Εφημερίδα Κοινωνική

Ακτοπλοΐα και ο ΟΛΠ, στο επίκεντρο ενδιαφέροντος του Βαρβιτσιώτη

 Breaking News

Ακτοπλοΐα και ο ΟΛΠ, στο επίκεντρο ενδιαφέροντος του Βαρβιτσιώτη
11 Μαρτίου 2014

Τις θέσεις του για την ελληνική ακτοπλοΐα και το κατά πόσο θα επηρεαστούν τα ποσοστά επιδότησής της και η αποκρατικοποίηση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας παρουσίασε σε συνέντευξή που έδωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9.84, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Σε ερώτηση αναφορικά με το αν ο ερχομός της Τρόικα θα φέρει και άλλες αλλαγές στον τρόπο που επιδοτούνται τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια και ιδίως οι άγονες γραμμές, ο Υπουργός απάντησε : «Το θέμα αυτό έχει «κλειδώσει» από τον προϋπολογισμό. Τέθηκαν θέματα σχετικά με την επάνδρωση των πλοίων και την λειτουργία της ακτοπλοΐας. Έχουμε κάνει πολλά βήματα για τη λειτουργία της ακτοπλοΐας. Για παράδειγμα, όσον αφορά στο διάστημα που τα πλοία βρίσκονται σε ακινησία, παλαιότερα ήταν 11μηνη η υποχρεωτική δρομολόγηση των πλοίων, ενώ τώρα έχει γίνει 10μηνη και αυτό το οποίο ζητάει η τρόικα είναι να μπορεί η εταιρεία να αντικαθιστά τα πλοία τα οποία μπαίνουν σε καθεστώς ακινησίας από άλλα μικρότερα. Το δικό μας ζητούμενο είναι να υπάρχουν πλοία, τα οποία θα εξυπηρετούν τα νησιά. Όμως θέμα για τις επιδοτήσεις δεν υπήρξε. Τέθηκε ένα θέμα για την επάνδρωση των πλοίων της ακτοπλοΐας και βρισκόμαστε σε ανοικτή συζήτηση. Από τη δική μας πλευρά έχουμε δύο συνθέσεις. Έχουμε την χειμερινή και την καλοκαιρινή περίοδο. Στόχος μας είναι να επεκτείνουμε τη χειμερινή περίοδο σε 7 μήνες και να πάμε την καλοκαιρινή στους 5 μήνες.»

Αναφορικά με την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε : «Είμαστε στο πρώτο στάδιο αποκρατικοποίησης. Ουσιαστικά περιγράφουμε τι πουλάμε και με ποια διαδικασία. Οικονομικός στόχος δεν μπορεί να τεθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά μόνο από το ΤΑΙΠΕΔ και τους συμβούλους του. Άλλωστε, όλοι γνωρίζουμε την αξία του ΟΛΠ. Έχει μετοχές στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών και όποτε θέλουμε μπορούμε να διαπιστώσουμε την αξία του. Έχει εμπορική, συγκεκριμένη και σαφή αξία. Η αποκρατικοποίηση μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους εννέα μήνες και νομίζω ότι θα τα καταφέρουμε. Δεν είναι τόσο πολύπλοκο τεχνικά το θέμα της πώλησης, διότι ουσιαστικά πουλάμε τις μετοχές. Υπάρχουν τεχνικά θέματα σχετικά με την εξασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, τα οποία ως Υπουργείο Ναυτιλίας είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε. Δηλαδή, να δημιουργήσουμε μία Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, η οποία θα διαχειρίζεται την ελεύθερη πρόσβαση στις Λιμενικές Υπηρεσίες, πριν ολοκληρωθεί η αποκρατικοποίηση και θεωρώ ότι θα την έχουμε ολοκληρώσει. Επιπλέον, να εξασφαλίσουμε χαμηλά τιμολόγια στην ακτοπλοΐα -και αυτό μας ενδιαφέρει πάρα πολύ-, για την εξυπηρέτηση των νησιών και να ασχοληθούμε με τις υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης προς την ναυπηγοεπισκευή.»

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ