Εφημερίδα Κοινωνική

Γιάννης Πλακιωτάκης: Καμία αλλαγή στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ – Απάντηση σε πρόσφατες σχετικές ερωτήσεις βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

 Breaking News

19 Ιανουαρίου 2021

Αναζητούμε κίνητρα προσέλκυσης ελληνόκτητων πλοίων στον Πειραιά και στο Πέραμα

Κατηγορηματικός στο ότι η Κυβέρνηση δεν σκοπεύει να αλλάξει κάτι στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ με την κινεζική COSCO ήταν σε δηλώσεις του στη Βουλή σε πρόσφατες σχετικές ερωτήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης κατά τη διάρκεια του κοινοβουλευτικού ελέγχου ήταν ο Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης. Ακολουθεί η δήλωση του Υπουργού όπως αυτή καταγράφεται στα πρακτικά της Βουλής: «Θέλω από την πρώτη στιγμή να δηλώσω ότι για την Κυβέρνηση δεν υπάρχει καμμία σκέψη τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης. Αταλάντευτη και αδιάλειπτη είναι η υποστήριξή μας στις τετρακόσιες πενήντα επιχειρήσεις και στις χίλιες πεντακόσιες υποστηρικτικές επιχειρήσεις που λειτουργούν αυτήν τη στιγμή στη ζώνη και παρέχουν εργασία σε είκοσι χιλιάδες συμπολίτες μας και επτά χιλιάδες περιοδικές θέσεις απασχόλησης.

Αυτό που μας ενδιαφέρει ουσιαστικά είναι η βελτίωση των υποδομών στη ζώνη. Επιδίωξή μας είναι να ξεπεράσουμε τα προβλήματα και να δημιουργήσουμε κίνητρα, έτσι ώστε να προσελκύσουμε τα ελληνόκτητα πλοία στον Πειραιά, αλλά και στη ζώνη του Περάματος.

Υπενθυμίζω -και αυτό είναι πολύ σημαντικό- ότι σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, η οποία κυρώθηκε με τον ν.4404/2016 και αφορά την ναυπηγοεπισκευή, αποτυπώθηκε το από δεκαετίες ισχύον καθεστώς, δηλαδή ότι ο ΟΛΠ είναι ο εκμισθωτής των ναυπηγοεπισκευαστικών υποδομών και δεν έχει καμία εμπλοκή ή ανάμειξη με τις ναυπηγικές δραστηριότητες.

Οι δραστηριότητες αυτές εκτελούνται μόνο από τις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις του ν.3551/2007. Είναι οι επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν στην ουσία ενταχθεί στο συγκεκριμένο μητρώο.

Επομένως, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, υπάρχουν συγκεκριμένες δραστηριότητες που το κράτος έχει παραχωρήσει στον ΟΛΠ και ο ΟΛΠ τις ασκεί ή τις εκμεταλλεύεται.

Επομένως, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, δεν υπάρχει η ναυπηγική δραστηριότητα και ο ΟΛΠ δεν έχει το δικαίωμα ή τη δυνατότητα ίδρυσης ναυπηγείου. Επομένως, είναι απόλυτο ξεκάθαρο για εμάς και επιπλέον δεν έχει καμία σχέση και με την παροχή ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων.

Εξάλλου, θυμίζω ότι όταν ενεκρίναμε το αναθεωρημένο master plan στο λιμάνι του Πειραιά -και το κάναμε αυτό μόλις τρεις μήνες αφού είχαμε αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας-, δεν εγκρίναμε την ίδρυση ναυπηγείου.

Θέλω, επίσης, να επισημάνω ότι σύμφωνα και με το νέο αναθεωρημένο master plan στο λιμάνι του Πειραιά, περιλαμβάνονται επενδύσεις πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ.

Επίσης, μου δίνετε τη δυνατότητα να διευκρινίσω ότι σύμφωνα με την απόφαση του Σ.τ.Ε. 766/2020, δεν δίνεται το δικαίωμα στον «ΟΛΠ Α.Ε.» να προχωρήσει στην ίδρυση

ναυπηγείου. Η δυνατότητα που ουσιαστικά δίνει το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο είναι να επιτρέπεται η ίδρυση μεταποιητικών δραστηριοτήτων υψηλής όχλησης στη ζώνη του Περάματος. Δεδομένου ότι η απορριπτική απόφαση της Περιφέρειας Αττικής στο αίτημα του ΟΛΠ για ίδρυση ή άδεια ναυπηγείου βασιζόταν στην απαγόρευση της ίδρυσης του ναυπηγείου υψηλής όχλησης στην Αττική, στην ουσία η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ανέπεμψε το συγκεκριμένο ζήτημα στην Περιφέρεια Αττικής.

Επομένως συμπερασματικά θέλω να ξεκαθαρίσω τα εξής: Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, δεν προβλέπεται η ίδρυση ναυπηγείου. Δεύτερον, δεν εγκρίναμε στο νέο αναθεωρημένο master plan την ίδρυση ναυπηγείου και επιπλέον, από την πλευρά της Κυβέρνησης δεν υπάρχει καμία σκέψη αναθεώρησης της σύμβασης παραχώρησης.»

Ο κ. Πλακιωτάκης, κατά την δευτερολογία του επεσήμανε τα εξής: «Νομίζω πως όλους μάς ενδιαφέρει η ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής ζώνης στο Πέραμα. Άρα, αυτό που πρέπει ουσιαστικά να προχωρήσει ο “ΟΛΠ Α.Ε.”, μια και συμπεριλαμβάνεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις, είναι η βελτίωση των υποδομών και η αντιμετώπιση προβλημάτων. Ξέρετε, η ανάπτυξη των συγκεκριμένων υποδομών συμπεριλαμβάνεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις των 55 εκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των πλωτών δεξαμενών. Άρα, εκκρεμεί μια επένδυση της τάξεως περίπου των 24 εκατομμυρίων ευρώ, όσον αφορά τη βελτίωση των υποδομών στη ζώνη. Άρα, αυτός είναι ο στόχος, έτσι ώστε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα και να προσελκύσουμε τα ελληνόκτητα πλοία στην ζώνη του Περάματος. Αυτός θα πρέπει να είναι ο κοινός στόχος όλων μας και προς τα εκεί σκοπεύουμε να πάμε».

 

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ