Εφημερίδα Κοινωνική

«ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΣΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ»

 Breaking News

«ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΣΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ»
13 Φεβρουαρίου 2014

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Βασίλης Μιχαλολιάκος, απάντησε σε ερωτήσεις πολιτών, στην εκπομπή «Τα παράπονά σας στο Δήμαρχο», στο δημοτικό ραδιόφωνο «Κανάλι 1 – 90,4 FM», που παρουσιάζει ο δημοσιογράφος Ν. Παρασκευάς.

Τι συζητήθηκε στην συνάντηση με τον Πρωθυπουργό;

«Ο Πρωθυπουργός αγαπάει τον Πειραιά και είναι ενήμερος για τα πολλά προβλήματα που έχει ο Πειραιάς, όπως και για τα πολλά προβλήματα που επιλύονται στον Πειραιά. Δεν κάνει κανένα δώρο στον Πειραιά. Κάνει το αυτονόητο καθήκον του ως Πρωθυπουργός της χώρας. Και όταν λέει ναι, π.χ. στην υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ, είναι ένα αίτημα δεκαετιών του πειραϊκού λαού, αλλά και του ελληνικού λαού, γιατί ο Πειραιάς ενδιαφέρει ολόκληρη την Ελλάδα. Είναι το εθνικό μας λιμάνι.

Το ότι ο Πρωθυπουργός είπε ναι στην υπογειοποίηση της «Ομηρίδου Σκυλίτση», το είχε πει πριν γίνει Πρωθυπουργός, γιατί εμείς το είχαμε αναδείξει πριν εκλεγώ δήμαρχος. Γιατί είναι τραγικό αυτό που συνέβη από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων. Να έρθουν οι πολλές ανισόπεδες διαβάσεις μέχρι το ΣΕΦ και μετά το ίδιο στενό οδικό δίκτυο «προ αιώνων» στον Πειραιά, να μην μπορεί να εξυπηρετεί τις ανάγκες της πόλης και του λιμανιού.

Το ότι είπε ναι στα ανταποδοτικά από τον ΟΛΠ και έδωσε εντολή να κινηθούν γρήγορα οι διαδικασίες για να περάσουν οι εκτάσεις του ΟΛΠ στο Δήμο, ήταν αυτονόητο καθήκον όλων των κυβερνήσεων. Εμείς το αναδείξαμε. Δεν είναι μόνο αυτό. Θα πάρουμε και ένα σημαντικό ποσόν.

Υπάρχει μια κινητοποίηση της πειραϊκής κοινωνίας, η οποία προσωποποιείται, αν θέλετε, στις ενέργειες του δημάρχου. Δεν κάνω τίποτα του «κεφαλιού μου».

Ορισμένοι αγκυλωμένοι σε κόμματα, που περισσότερο μοιάζουν με μουσεία, παρά με ζωντανοί κοινωνικοί θεσμοί, δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι μπορεί να είναι κάποιος δήμαρχος για την πόλη του, παρά πιστεύουν ότι μπορεί να είναι δήμαρχος για το κόμμα τους. Δεν βλέπετε ακόμη αρχηγούς κομμάτων που λένε: «θα πάρουμε τον Πειραιά, θα πάρουμε την Αθήνα, θα πάρουμε τη Λάρισα»; Λες και κάνουμε πόλεμο για να καταλάβουμε τις αλύτρωτες πατρίδες!

Δεν μπορούν να καταλάβουν ότι κάποιος το έκανε απολύτως ειλικρινά όταν είπε : παραιτούμαι από την κεντρική πολιτική, από όλα τα αξιώματα και είμαι υποψήφιος για να κριθώ από τον Πειραϊκό λαό, βάσει της προσωπικότητάς μου, του πόσο θεωρούμαι ειλικρινής στην πολιτική μου πορεία και του προγράμματός μου.

Και όταν το υλοποιούμε, αυτό προκαλεί μια πολύ υψηλή δημοφιλία, την οποία επιχειρούν να «χτυπήσουν» με τρόπους οι οποίοι δεν είναι ορθόδοξοι, αλλά και δεν με αφορούν. Εμένα θα είναι αντίπαλος μου πάντα, μόνο τα προβλήματα του Πειραιά.

Ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνηση χρωστάνε πολλά ακόμη στον Πειραιά, όχι ως πρόσωπα, αλλά ως θεσμοί. Ο Πειραιάς αμελήθηκε. Ας πάει ο ιστορικός του μέλλοντος να εξετάσει τι πήραν διάφοροι δήμοι. Η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, αλλά και άλλοι μικροί δήμοι, τις τελευταίες δεκαετίες και τι δεν πήρε ο Πειραιάς. Ο Πειραιάς δεν είναι ένας δήμος που αφορά μόνο τους δημότες. Είναι το εθνικό μας λιμάνι. Αφορά τον τουρισμό μας, σχεδόν αποκλειστικά τον τουρισμό της κρουαζιέρας, αφορά τους επισκέπτες και τους επιβάτες της ακτοπλοΐας.

Ο Πειραιάς έχει βρει το δρόμο του. Θα τον βαδίσει μέχρι να φθάσει στο σημείο «εφ΄ ω ετάχθη». Ξέρετε ποιο είναι το σημείο; Να σηματοδοτήσει την αναγέννηση της πατρίδας, όπως κάποτε.»

Στις 23 Φεβρουαρίου μονοδρομείται το κέντρο του Πειραιά

«Θέλω να παρακαλέσω τους Πειραιώτες να υποστηρίξουν με πάθος την υλοποίηση ενός έργου που το διεκδικούσαμε, και αυτό, δεκαετίες : τις μονοδρομήσεις. Πολλοί με συμβουλεύουν: «Δήμαρχε μην το κάνεις τώρα, διότι είμαστε στις παρυφές της προεκλογικής περιόδου». Προεκλογική περίοδο έχουν οι υποψήφιοι Δήμαρχοι. Ο Δήμαρχος έχει το καθήκον του και δεν αντιλαμβάνεται αυτές τις έννοιες του πολιτικού κόστους. Αντιλαμβάνεται ότι κάθε ημέρα που χάνεται, χάνεται. Καταφέραμε και υποχρεώσαμε τη Μετρό Α.Ε. να πληρώσει το κόστος των μονοδρομήσεων τρία εκατομμύρια ευρώ για την πρώτη φάση και ίσως άλλα τόσα για τη δεύτερη φάση στην Πειραϊκή.

Στις 23 Φεβρουαρίου μονοδρομείται το κέντρο του Πειραιά. Θα κάνουμε μεγάλη καμπάνια, ώστε να είναι όλοι ενήμεροι. Θα μοιράζουμε φυλλάδια – και εγώ θα μοιράζω – θα υπάρχει σποτάκι στην τηλεόραση, το «Κανάλι 1» θα είναι χορηγός επικοινωνίας και θα παραχωρήσουμε συνέντευξη τύπου.

Είναι προφανές ότι κατά τις πρώτες ημέρες, κάποιες παρενέργειες θα δημιουργηθούν, αλλά δεν υπάρχει λύτρωση στην κυκλοφοριακή ασφυξία χωρίς μονοδρομήσεις. Όλοι το λένε.

Άρα τί; Να περιμένουμε και τις εκλογές; Και μετά τις εκλογές να περιμένουμε και τις εθνικές εκλογές; Και μετά τις εθνικές εκλογές να περιμένουμε την αναδόμηση της κυβερνήσεως; Είναι ντροπής πράγματα να λειτουργούμε με τέτοια παλαιοκομματικά κριτήρια. Μονοδρομήσεις τώρα. Τις ζητούν οι Πειραιώτες. Στις 23 Φεβρουαρίου μονοδρομείται το κέντρο του Πειραιά. Στις 15 Μαρτίου μονοδρομείται η Α΄ Δημοτική Κοινότητα. Θέλω τον Πειραϊκό λαό σύμμαχο, να αγωνιστεί γι αυτό, μαζί με την Τροχαία Πειραιά, την Αστυνομία, την Περιφέρεια και όλες τις Υπηρεσίες. Θα δώσουμε την μάχη μας. Μετά τα σκουπίδια, θα λυτρώσουμε τον Πειραιά και από την κυκλοφοριακή ασφυξία. Όπως επίσης και με τα μεγάλα έργα και με το Μετρό που έρχεται.

Πρώτη βιοκλιματική πλατεία στην Πηγάδα

«Εκεί κάνουμε ένα πολύ σπουδαίο έργο. Πρόκειται για την πρώτη βιοκλιματική πλατεία που θα γίνει στον Πειραιά. Για να το πετύχουμε, δουλέψαμε πάρα πολύ σκληρά, ξεκινώντας από μηδενική βάση. Από το να φτιάξουμε μόνοι μας την μελέτη μέχρι να πείσουμε όλες τις υπηρεσίες της δημόσιας γραφειοκρατίας, να ξεπεράσουμε γρανάζια διαφθοράς και διαπλοκής, να ενταχθεί, να δημοπρατηθεί κλπ. Τώρα κατασκευάζεται. Θα ομορφύνει την περιοχή. Φτιάχνει την πλατεία και όλα τα περιβάλλοντα μεγάλα πεζοδρόμια. Δίνει ρεύμα για τις ανάγκες της πλατείας με φωτοβολταϊκά και μειώνει την θερμοκρασία κατά τρεις βαθμούς. Θα τελειώσει γρήγορα, πριν το καλοκαίρι.»

Η Παγόδα θα συνδέσει την πόλη με την κρουαζιέρα

Σε ερώτηση ακροατή, εάν ο Δήμος διαθέτει το απαιτούμενο χρηματικό ποσό για να επισκευάσει την Παγόδα, δεδομένου ότι παρουσιάζει πολλές ελλείψεις και έχει πολλά «τραύματα», ο Δήμαρχος Πειραιά απάντησε: «Αυτήν την ώρα κοστίζει περίπου 300.000 ευρώ το χρόνο στον ΟΛΠ μόνο για να φυλάει το κτίριο. Και δεν ντρεπόμαστε! Δεν αξιοποιείται, δεν γίνονται εκθέσεις. Ούτε μικρές εκθέσεις δεν γίνονται. Η Παγόδα είναι πολύτιμο κτίριο και για εκθέσεις και για συνεδριακές εκδηλώσεις και για άλλες λειτουργίες. Η Παγόδα θα είναι το κτίριο που συνδέει τη πόλη με τη κρουαζιέρα και όχι μόνο. Όποιες ελλείψεις έχει θα τις κρίνουν οι τεχνικοί και θα τις καλύψει η κρατική επιχορήγηση. Το οφείλουν στον Πειραιά».

Θα ανοίξουν βιβλιοθήκες στις γειτονιές του Πειραιά;

Σε ερώτηση ακροάτριας, αν θα ξανανοίξουν οι βιβλιοθήκες στις γειτονιές του Πειραιά, ο Δήμαρχος απάντησε: «Υπάρχει σχέδιο να ανοίξει βιβλιοθήκη σε κάθε γειτονιά, αλλά όλα αυτά δεν γίνονται μέσα σε μια μέρα. Να «σταθούμε» πρώτα στα πόδια μας. Έχουμε ελάχιστο προσωπικό. Κοντεύουμε να είμαστε λιγότεροι από 1000 εργαζόμενοι σε όλες τις ειδικότητες. Η πρώτη καινούργια βιβλιοθήκη που θα ανοίξει, θα είναι στο πρώην στρατόπεδο Παπαδογιωργή. Να επισημάνουμε βέβαια ότι έχουμε την καλύτερη Δημοτική Βιβλιοθήκη. Είναι εξαιρετική και πολύ μεγάλη με χιλιάδες τίτλους βιβλίων».

Παρεμβάσεις για τα ΝΕΟΚΛΑΣΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ

«Έχω θέσει, ως μείζον θέμα, την καταγραφή και την ανάδειξη όλων των νεοκλασικών και παραδοσιακών κτιρίων. Θα καλέσουμε και τους ιδιοκτήτες και την κυβέρνηση να πάρουν τα μέτρα τους. Γιατί και η εξωτερική όψη των κτιρίων είναι υπόθεση δημοσίου συμφέροντος, δεν είναι μόνο θέμα του ιδιοκτήτη φυσικά.»

Δρομολόγια των λεωφορείων

Σε τοποθέτηση ακροάτριας από την περιοχή του λόφου Βώκου, η οποία ζήτησε από το Δήμαρχο να μεριμνήσει, ώστε τα δρομολόγια των λεωφορείων να είναι πιο τακτικά, ο κ. Μιχαλολιάκος σημείωσε :

«Για άλλη μια φορά να πούμε, ότι απαγορεύεται στους δήμους να ασχολούνται με τη συγκοινωνία. Επιδιώκουμε όμως μέσω του ΟΛΠ να πάρουμε δέκα καινούργια μικρά λεωφορεία. Ωστόσο, θα πιέσουμε σήμερα κιόλας, τη διοίκηση του ΟΑΣΑ να φροντίσει για τη συγκοινωνία. Νομίζω ότι θα το πετύχουμε».

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ