Εφημερίδα Κοινωνική

Τι συμβαίνει με τις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων

 Breaking News

Τι συμβαίνει με τις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων
28 Αυγούστου 2024

Βίους αντίθετους ακολουθούν οι αγορές νεότευκτων και μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων. Ειδικότερα, σύμφωνα με την εβδομαδιαία έκθεση της Xclusiv, οι αγοραπωλησίες κινούνται φέτος στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2020, ενώ η δραστηριότητα στις παραγγελίες είναι έντονη.

Αναλυτικότερα, 305 δεξαμενόπλοια έχουν αλλάξει χέρια μέχρι στιγμής φέτος, όταν την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι οι αγοραπωλησίες κινούνταν στις 450. Το 35% αφορούν MR2s, καθώς έχουν λάβει χώρα 105 πωλήσεις, ενώ ακολουθούν τα Aframaxes/LR2s με 48 συναλλαγές και τα VLCCs με 39.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το δεδομένο ότι το 35% των αγοραπωλησιών (107 δεξαμενόπλοια) αφορούν πλοία ηλικίας 16-20 ετών, ενώ 82 tankers ηλικίας 11-15 ετών άλλαξαν χέρια φέτος.

Στον αντίποδα, οι παραγγελίες… τρέχουν με χίλια και πιθανότατα θα ξεπεράσουν τα περσινά επίπεδα. Μεταξύ Ιανουαρίου-Αυγούστου τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 408 δεξαμενόπλοια, όταν το 2023 συνολικά υπεγράφησαν συμφωνίες για 438 παραγγελίες. Με άλλα λόγια, οι παραγγελίες του 2024 μέχρι στιγμής είναι κατά 7% λιγότερες απ’ ό,τι στο σύνολο του 2023, ενώ οδεύουν ολοταχώς προς τα υψηλότερα επίπεδα από το 2007.

Το orderbook των δεξαμενόπλοιων (πλοία μεγαλύτερα των 10.000 dwt) κινείται στα 986 πλοία (δεδομένα έως 23 Αυγούστου) ή στο 12,9% του υφιστάμενου στόλου. Aframaxes/LR2s και MR2s οδηγούν τις παραγγελίες, με 73 και 107 αντίστοιχα. Πηγή: Ναυτικά Χρονικά


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ