Τροποποίηση των διατάξεων του ν. 4663/2020 για τη λειτουργία των υδατοδρομίων προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την εκπαίδευση και εξέταση των υποψηφίων οδηγών.
Σύμφωνα με αυτήν, θεσπίζεται η δυνατότητα χορήγησης προσωρινής άδειας λειτουργίας αεροδρομίου σε υδάτινη επιφάνεια, για την πρώτη εφαρμογή του ανωτέρω νόμου και για χρονικό διάστημα τριών ετών από την έναρξη ισχύος της προτεινόμενης ρύθμισης, με σκοπό την εξυπηρέτηση προσωρινά το πολύ για ένα έτος, τακτικών επιβατικών πτήσεων υδροπλάνων.
Η εν λόγω άδεια λειτουργίας ισχύει μέχρι την έκδοση οριστικής άδειας ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίου και χορηγείται, σύμφωνα με την οριζόμενη διαδικασία, σε δημόσιο φορέα, σε ενώσεις προσώπων και σε φυσικά πρόσωπα ή σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ. καθώς και σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (ν.π.ι.δ.), υπό τους προβλεπόμενους όρους και προϋποθέσεις (αναγκαίος εξοπλισμός, εκπαιδευμένο και πιστοποιημένο προσωπικό κ.λπ.).
Παράλληλα, καθορίζονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που συνοδεύουν τη σχετική αίτηση για την έκδοση της προσωρινής άδειας, μεταξύ των οποίων, η σύμβαση παραχώρησης χρήσης χώρου ή μίσθωσης σε λιμένα ή μαρίνα και σε περιοχές αιγιαλού, παραλίας, παρόχθιες λίμνης κ.λπ., από τον φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης αυτών για την εξυπηρέτηση των υδροπλάνων και την αποεπιβίβαση των επιβατών, φορολογική ενημερότητα του αιτούντα, αποδεικτικό είσπραξης παραβόλου δύο χιλιάδων πεντακοσίων (2.500) ευρώ υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο αποτελεί έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού κ.λπ.
Όπως αναφέρεται η ρύθμιση κρίνεται αναγκαία «λαμβανομένου υπόψη του μικρού όγκου του πτητικού έργου, δεδομένου ότι από το 2013 μέχρι σήμερα έχουν αδειοδοτηθεί οριστικά τρία (3) υδατοδρόμια, δεν καθίσταται βιώσιμη η λειτουργία των υδροπλάνων. Ως εκ τούτου, το συντομότερο δυνατόν, πρέπει να αδειοδοτηθούν, έστω και με προσωρινή αδειοδότηση, και άλλα υδατοδρόμια, προκειμένου, για να είναι βιώσιμο το εγχείρημα, να υπάρξουν επιπλέον προορισμοί, ώστε να πραγματοποιούνται περισσότερες πτήσεις υδροπλάνων και έτσι να εξασφαλίζεται ο απαιτούμενος όγκος πτητικού έργου».