Προ των πυλών είναι η σύμβαση με την οποία η ΙΝΤΡΑΚΑΤ σύμφωνα με πληροφορίες αναλαμβάνει την ανέγερση για το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά. Τα κυρίως έργα αναμένεται να ξεκινήσουν το καλοκαίρι και να ολοκληρωθούν το 2026. Πρόκειται για το μεγαλύτερο νέο κτιριακό έργο στην περιοχή του Πειραιά και βέβαια αποτελεί ένα ορόσημο για την πόλη. Το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά θα ανεγερθεί στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου σε απόσταση περίπου 500 μέτρων από τους σταθμούς Μετρό των γραμμών 1 και 3.
Παράλληλα σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com η Περιφέρεια Αττικής έδωσε το πράσινο φως καθώς γνωμοδότησε θετικά επί της περιβαλλοντικής μελέτης του έργου. Η ΜΠΕ θα πρέπει να εγκριθεί και από αρμόδιο τμήμα του ΥΠΕΝ. Οι πρόδρομες εργασίες όπως οι κατεδαφίσεις έχουν ξεκινήσει από σύμβαση με άλλη εταιρεία καθώς έχει ήδη εκδοθεί η άδεια εκσκαφών και αντιστηρίξεων. Πλέον αναμένεται η έκδοση της οικοδομικής άδειας μέχρι τα μέσα Μαΐου οπότε θα σημάνει και η έναρξη της κατασκευαστικής περιόδου του μεγάλου αυτού κτιριακού έργου.
Όπως είχε αναφέρει και ο Διευθύνων Σύμβουλος της DIMAND Δημήτρης Ανδριόπουλος κατά την παρουσίαση του έργου τον περασμένο Δεκέμβριο, θα είναι το πρώτο “πράσινο” δημόσιο κτίριο της χώρας. Το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά θα ανεγερθεί στο λεγόμενο ακίνητο Δασκαλάκη. Εκεί υπήρχε μέχρι και πρόσφατα μια ανενεργή αποθήκη όπου ελήφθησαν όλες οι απαραίτητες εγκρίσεις για να κατεδαφιστεί.
Να θυμίσουμε για την ιστορία πως το ακίνητο που κατείχε η Dimand αγοράστηκε από το ΤΑΧΔΙΚ έναντι 80,9 εκατ. ευρώ για λογαριασμό του υπουργείου Δικαιοσύνης και στη συνέχεια ανέθεσε στην Dimand την ανάπτυξη του κτιριακού συγκροτήματος. Το ακίνητο έχει έκταση 17,5 στρέμματα. Από αυτά, τα 5 στρέμματα θα αναπλαστούν και θα γίνουν το νέο “Πάρκο Δικαστηρίων” από τον Δήμο Πειραιά που θα είναι προσβάσιμο στο κοινό. Η Dimand αναλαμβάνει την ανάπτυξη του κτιριακού συγκροτήματος έκτασης 12,5 στρεμμάτων.
Τα νέα Δικαστήρια θα βρίσκονται περίπου 500 μέτρα από τους σταθμούς του Μετρό (γραμμή 1 και γραμμή 3) και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, είναι πολύ κοντα στις ακτοπλοϊκές γραμμές και στο Τραμ, ωστόσο θα χρειαστεί να συνδεθούν και με κάποια τοπική λεωφορειακή γραμμή.