Εφημερίδα Κοινωνική

ΕΕ: Γιγαντώνεται η αντιπαράθεση με ναυτιλιακούς φορείς για το EU ETS

 Breaking News

ΕΕ: Γιγαντώνεται η αντιπαράθεση με ναυτιλιακούς φορείς για το EU ETS
05 Οκτωβρίου 2020

ECSA, ICS, INTERCARGO και BIMCO σχηματοποίησαν είναι ισχυρό μέτωπο κατά της πρόσφατης απόφασης της Ε.Ε. να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας ρύπων στο πλαίσιο της «πράσινης» στρατηγικής της.

H απόφαση της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να υπερψηφίσει τη νομοθετική πρόταση βάσει της οποίας η ναυτιλία θα πρέπει να «ενταχθεί» και αυτή ως κλάδος των μεταφορών στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (EU ETS), είναι προφανές ότι έχει προκαλέσει την οργή της ναυτιλιακής κοινότητας με τους προαναφερθέντες φορείς της ναυτιλίας να επιχειρηματολογούν κατά της απόφασης. Όλοι πλην της EE, συμφωνούν ότι η ένταξη της ναυτιλίας στο ETS αποτελεί έναν «μηχανισμό συλλογής χρημάτων» υπονομεύοντας την ίδια ώρα το έργο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού – IMO.

O πρόεδρος της Ε.Ε.Ε., Θεόδωρος Bενιάμης είχε εγκαίρως προειδοποιήσει για τους κίνδυνους από την ένταξη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (EU ETS). Μάλιστα στην ετήσια έκθεση της Ένωσης, ο κ. Βενιάμης σε μήνυμα του τόνιζε ότι: «ως υπεύθυνοι πολίτες, υποστηρίζουμε το Green Deal αλλά σε καμία περίπτωση όμως, δεν πρέπει, επ” ονόματι του σκοπού αυτού, να αναπτυχθούν περιφερειακές πολιτικές εισπρακτικού χαρακτήρα με καθαρά και μόνο οικονομική στόχευση, όπως είναι η περίπτωση των προτάσεων αναθεώρησης και επέκτασης του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU ETS)».

Να σημειωθεί ότι η ναυτιλία είναι εκ των στοιχείων η μόνη «βιομηχανία» η οποία έχει αυτοδεσμευτεί τόσο για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος όσο και γενικότερα της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της μέσα από γιγάντιες επενδύσεις σε τεχνολογίες που μειώνουν τις εκπομπές των αέριων ρύπων, τον εκσυγχρονισμό του στόλου, αλλά και με προτάσεις οι οποίες εξετάζονται σε επίπεδο ΙΜΟ.

Πέραν της κοινής συνιστώσας των αντιδράσεων των προαναφερθέντων φορέων της ναυτιλίας καθίσταται προφανές ότι η λήψη μέτρων περιφερειακού χαρακτήρα σε επίπεδο Ε.Ε. απειλεί να «χαρίσει» στους ανταγωνιστές της ευρωπαϊκής ναυτιλίας ένα προβάδισμα στο πεδίο της ανταγωνιστικότητας σε παγκόσμια κλίμακα αλλά και να θέσει σε κίνδυνο τις μικρομεσαίες ναυτιλιακές εταιρίες που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και οι οποίες ήδη βάλλονται από το διεθνή ανταγωνισμό και τις οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες της εποχής λόγω της πανδημίας.


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ