
Από «χίλια κύματα» περνούν (και πάλι) τα δοκιμαστικά δρομολόγια του ΤΡΑΜ στον Πειραιά, τα οποία ελπίζαμε ότι θα είναι και τα τελικά ώστε να μπει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ σε εμπορική λειτουργία το μέσο εντός του Νοεμβρίου (όπως δεσμεύτηκε και ο αρμόδιος Υπουργός).
Το ΤΡΑΜ του Πειραιά εδώ και πολλά χρόνια είναι έτοιμο ως υποδομή αλλά διάφορες αρνητικές συγκυρίες, κυρίως γύρω από το διατηρητέο κτίριο της Ομηρίδου Σκυλίτση (σ.σ. είχαμε κάνει σχετικό ρεπορτάζ), μπλόκαραν την επέκταση, που μοιάζει τελικά με «γιοφύρι της Άρτας».
Ακόμη λοιπόν μια αρνητική συγκυρία ήρθε στο «φως» από… «διαρροή» υπηρεσιακού εγγράφου της ΕΥΔΑΠ που με τη μορφή «εξαιρετικά κατεπείγον» ενημερώνει τις υπεύθυνες εταιρείες (Αττικό Μετρό και τη ΣΤΑΣΥ) σχετικά με την επέκταση του ΤΡΑΜ στον Πειραιά πως «την Τετάρτη 20.10.2021 διαπιστώθηκε θραύση του καταθλιπτικού αγωγού του αντλιοστασίου αποχέτευσης ακαθάρτων Α15, ο οποίος οδεύει επί της Γρηγορίου Λαμπράκη στον Πειραιά. Το σημείο της βλάβης εντοπίζεται κάτω από τον τροχιόδρομο του ΤΡΑΜ».
Η δημόσια εταιρεία ύδρευσης καλεί μάλιστα την Αττικό Μετρό και τη ΣΤΑ.ΣΥ. «όπως προβείτε άμεσα με δικά σας συνεργεία στις αναγκαίες εργασίες απομάκρυνσης των κατασκευών και υποδομών του τροχιοδρόμου, ώστε να είναι εφικτή η διάνοιξη του απαιτούμενου σκάμματος για την αποκατάσταση της βλάβης του καταθλιπτικού αγωγού των ακαθάρτων».
Σε περίπτωση που δεν ανταποκριθούν, η ΕΥΔΑΠ “προειδοποιεί” πως «για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας, θα επέμβουμε το αργότερο εντός 24 ωρών με δικά μας συνεργεία για την αποκατάσταση της βλάβης, χωρίς να φέρουμε καμία ευθύνη για τις βλάβες που θα προκληθούν στις υποδομές του τροχιοδρόμου, τη δαπάνη αποκατάστασης των οποίων σε κάθε περίπτωση, βάσει της σχετικής αλληλογραφίας, οφείλετε να αναλάβετε».
Επισημαίνεται ότι το αντλιοστάσιο λειτουργεί αυτή τη στιγμή με τον εφεδρικό καταθλιπτικό αγωγό, «παρ” όλα αυτά», όπως σημειώνει, «δεν μπορεί να δοθεί καμιά εγγύηση ότι δεν θα προκληθεί άμεσα βλάβη και σε αυτόν. Σε μια τέτοια περίπτωση η περιβαλλοντική όχληση λόγω υπερχείλισης στη θάλασσα θα είναι τεράστια».
Το έγγραφο «εσωτερικής αλληλογραφίας» από την ώρα που ήρθε στη δημοσιότητα έχει δημιουργήσει πολλές συζητήσεις. Πόσω μάλλον όταν και η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ από το 2019 έχει αναδείξει το ζήτημα με τον Κεντρικό Αγωγό της ΕΥΔΑΠ που περνάει από τα θεμέλια της γέφυρας της Γρ. Λαμπράκη και πάει προς Καστέλλα και ο οποίος -βέβαια- απαιτεί ιδιαίτερο χειρισμό και προσοχή.
Τι απαντήσεις έλαβε η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ
H ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ επικοινώνησε τόσο με την ΕΥΔΑΠ όσο και με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ζητώντας απαντήσεις για το συγκεκριμένο γεγονός. «Πηγές» μεταξύ των εταιριών και κυρίως από πλευράς ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ μας ανέφεραν ότι είναι ένα ζήτημα, το οποίο ανέκυψε εκτάκτως και απαιτεί συνεργασία και συνεννόηση των εμπλεκόμενων φορέων ώστε να αντιμετωπιστεί με τον κατάλληλο σχεδιασμό. «Σε αυτή τη φάση είμαστε. Αναμένουμε να δούμε πώς, από ποιους με σε τι χρονικό περιθώριο μπορεί να διευθετηθεί αυτό το ζήτημα και με τι κόστος. Είναι πολύ πρώιμο ακόμη να πούμε το ο,τιδήποτε…», μας απάντησαν, επιφυλασσόμενοι για μεταγενέστερες ανακοινώσεις. Σε ερώτημα για το αν η κατάσταση αυτή θα φέρει κάποια νέα καθυστέρηση στην λειτουργία του ΤΡΑΜ στον Πειραιά, η απάντηση ήταν η εξής: «…αυτό απαιτεί κυρίως να δούμε το μέγεθος του προβλήματος».
Αναμένουμε τις εξελίξεις γύρω από το θέμα αλλά και την επίσημη θέση της ΕΥΔΑΠ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ KOINONIKI.GR ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΜ
- Άρχισαν τα όργανα! Τρακάρισμα με το ΤΡΑΜ στον Πειραιά (ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟ)
- ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Νέα σύγκρουση αυτοκινήτου με ΤΡΑΜ στον Πειραιά (φωτο)
- Τι απέγιναν οι μελέτες επέκτασης του ΤΡΑΜ προς Κερατσίνι και Πέραμα;