Εφημερίδα Κοινωνική

Παρασκήνιο για το «μπουρλότο» στο πευκοδάσος της Ύδρας – Ποιους «έδωσαν» ως υπεύθυνους στις Αρχές και ποιοι κρύβονται;

 Breaking News

Παρασκήνιο για το «μπουρλότο» στο πευκοδάσος της Ύδρας – Ποιους «έδωσαν» ως υπεύθυνους στις Αρχές και ποιοι κρύβονται;
25 Ιουνίου 2024

Καζακστανοί ολιγάρχες φέρονται να ευθύνονται για την πρόσφατη πυρκαγιά στην Ύδρα. Επέβαιναν στη θαλαμηγό που το βράδυ της Παρασκευής βρισκόταν ελλιμενισμένη στον όρμο όπου εκδηλώθηκε πυρκαγιά, μετά από χρήση βεγγαλικών.

Δεν συνελήφθησαν ούτε εξετάστηκαν ως μάρτυρες. Μετά τον κατάπλου του υπερπολυτελούς γιοτ στη Βουλιαγμένη το μεσημέρι του Σαββάτου και ενώ στην έρευνα για το συμβάν είχαν εμπλακεί Πυροσβεστική και Λιμενικό, τους επετράπη να αποχωρήσουν. Μετέβησαν στο αεροδρόμιο, απ’ όπου αποχώρησαν από τη χώρα. Αντ’ αυτών οι Αρχές συνέλαβαν τα μέλη του πληρώματος της θαλαμηγού, 13 Ελληνες που αντιμετωπίζουν διώξεις σε βαθμό κακουργήματος και αύριο απολογούνται στον ανακριτή.

Οπως επιβεβαίωσαν στην «Καθημερινή» αρμόδιοι αξιωματούχοι που είδαν τη λίστα επιβατών του σκάφους, ανάμεσά τους βρίσκονται ισχυροί Καζακστανοί επιχειρηματίες από το περιβάλλον του πρώην προέδρου της χώρας, Νουρσουλτάν Ναζαρμπάγιεφ, που το 2022 αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το Καζακστάν μαζί με την οικογένειά του.

Οι εν λόγω επιχειρηματίες είχαν διατελέσει επικεφαλής πετρελαϊκών εταιρειών του Καζακστάν και είχαν εμπλακεί σε αμφίβολης νομιμότητας συναλλαγές, όπως περιγράφεται σε δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου (Organize Crime and Corruption Project – OCCRP). Για τον έναν, δε, από τους επιβάτες της θαλαμηγού τα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι κατάφερε να δημιουργήσει περιουσία που υπερβαίνει τα 400 εκατ. δολάρια.

ydra fotia

Μαζί με τους υπόλοιπους 9 ομοεθνείς του νοίκιασαν τη θαλαμηγό για διάστημα μίας εβδομάδας αντί ποσού που ανέρχεται σε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και έκαναν κρουαζιέρα στον Σαρωνικό. Μετά την τροπή που πήρε το πάρτι της περασμένης Παρασκευής σε όρμο της Υδρας, με τα πυροτεχνήματα να προκαλούν πυρκαγιά στο νησί, επέστρεψαν στη Βουλιαγμένη και, παρά την έκταση που είχε λάβει η υπόθεση, τους επετράπη να φύγουν και τελικά να εγκαταλείψουν τη χώρα με τις προγραμματισμένες πτήσεις τους.

Στο μεταξύ, πάντως, τα 13 μέλη του πληρώματος που συνελήφθησαν και διώκονται για κακούργημα στις προανακριτικές απολογίες τους στην Πυροσβεστική αρνήθηκαν ότι είχαν οποιαδήποτε ανάμειξη με το συμβάν.

Στο πλαίσιο της προανάκρισης στο Λιμεναρχείο Ύδρας κατέθεσαν ως αυτόπτες μάρτυρες δύο μέλη πληρώματος άλλης θαλαμηγού, που βρισκόταν ελλιμενισμένη σε παρακείμενο όρμο του νησιού. Είδαν τα βεγγαλικά και πρώτοι αντιλήφθηκαν την έναρξη της πυρκαγιάς, ενώ έσπευσαν στο σημείο με μικρό βοηθητικό σκάφος.

Οπως είπαν, άκουσαν αρχικά 15-20 κρότους από τις εκρήξεις των βεγγαλικών που συνοδεύονταν από λάμψεις και μερικά λεπτά αργότερα διέκριναν στον λόφο καπνό και πορτοκαλί χρώμα από τη φωτιά που είχε μόλις ξεσπάσει. Οταν με το μικρό ταχύπλοο πλησίασαν στο σημείο για να διαπιστώσουν τι συνέβαινε, είδαν τη θαλαμηγό να βρίσκεται αγκυροβολημένη περίπου στα 350 μέτρα από την ακτή και το μικρό βοηθητικό σκάφος να πηγαινοέρχεται στην ακτή μεταφέροντας πίσω στο σκάφος άτομα μαζί με τσάντες παραλίας.

Με βάση τα παραπάνω θεωρείται πιθανό η παρέα των εκμισθωτών του σκάφους να ήταν αυτή που στην ακτή και όχι από τη θαλαμηγό πυροδότησε τα βεγγαλικά προκαλώντας πυρκαγιά. Οι αυτόπτες μάρτυρες περιγράφουν, τέλος, την ύπαρξη πυροσβεστήρα στην πρύμνη του σκάφους και κηλίδα λευκού χρώματος στην επιφάνεια της θάλασσας, κάτι που σημαίνει ότι οι επιβάτες ή το πλήρωμα της θαλαμηγού είχαν προσπαθήσει να σβήσουν ή έστω να περιορίσουν την εξάπλωση της φωτιάς.

«Κατάφεραν να κάψουν 300 στρέμματα. Χρειαστήκαμε 6 εναέρια μέσα και δύο ομάδες δασοκομάντος για να την αντιμετωπίσουμε, δυνάμεις που έλειψαν από άλλα μέτωπα», ανέφερε μιλώντας στο OPEN, ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης, Κικίλιας, προσθέτοντας ότι: «Μετά την αλλαγή του ποινικού κώδικα προβλέπεται ποινή 10 έως 20 χρόνια κάθειρξη για όσους βάλουν φωτιά και χαθεί μια ζωή ή προκληθεί οικολογική καταστροφή».

Αγανακτισμένοι οι κάτοικοι – Θα κινηθεί νομικά ο Δήμος! 

Οι κάτοικοι της Ύδρας είναι αγανακτισμένοι καθώς βρίσκονται εν μέσω τουριστικής περιόδου και κάηκαν 300 στρέμματα δάσους εξαιτίας κάποιων απερίσκεπτων.

Ο Δήμος Ύδρας αναμένεται να κινηθεί νομικά έναντι των υπαιτίων της πυρκαγιάς.

hydtra

Ο κ. Κακουδάκης ευχαρίστησε το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο του νησιού, τα εναέρια μέσα και τις ενισχυτικές δυνάμεις που κατέφθασαν στο νησί και ανακοίνωσε ότι ο Δήμος θα πραγματοποιήσει όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες για την διεκδίκηση αποζημίωσης από τους υπαιτίους.

«Βιώσαμε τρομερή βλάβη, ψυχική οδύνη και τρομοκρατήθηκαν κάτοικοι και επισκέπτες του νησιού. Είναι αδιανόητα ότι τέθηκε σε τέτοιο κίνδυνο σε μέρα κόκκινου συναγερμού, σε απομονωμένη δασική έκταση στην οποία δεν είχαμε άμεση πεζή πρόσβαση για πυροσβεστική παρέμβαση. Σας υπενθυμίζω ότι από την Ύδρα δεν έχουμε καν ορατότητα προς το συγκεκριμένο σημείο, η περιοχή είναι σαφώς ορατή μόνο από τις Σπέτσες. Είμαι 10 χρόνια δήμαρχος του νησιού και πρώτη φορά συναντάω τέτοιο περιστατικό, Αν δεν είχε παρέμβει έγκαιρα η Πυροσβεστική, το δάσος θα είχε καεί και θα είχε απειληθεί ανοιχτά ο ίδιος ο οικισμός της Ύδρας», είπε χαρακτηριστικά. Ερωτηθείς σχετικά με τη δίωξη του πληρώματος εν αντιθέσει με τους εκπροσώπους της πλοιοκτήτριας εταιρίας και τους μισθωτές, οι οποίοι μάλιστα αυθημερόν αναχώρησαν από τη χώρα, ο κ. Κακουδάκης υπογράμμισε ότι δεν γνωρίζει το περιεχόμενο της σχηματισθείσας δικογραφίας και επεσήμανε την ανάγκη για πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης.

Προβληματισμός τις διώξεις 

Προβληματισμό για το γεγονός ότι συνελήφθη και διώχθηκε το σύνολο του προσωπικού του ψυχαγωγικού σκάφους εξέφρασε από την δική του πλευρά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών (ΠΕΠΙΕΘ) Γιώργος Βάλλης.

«Μπορώ να καταλάβω την αυτοδίκαιη ποινική ευθύνη του πλοίαρχου, αλλά γιατί απαγγέλθηκαν κατηγορίες σε ανθρώπους π.χ. που ασκούσαν τις ειδικότητες του μάγειρα ή του καμαρότου;», διερωτήθηκε ο κ. Βάλλης και αποκάλυψε ότι μίλησε με τον πλοίαρχο λίγο μετά το συμβάν: «Ο άνθρωπος, μου είπε: Την ώρα που ξέσπασε η φωτιά ήμουν στην καμπίνα. Πήρα τηλέφωνο αμέσως όλες τις αρμόδιες αρχές, ανέφερα το συμβάν, ωστόσο δεν γνωρίζω τίποτα σχετικά με το ποιος το προκάλεσε, δεν έχω εμπλακεί σε τίποτα και νομίζω ότι έμπλεξα σε ένα θέμα για το οποίο δεν έχω καμία ευθύνη».

Ακόμα ο κ. Βάλλης σημείωσε ότι με την παρούσα νομοθεσία απαγορεύεται απολύτως η ρίψη πυροτεχνημάτων, ακόμα και κατόπιν ενημέρωσης της κατά τόπον αρμόδιας λιμενικής αρχής, πράγμα που άλλαξε καθώς μέχρι πρότινος, αν η αρχή το ενέκρινε αυτό θα μπορούσε να γίνει. «Επομένως», κατέληξε, «κανείς πλοίαρχος δεν θα διακινδύνευε να χάσει το ίδιο του το ναυτικό δίπλωμα κάνοντας τέτοιο που είναι ξεκάθαρα παράνομο».

Τέλος, ανέφερε ότι οι διωκτικές αρχές θα πρέπει να αναζητήσουν το έγγραφο που φέρει την ονομασία «Κατάλογος Προτιμήσεων» («Preference list»). Σύμφωνα με όσα συμβαίνουν στις μισθώσεις τέτοιων σκαφών, ένα τέτοιο έγγραφο υποβάλλεται από τους υποψήφιους μισθωτές προς την εταιρία 10 μέρες πριν τον πλου και περιλαμβάνει όλες τις «ιδιαίτερες ψυχαγωγικές προτιμήσεις» των μισθωτών. «Αν οι συγκεκριμένοι μισθωτές είχαν την εντύπωση ότι τους επιτρέπεται κάτι τέτοιο, θα το έγραφαν στον κατάλογο εκείνο», επεσήμανε.

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ