Σε ανακοίνωσή του ο ΕΣΠ, αναφέρει:
Η φετινή περίοδος των καλοκαιρινών εκπτώσεων φέρνει στην επιφάνεια μια ανησυχητική τάση: τη σημαντική μείωση του τζίρου στις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, που αποτελεί συνέχεια της αρνητικής πορείας που έχει σημειωθεί καθ” όλη τη διάρκεια του 2024.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της έρευνας που διεξήχθη από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς για την κίνηση της αγοράς τον πρώτο μήνα των εκπτώσεων, η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων, ποσοστό 87,5%, κατέγραψε μείωση στις πωλήσεις της.
Η έρευνα αποκαλύπτει, ότι η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών έχει άμεσο αντίκτυπο στις αγοραστικές τους συνήθειες με τις καλοκαιρινές εκπτώσεις να μην αποτελούν εξαίρεση. Οι καταναλωτές είναι πιο επιφυλακτικοί σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους και δίνουν προτεραιότητα στις βασικές ανάγκες, όπως είναι τα τρόφιμα, τα καύσιμα, η στέγαση, περιορίζοντας τις αγορές σε αγαθά και υπηρεσίες, που θεωρούνται πλέον πολυτέλεια.
Οι εκπτώσεις, αν και ιδιαίτερα ελκυστικές, με ποσοστά που ξεπερνούν και το 50%, δεν φαίνεται να αποτελούν επαρκές κίνητρο για να ωθήσουν τους καταναλωτές σε αυξημένες δαπάνες.
Η συνεχής αύξηση του κόστους ζωής, με κυριότερο παράγοντα τον πληθωρισμό και τις εκτοξευμένες τιμές της ενέργειας, έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση του διαθέσιμου εισοδήματός τους, με αποτέλεσμα να περιορίζουν δραστικά τις αγορές τους.
Οι καταναλωτές αποδεικνύονται επιφυλακτικοί, ανησυχούν για τις μελλοντικές οικονομικές προοπτικές και προχωρούν σε αγορές μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο.
Οι επιχειρήσεις, οι οποίες πλήττονται από την ενεργειακή κρίση και καλούνται να ανταπεξέλθουν στην ψηφιακή μετάβαση, χρειάζονται άμεση στήριξη από την Κυβέρνηση, η οποία οφείλει να σχεδιάσει και να υλοποιήσει μακροπρόθεσμες πολιτικές που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και θα δημιουργήσουν ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την επιχειρηματικότητα.