Εφημερίδα Κοινωνική

Αγγελική Φράγκου- Πλοιοκτήτρια: «Το 90% του παγκόσμιου εμπορίου το μεταφέρει η ναυτιλία»

 Breaking News

Αγγελική Φράγκου- Πλοιοκτήτρια: «Το 90% του παγκόσμιου εμπορίου το μεταφέρει η ναυτιλία»
23 Ιανουαρίου 2024

Διαχειρίσιμη χαρακτήρισε την κατάσταση στη ναυτιλία, με αφορμή τις γεωπολιτικές εξελίξεις, η πλοιοκτήτρια Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Partners L.P., σε ομιλία της στο πλαίσιο του συνεδρίου του Economist «The World Ahead 2024: Athens Gala Dinner».

H Αγγελική Φράγκου είπε ότι το 90% του παγκόσμιου εμπορίου το μεταφέρει η ναυτιλία, καθώς είναι είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος, ενώ ανέφερε ότι οι τιμές ανεβαίνουν όταν δεν υπάρχει επάρκεια και μεταφορικά μέσα.

Τόνισε ακόμη ότι ο πόλεμος και οι φυσικές καταστροφές είναι oι βασικοί λόγοι που οι τιμές αυξάνονται, ενώ αναφερόμενη στις επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Ουκρανία, τις χαρακτήρισε διαχειρίσιμες και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

«Είμαστε στον τρίτο χειμώνα που περνούμε και καταφέραμε με αποτελεσματικό τρόπο να αντιμετωπίσουμε τη μεταφορά πολλών εμπορευμάτων, καθώς η Ευρώπη εξαρτιόταν κατά 55% από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο από τη Ρωσία», δήλωσε η ίδια.

Επίσης, είπε ότι η ναυτιλία με τρόπο αποτελεσματικό διαχειρίστηκε και επίλυσε το πρόβλημα, αξιοποιώντας χρηματοοικονομικούς πόρους, «χτίζοντας» μονάδες αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου, αλλά και project επαναεροποίησης το 2024. Τόνισε δε ότι το 2024 θα υπάρχει 34% μεγαλύτερη δυναμικότητα εισαγωγής lng σε σχέση με το 2021.

Εξάλλου επεσήμανε ότι το ίδιο ισχύει με το πετρέλαιο και τα σιτηρά, ενώ αναφερόμενη στην κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα από τις συνεχιζόμενες επιθέσεις κατά της ναυτιλίας από τους Χούθι, χαρακτήρισε και αυτό το πρόβλημα ως επιλύσιμο, που σημαίνει δέκα μέρες αύξηση του ταξιδιού και κατά 30% της απόστασης για ένα πλοίο, λόγω του διάπλου του γύρω από την Αφρική.

Σε επίπεδο τονομιλίων, είπε ότι αυτό είναι περίπου αυξημένο κατά 5%, δημιουργώντας ένα πρόβλημα πληθωριστικής πίεσης, αλλά και αυτό διαχειρίσιμο. Τόνισε ότι το 10% του συνόλου των εμπορευμάτων περνούν από τη διώρυγα του Σουέζ και περίπου 24.000 πλοία τη διαπλέουν ετησίως. Χαρακτήρισε ως πιο σοβαρό αυτό που βιώσαμε μετά την πανδημία, όταν η ανάγκη για μεταφορά προϊόντων αυξήθηκε ραγδαία και δεν υπήρχε δυνατότητα μεγαλύτερης χωρητικότητας στα πλοία.


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ