επικείμενη εκλογική διαδικασία για την τοπική αυτοδιοίκηση δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για νέες καθυστερήσεις. Αυτές οι καθυστερήσεις είναι πιθανό να φέρουν προβλήματα στην εταιρία, η οποία στηρίζει τη βιωσιμότητά της στην επέκταση του μέσου στον Πειραιά αλλά και μετέπειτα, σε Κερατσίνι – Πέραμα (με μια πιο εύχρηστη μορφή).
Σύμφωνα με πληροφόρηση του έγκυρου ιστότοπου EURO2DAY και βάσει ρεπορτάζ που επιμελήθηκε η Μάρω Τσαντήλα, έχει ακουστεί ότι η εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ, η οποία ανέλαβε το έργο των 61,5 εκατ. ευρώ μετά από σκληρή μάχη με άλλους κατασκευαστές, δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να εγείρει θέμα διεκδίκησης αποζημίωσης, σε περίπτωση που οι εργασίες δεν προχωρήσουν ούτε αυτήν τη φορά. Να αναφέρουμε ότι για τη λειτουργία της επέκτασης η Αττικό Μετρό διεξήγαγε διαγωνισμό (ο οποίος και αυτός καθυστέρησε) για 25 νέα οχήματα τραμ που θα καλύψουν τις νέες αυξημένες ανάγκες.
Θυμίζουμε ότι βασική προϋπόθεση για την έλευση του τραμ στην πόλη ήταν η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ στο ύψος της Ομηρίδου Σκυλίτση. Αυτό δεν θα γίνει άμεσα διότι το έργο δεν πρόλαβε το προηγούμενο ΕΣΠΑ και θα ενταχθεί ως ώριμο στο επόμενο (!) και μάλιστα σε «γραμμή προτεραιότητας»…
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το τραμ θα έρθει τελικά στον Πειραιά χωρίς την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ (άλλωστε η εταιρία πιέζει τους χρόνους) και μετέπειτα θα γίνουν οι όποιες ενέργειες στην περιοχή! Κάτοικοι, φορείς και επαγγελματίες της πόλης συνεχίζουν να αντιδρούν με την έλευση του Τραμ από το κέντρο του Πειραιά, ενώ «παγωμένη» παραμένει η σχετική προσφυγή που έκαναν στο Συμβούλιο της Επικρατείας με την Αττικό Μετρό να απαντά, σε παλαιότερη επίσκεψή της στην πόλη, ότι είναι αποφασισμένη να προχωρήσει χωρίς να περιμένει αγκιστρωμένη σε νομικά κολλήματα.