Εφημερίδα Κοινωνική

63 Χρόνια Μαρινέλλα: Γκρο Πλαν στη Μαρινέλλα (φωτο)

63 Χρόνια Μαρινέλλα: Γκρο Πλαν στη Μαρινέλλα (φωτο)
08 Μαΐου 2020

Οι σημαντικές στιγμές της μεγάλης ερμηνεύτριας που «συναντά» φέτος την αξέχαστη Σοφία Βέμπο.

Όταν η Σοφία Βέμπο άκουσε τη Μαρινέλλα να τραγουδάει το κομμάτι «Ειρήνη», εκμυστηρεύτηκε στον Μίμη Τραϊφόρο ότι το έλεγε καλύτερα από την ίδια. Οι δύο μεγάλες κυρίες της μουσικής συναντήθηκαν μία και μοναδική φορά. Ωστόσο τα συναισθήματα απ’ αυτή τη συνάντηση παραμένουν πολύ έντονα στη μνήμη της Μαρινέλλας, σαν να συνέβη μόλις χθες.

Η γυναίκα που, όπως είπε κάποτε ο Φρανκ Σινάτρα, θα μπορούσε -αν ήθελε- να είχε κάνει διεθνή καριέρα μέσα σε δύο εβδομάδες, συμπληρώνει φέτος 58 χρόνια λαμπρής πορείας στο καλλιτεχνικό στερέωμα. Η φωνή της παραμένει κρυστάλλινη και οι ερμηνείες της συνεχίζουν να προκαλούν δέος. Οσο για την παράσταση στην οποία πρωταγωνιστεί; Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα καλλιτεχνικά γεγονότα του χειμώνα. «Η Μαρινέλλα συναντά τη Βέμπο» στη σκηνή του Badminton και η «Espresso της Κυριακής» θυμάται τα highlights στην πορεία της απόλυτης ντίβας του πενταγράμμου, τα οποία διανθίζει με σπάνιο φωτογραφικό υλικό από το αρχείο του Φρέντυ Πυτιλάκη.

Τα πρώτα βήματα

Η Κυριακή Παπαδοπούλου, όπως είναι το αληθινό της όνομα, γεννήθηκε στις 20 Μαΐου του 1938 στη Θεσσαλονίκη. Οι γονείς της, Ελληνες πρόσφυγες της Κωνσταντινούπολης, ανέθρεψαν την ίδια και τα τέσσερα αδέλφια της σ’ ένα φτωχικό περιβάλλον. Το ταλέντο της φάνηκε νωρίς, όταν σε ηλικία 5 ετών άρχισε να τραγουδά στο ραδιόφωνο, στην εκπομπή «Παιδική ώρα», και να κάνει διαφημίσεις. Στη συνέχεια πήρε μέρος σε παραστάσεις του παιδικού θεάτρου, για να διακόψει τελικά τις καλλιτεχνικές της δραστηριότητες μόλις έκλεισε τα δεκαπέντε, καθώς έπρεπε να τελειώσει το σχολείο.

Με τη στήριξη των δικών της γίνεται στα δεκαεπτά της μέλος του θιάσου της Λωράνς. Εκεί γνωρίζει μια σπουδαία χορεύτρια, την Ντέπυ Φιλοσόφου, η οποία της μαθαίνει όλα τα μυστικά της τέχνης της. Στα πρώτα χρόνια της καλλιτεχνικής πορείας της κι ενώ συνεχίζει κανονικά τη δουλειά της στο θέατρο, αρρωσταίνει ξαφνικά η τραγουδίστρια του θιάσου και ζητούν από τη Μαρινέλλα να πάρει τη θέση της. Μόνο για ένα βράδυ. Είναι το βράδυ που γεννιέται ένα από τα πιο λαμπερά αστέρια του ελληνικού πενταγράμμου. Γίνεται η βασική τραγουδίστρια του σχήματος και αργότερα ξεκινάει εμφανίσεις στο Πανόραμα, στη Θεσσαλονίκη, όπου ερμηνεύει κομμάτια της Σοφίας Βέμπο. Εκεί γνωρίζει τον συνθέτη Τόλη Χάρμα, ο οποίος τη «βαφτίζει» Μαρινέλλα αντλώντας την έμπνευσή του από ένα τραγούδι.

marinella-2

 

 

 

 

 

 

O Καζαντζίδης

Στο Πανόραμα η Μαρινέλλα συναντά τον πρώτο έρωτα της ζωής της, τον Στέλιο Καζαντζίδη. Τον πλησιάζει δειλά για να του εκφράσει τον θαυμασμό της κι εκείνος χάνεται, μαγεμένος στο βλέμμα της. Η συνέχεια τους βρίσκει μέσα σε μια βάρκα, όπου ο Στέλιος της προτείνει να γίνει το σεκόντο του. Οι κοινές εμφανίσεις τους ξεκινούν από το κέντρο Λουξεμβούργο στη Θεσσαλονίκη. Η κάθοδός τους στην Αθήνα συνεχίζεται με τεράστια επιτυχία. Το ζευγάρι κάνει πάταγο και συνεργάζεται με τους καλύτερους συνθέτες της εποχής.

Το 1961 οι δυο τους συμπράττουν με τους Μίκη Θεοδωράκη και Μάνο Χατζιδάκι στο Κεντρικόν. Κάπου παρακάτω τραγουδούν με τη Γιώτα Λύδια το «Συννεφιασμένη Κυριακή» παίρνοντας τα εύσημα του Τσιτσάνη. Αργότερα ο Ξαρχάκος και ο Μαρκόπουλος εμπιστεύονται στο τρανό δίδυμο τα διαχρονικά κομμάτια «Φτωχολογιά» και «Απονη ζωή».

Οι φήμη τους ταξιδεύει στην υφήλιο, όπου υπάρχουν Ελληνες. Μαρινέλλα και Καζαντζίδης γυρίζουν τον κόσμο τραγουδώντας, παίζουν μαζί σε ταινίες και τίποτα δεν μοιάζει ικανό να σκιάσει το προσωπικό τους παραμύθι. Κι όμως… Παντρεύονται το 1964, αρκετά χρόνια μετά την πρώτη γνωριμία τους, και το 1965 χωρίζουν.

Σόλο καριέρα

Στα τέλη του 1965 η Μαρινέλλα, χωρισμένη πια, προσπαθεί να χτίσει την προσωπική της καριέρα. Στην αρχή τα πράγματα είναι δύσκολα. Το 1966 εμφανίζεται στο θέατρο του Λυκαβηττού ερμηνεύοντας το έργο «Λιποτάκτες» υπό τη διεύθυνση του Μίκη Θεοδωράκη. Ενα χρόνο μετά το τραγούδι του Ζαμπέτα «Σταλιά σταλιά» γίνεται η πρώτη μεγάλη προσωπική επιτυχία της. Ακολουθεί το «Ανοιξε πέτρα» στο γνωστό μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη. Ολη η Ελλάδα υποκλίνεται στο ταλέντο της και οι μεγάλοι αστέρες της εποχής δηλώνουν θαυμαστές της, από την Αλίκη Βουγιουκλάκη μέχρι την Τζένη Καρέζη.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 παίρνει μέρος στο φεστιβάλ του Ρίο Ντε Τζανέιρο με ένα τραγούδι του Γιώργου Κατσαρού, το οποίο κατακτά την τέταρτη θέση ανάμεσα σε 38 χώρες. Την ίδια περίοδο η χάρη της φτάνει μέχρι το BBC, όπου φιλοξενείται ως η πιο δημοφιλής Ελληνίδα τραγουδίστρια. Ακολουθούν συνεργασίες της με τον Μίμη Πλέσσα και τον Ακη Πάνου. Ο τελευταίος τής δίνει δύο από τα ωραιότερα τραγούδια της, τον «Πυρετό» και το «Κοίτα με στα μάτια».

marinella-3

 

 

 

 

 

 

 

Ρεσιτάλ

Το 1973 η Μαρινέλλα συμμετέχει στο Φεστιβάλ MIDEM των Καννών μαζί με τον Σταύρο Ξαρχάκο και οι κριτικές σε εγχώριο και διεθνή Τύπο είναι διθυραμβικές. Την ίδια χρονιά η προσωπική της ζωή απασχολεί ξανά τα media. Η εγκυμοσύνη της στη μονάκριβη κόρη της Τζορτίνα σχολιάζεται ποικιλοτρόπως, καθώς το να είναι μια γυναίκα ανύπαντρη μητέρα αποτελούσε μεγάλο ταμπού για την ελληνική κοινωνία. Το 1974 μας εκπροσωπεί στη Eurovision με το τραγούδι «Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και τ’ αγόρι μου» κατακτώντας την ενδέκατη θέση.

Στο τέλος της ίδιας χρονιάς η Μαρινέλλα παντρεύεται τον Τόλη Βοσκόπουλο. Οι δυο τους ηχογραφούν δίσκους και παρουσιάζουν πετυχημένα shows στη νυχτερινή Αθήνα. Το 1976 η Μαρινέλλα συνεργάζεται με τον Κώστα Χατζή στην μπουάτ «Σκορπιός», στην Πλάκα, παρουσιάζοντας το πασίγνωστο «Ρεσιτάλ». Οι κοινές εμφανίσεις τους ηχογραφούνται σε δίσκο που ξεπερνά σε πωλήσεις τα 500.000 αντίτυπα. Η συνεργασία της Μαρινέλλας με τον Κώστα Χατζή στο «Ρεσιτάλ» επαναλήφθηκε το 2013 γνωρίζοντας εκ νέου μεγάλη επιτυχία σε όλη την Ελλάδα.

To comeback

Το 1978 είναι μια σημαντική χρονιά για τη Μαρινέλλα. Φέρνει ακριβά μπαλέτα από το εξωτερικό να τη συνοδεύουν στο πρόγραμμά της και συνεργάζεται δισκογραφικά με τον Γιώργο Χατζηνάσιο στον δίσκο «Η Μαρινέλλα του σήμερα», που γνωρίζει τεράστια επιτυχία. Το 1980 κυκλοφορεί ένα άλμπουμ με τραγούδια της Βέμπο, κάνοντας έτσι ένα μεγάλο όνειρό της πραγματικότητα.

Τα επόμενα χρόνια συμπράττει με τη Βίκυ Μοσχολιού και την Αννα Βίσση. Εμφανίζεται στο Ηρώδειο ως κορυφαία του χορού και σύγχρονη τραγωδός.

Τραγουδά το «Τολμώ» και την «Πρόβα νυφικού», πρωταγωνιστεί στο σίριαλ του Κώστα Κουτσομύτη «Κι ύστερα ήρθαν οι μέλισσες» και κάνει μεγάλη περιοδεία στο εξωτερικό. «Γήινη φωνή με μεγάλη γκάμα που συναρπάζει και εκφραστικότητα που ταιριάζει σε ντίβες του θεάτρου» θα γράψουν για την Ελληνίδα οι «New York Times».

Το 2005 κυκλοφορεί ο δίσκος της Μαρινέλλας με τον Γιώργο Θεοφάνους «Τίποτα δεν γίνεται τυχαία». Ενα χρόνο μετά επιστρέφει στις μεγάλες πίστες, έπειτα από δεκάχρονη απουσία, βάζοντας τις σφραγίδα της σε πετυχημένα προγράμματα. Συνεργάζεται με καλλιτέχνες όπως ο Αντώνης Ρέμος και η Νατάσα Θεοδωρίδου, κάνει συναυλίες στο Μέγαρο Μουσικής και το Ηρώδειο, πρωταγωνιστεί στο μιούζικαλ «Σικάγο». Και το success story συνεχίζεται…

espresso_marinella

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

espresso_marinella1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

espresso_marinella2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΗΓΗ


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ