Εφημερίδα Κοινωνική

Ερυθρά Θάλασσα: Ανέβηκαν τα ναύλα 237% σε έναν μήνα – ΓΙΑΤΙ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΚΥΜΑ… ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ

 Breaking News

Ερυθρά Θάλασσα: Ανέβηκαν τα ναύλα 237% σε έναν μήνα – ΓΙΑΤΙ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΚΥΜΑ… ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ
16 Ιανουαρίου 2024

Oι ναύλοι για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχουν υπερδιπλασιαστεί μέσα σε δύο εβδομάδες στις διαδρομές από την Ασία προς τη Βόρεια Ευρώπη και τη Μεσόγειο μετά τις επιθέσεις των Χούθι, που προκάλεσαν δαπανηρές και χρονοβόρες εκτροπές γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Το επιπλέον κόστος μεταφοράς θεωρείται σίγουρο ότι θα μετακυλιστεί στον καταναλωτή.

Συγκεκριμένα, οι τιμές για τη διαδρομή Ασία – Μεσόγειο αυξήθηκαν κατά 123%, ενώ οι τιμές Ασίας – Ευρώπης ήταν 163% υψηλότερες σε σχέση με τα μέσα Δεκεμβρίου, με πιθανές ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις.

Περισσότερα από 280 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν εκτραπεί τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, προσθέτοντας χιλιάδες μίλια και έως και 15 επιπλέον ημέρες στο ταξίδι, ενώ απορροφούν χωρητικότητα για τον στόλο των κοντέινερ. Το κόστος κάθε εναλλακτικού δρομολογίου επιβαρύνεται κατά 1 εκατ δολάρια. Στον αριθμό 18 φτάνουν οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες που αποφεύγουν πλέον τη διέλευση των πλοίων τους από την Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).

«Μεγάλος αριθμός εταιρειών αποφάσισε ήδη την αναδρομολόγηση των πλοίων τους, που κάνουν πλέον τον περίπλου της Αφρικής προκειμένου να μειωθούν οι επιθέσεις και ο αντίκτυπος για τους ναυτικούς», τόνισε ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ Αρσένιο Ντομίνγκες, απευθυνόμενος στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ.

Αναλυτές εκτιμούν ότι οι επιθέσεις των Χούθι, εφόσον συνεχιστούν τους επόμενους τρεις μήνες, ενδέχεται να δημιούργησαν χειρότερη και πιο μακροπρόθεσμη κρίση στη ναυτιλία και την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα από αυτή την οποία το παγκόσμιο εμπόριο κλήθηκε να αντιμετωπίσει τον Μάρτιο του 2021.

Το λιμάνι του Πειραιά αρχίζει να νιώθει κραδασμούς λόγω της αποφυγής του Σουέζ από τις ναυτιλιακές εταιρείες-Liners, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Τα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας εμπορευματοκιβωτίων πλοία που κατέπλεαν στον Πειραιά προσεγγίζουν πλέον την Ευρώπη μέσω της Δυτικής Αφρικής και δένουν στα λιμάνια της Δυτικής και Βόρειας Αφρικής, όπως της Ταγγέρης στο Μαρόκο. Από τα λιμάνια αυτά μεταφορτώνονται σε μικρότερα πλοία τα λεγόμενα feeder τα «κουτιά» που έχουν προορισμό τον Πειραιά. Ο ναύλος για ένα εμπορευματοκιβώτιο από την Ασία για τον Πειραιά και γενικότερα για την Αν. Μεσόγειο από 2.000 ευρώ έχει εκτοξευτεί στα 6.000 ευρώ. Αν συνεχιστεί σε βάθος χρόνου η κρίση, τα 5 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια που διακινεί ο Πειραιάς θα είναι δύσκολος στόχος για να επιτευχθεί το 2024.

*Του Μηνά Τσαμόπουλου στο newmoney.gr


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ