Σε ημερίδα για τα κίνητρα και τις προτάσεις για την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα των τουριστικών επιχειρήσεων που συνδιοργάνωσαν το ΙΕΚ ΞΥΝΗ Πειραιά με την Hellenic Tourism Society, βρέθηκε ο Πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Χρήστος Πάλλης.
Στην ομιλία του, μεταξύ άλλων επεσήμανε : «Ο Τουρισμός αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της χώρας και ήδη έχουμε συνειδητοποιήσει τα θετικά αποτελέσματα που δημιουργεί ο Τουρισμός για τη χώρα μας, καθώς το έτος 2013 αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας. Σήμερα, ο Ελληνικός Τουρισμός διανύει μια εξαιρετικά γόνιμη περίοδο. Αυτό επιβεβαιώνεται από τη συνεχώς αυξανόμενη τουριστική ζήτηση και από το γεγονός ότι οι κρατήσεις για τη χώρα μας δείχνουν να φθάνουν σε επίπεδα ρεκόρ και για το έτος 2014. Η Ελλάδα ανακτά σταδιακά τη θέση που της ανήκει στη διεθνή τουριστική αγορά. Η θετική εξέλιξη στον Τουρισμό, είναι αποτέλεσμα ολοκληρωμένου σχεδίου δράσης του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ καθώς και όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Η οικονομική συγκυρία των τελευταίων χρόνων και η προσπάθεια που καταβάλλουμε για την ανάκαμψη, έχει αναδείξει τη σημασία του τουρισμού ως βασικού πυλώνα ανάπτυξης.
Συνεχώς εμπλουτίζουμε με νέες αξίες το τουριστικό προϊόν της χώρας μας, παρακολουθούμε τις εξελίξεις και πραγματοποιούμε μια σειρά μεταρρυθμίσεων που ανεβάζουν την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων και των ελληνικών υπηρεσιών διεθνώς.
Στο επίκεντρο των προσπαθειών διαφοροποίησης του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας, είναι μεταξύ άλλων η ενίσχυση των ειδικών μορφών τουρισμού και η ανάδειξη των άγνωστων θησαυρών της χώρας μας. Γιατί η Ελλάδα έχει μακραίωνη ιστορία, σπουδαία πολιτιστική και ιστορική κληρονομιά, μοναδικό φυσικό περιβάλλον αλλά και δεκάδες άγνωστα χαρακτηριστικά που αξίζει να γνωρίσουν οι επισκέπτες μας, όπως ο ελληνικός τρόπος ζωής, η φιλοξενία, ο πολιτισμός της καθημερινότητας μας, η σύγχρονη όψη των πόλεων μας.
Πρέπει να εργασθούμε όλοι μαζί από κοινού προκειμένου κάθε επισκέπτης που έρχεται τώρα, να έλθει ξανά και να φέρει κι άλλους. Πρέπει οι επισκέπτες μας όταν να έχουν γνωρίσει και να αναζητούν τα ελληνικά προϊόντα και όταν θα επιστρέψουν στις πατρίδες τους, ώστε να αυξηθεί η ζήτηση για ελληνικά εξαγωγικά προϊόντα. Ακόμη ένας πολύ σημαντικός στόχος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής σαιζόν, ώστε να ξεπεράσει η τουριστική περίοδος απλά τους καλοκαιρινούς μήνες. Οι Κινέζοι για παράδειγμα, το ξέρετε, ταξιδεύουν κυρίως “off season”, εκτός των βασικών για εμάς καλοκαιρινών μηνών. Πρέπει λοιπόν να εκμεταλλευθούμε τις δυνατότητες που προσφέρει η πατρίδα μας για πολυθεματικό τουρισμό που ξεφεύγει από το πρότυπο «ήλιος και θάλασσα».
Διατηρούμε το βασικό προϊόν μας και το εξελίσσουμε, προκειμένου να μετακινηθούμε σταδιακά από το γενικό τουρισμό στον εξειδικευμένο τουρισμό κι από τον μαζικό τουρισμό στον ποιοτικό τουρισμό. Διότι τα μεγάλα πλεονεκτήματα της ελληνικής φύσης και του «ελληνικού τρόπου ζωής», δεν πρέπει να φθαρούν από την υπερβολική μαζική κατανάλωση.»