Εφημερίδα Κοινωνική

Γ. Καρδαράς: Επιστολή στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ: Να αποτρέψουμε το «έγκλημα» της COSCO

 Breaking News

Γ. Καρδαράς: Επιστολή στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ: Να αποτρέψουμε το «έγκλημα» της COSCO
07 Μαΐου 2020

Σε επιστολή που έστειλε στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ, ο γνωστός Πειραιώτης Ιωάννης Καρδαράς, δικηγόρος, πρώην δημοτικός σύμβουλος, μέλος της Διοίκησης του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά και μέλος της «Κεντρικής πιτροπής Ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία», αναφέρεται στο μείζον θέμα των έργων της COSCO ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ.

Αναλυτικά:

ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑΣ ΣΤΗΝ «ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΛΙΜΕΝΑ» ΤΟΥ ΥΠΝ  ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ COSCO ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ-ΕΠΑΝΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ.

 

« Το έργο επέκτασης του Νότιου προβλήτα κρουαζιέρας, εκτός του κυρίως λιμένος του Πειραιά, και μάλιστα σε μήκος 350 μέτρων μέσα στην θάλασσα της Πειραϊκής δεν είναι αναπτυξιακό αλλά αντίθετα συγκροτεί «ένα περιβαλλοντικό έγκλημα» με ανεπίστροφες συνέπειες.

Για τον λόγο αυτό κατέθεσα την με αρι. Πρωτ. 756/4-5-2020 «ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ» στην «ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΛΙΜΕΝΑ» αναφερόμενος σε έγγραφα και στην κατατεθείσα από   10-4-2020 «ΑΙΤΗΣΗ ΑΚΥΡΩΣΗΣ» στο ΣτΕ 20 συμπολιτών ΚΑΤΑ της «Σύμβασης Παραχώρησης» του ΟΛΠ ΑΕ προς την «COSCO» που κυρώθηκε με τον Ν 4404/2016. Με την ευκαιρία της ανάδειξης από πλευράς πολιτών και εμού προσωπικά της ανάγκης επανεξέτασης της χρησιμότητας και σκοπιμότητας του έργου, κατά τον μήνα Απρίλιο του 2020 ανέγνωσα απόψεις  συμπολιτών μου που ζητούν «Περιβαλλοντικές Μελέτες ενός αναπτυξιακού (όπως το χαρακτηρίζουν) έργου» που είναι καθ’ όλα σεβαστές. Όμως ας  μου επιτραπεί να εκθέσω την δική μου αντίθετη άποψη χωρίς να εκπροσωπώ κανένα ή να αυτοπροσδιορίζομαι ως «επαίων» και κατά την νεοελληνική «παντογνώστης».

1) το θέμα συζητείται εδώ και 15 χρόνια από την εποχή του κ.  Γ. Ανωμερίτη Προέδρου τότε του Κρατικού ΟΛΠ ή σε Δημοτικά Συμβούλια και σε αυτοδιοικητικές παρατάξεις, το δε αυτοδιοικητικό σχήμα «ΛΙΜΑΝΙ της ΑΓΩΝΙΑΣ», που είχα την τιμή να συμμετέχω ως Δημοτικός Σύμβουλος Πειραιά επί 12 χρόνια, είχε πάντα συγκροτημένη άποψη εναντίωσης  «στις 2 επί πλέον των ήδη υπαρχουσών 11 θέσεων Κρουαζιερόπλοιων γιατί αυτό προϋπέθετε το «μπάζωμα» της θάλασσας που θα είχε ως συνέπεια πρόσθετες επιβαρύνσεις (αερίων ρύπων, συγκοινωνιακού κορεσμού και άλλων επιπτώσεων) επικίνδυνων για την συνταγματικά κατοχυρωμένη υγεία των πολιτών της Περιφέρειας Πειραιά.

2)Το θέμα κατά την γνώμη μου απασχολεί την  Πειραϊκή κοινωνία, που μόλις πρόσφατα ενημερώνεται, και δεν είναι δυνατόν να περιορίζεται στην «ΑΝΑΣΤΟΛΗ των ΕΡΓΑΣΙΩΝ» μέχρι την έκδοση «Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων» που όντως υπάρχει έλλειψη. Με την «ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ» συμφωνεί ο Δήμαρχος κ Ι Μώραλης, ο κ Γ. Πατούλης και Βουλευτές της ΝΔ και άλλα αυτοδιοικητικά σχήματα. ΟΜΩΣ το κύριο θέμα είναι η  ΕΠΑΝΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ-ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ   ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ Η  «ΜΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ του ΕΡΓΟΥ» διότι η συνεπαγόμενη πρόσθετη επιβάρυνση θα επιφέρει ανεπίστροφη καταστροφή του περιβάλλοντος, πρόσθετη συγκοινωνιακή συμφόρηση και συνέπειες στην Υγεία των πολιτών της Περιφέρειας και του λεκανοπεδίου και όχι μόνο της Πειραϊκής.

3)Δεν είναι ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΕΡΓΟ διότι βάσει της «αρχής της αναλογικότητας» τα αρνητικά για τον Πειραιά θα είναι περισσότερα από τα θετικά και αυτό χρήζει ευρύτερης ανάλυσης, που δεν το επιτρέπει το παρόν άρθρο. Εν τούτοις, ο καθένας και η κάθε μία έχει την δυνατότητα να ζυγίσει τα θετικά και αρνητικά με βάση τις μέχρι τώρα γνώσεις και εμπειρίες της παγκόσμιας και τοπικής περιβαλλοντικής κρίσης σε συνδυασμό με την υγεία και τις πανδημίες(κορονοϊός) ως αποτέλεσμα του σημερινού Μοντέλου ανάπτυξης αλλά και της οικονομίας.

 Εξηγούμαι: ούτε ένα ευρώ δεν θα μένει στον Πειραιά, έστω και καθ’ υπερβολήν, αφού θα κατευθύνεται το «λεκανοπέδιο» στον περίκλειστο από τα κάγκελα του ΟΛΠ υπερτοπικό πόλο του μέλλοντος, δηλαδή σε «μια πόλη μέσα στη πόλη», ενώ η πόλη – πόλεις θα δέχονται δυσανάλογη επιβάρυνση και σχεδόν κανένα όφελος για την τοπική οικονομία.

Το ότι όλες οι Κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένου και του ΣΥΡΙΖΑ, « έδωσαν πράσινο φως με την συναίνεση μεγάλου μέρους της τοπικής κοινωνίας για το αναπτυξιακό έργο», (όπως γράφουν συμπολίτες μας) δεν είναι θέμα έλλειψης «Μελετών Περιβαλλοντικών  Επιπτώσεων» που όντως λείπουν (γνωρίζουμε άλλωστε πως εκδίδονται κατά παραγγελίαν). Αντιθέτως θα τεθεί  σε κίνδυνο η περιβαλλοντική  ισορροπία και η Υγεία των πολιτών που αναδείξαμε ότι έχει σχέση και με το ισχύον μοντέλο ανάπτυξης και όχι μόνο της πόλης. Τα επιχειρήματα ότι υπάρχουν ψηφισμένοι Νόμοι επί ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, ή ότι είναι χαρακτηρισμένη ως  «υποχρεωτική επένδυση», δεν είναι πειστικά όταν αναδεικνύεται ο μείζον κίνδυνος για την «Υγεία» και την «Τοπική Οικονομία».

Άλλωστε γνωρίζουμε  ότι η  υπογραφή των συμβάσεων παραχώρησης έγινε με το πιστόλι στον κρόταφο στην Ελλάδα των «ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ», ή  όταν οι κυβερνήσεις «έξυναν τον πάτο του βαρελιού για χρηματοδοτήσεις έργων».

Είμαι υπέρ των «αναπτυξιακών» επενδύσεων αλλά κατά των «αντιαναπτυξιακών» και ένα τέτοιο είναι οι νέοι προβλήτες.(140 στρέμματα μπάζωμα της θάλασσας) για δύο θέσεις κρουαζιερόπλοιων.

Εδω είναι « πεδίον δόξης λαμπρόν» να αποτρέψουμε το «έγκλημα» που θα μας εγκαλούν οι επόμενες γενιές. Άλλωστε «δεν θα μπορούσαμε να πετύχουμε το «εφικτό» αν δεν διεκδικούσαμε το «ανέφικτο» έγραφε ο Γερμανός κοινωνιολόγος στις αρχές του 20ου αιώνα ΜΑΞ ΒΕΜΠΕΡ.

 

Πειραιάς 4/5/2020

Γιαννης Καρδαρας

Δικηγόρος

Μέλος της Διοίκησης του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά και μέλος της «Κεντρικής πιτροπής Ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία»

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ