Εφημερίδα Κοινωνική

Οι επαγγελματίες του Πειραιά μιλάνε στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ: Μιχάλης Γαλιατσάτος – Η «ψυχή» της Cargo 360˚

Οι επαγγελματίες του Πειραιά μιλάνε στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ: Μιχάλης Γαλιατσάτος – Η «ψυχή» της Cargo 360˚
12 Μαρτίου 2020

Ο Μιχάλης Γαλιατσάτος γεννήθηκε στον Πειραιά το 1966 και εργάστηκε επί σειρά ετών ως εκτελωνιστής. Έως τον Ιούλιο του 2017 ήταν Managing Partner σε εταιρεία Logistics. Το 2018 ίδρυσε την εταιρεία Cargo360°, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, με ιδιαίτερη έμφαση στην Τελωνειακή διαχείριση των εμπορευμάτων και έχει στόχο να γίνει συνώνυμη με την παροχή κορυφαίων υπηρεσιών στη συμβουλευτική εφοδιαστικής αλυσίδας. Η Cargo360° είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics (EEL), του Ινστιτούτου Logistics Management Ελλάδος (ILME), του Greek Maritime Cluster,του Propeller Club(Port of Piraeus), του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος (ΣΥΝΔΔΕ&L), του Ελληνοαμερικάνικου και Ελληνοισραηλινού Επιμελητηρίου συμμετέχει τακτικά ως ομιλητής σε συνέδρια και ημερίδες.

Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) σε μεταπτυχιακά προγράμματα σχετικά με Logistics και Μεταφορές, αρθρογραφεί συχνά σε περιοδικά και στον ηλεκτρονικό τύπο για θέματα ναυτιλίας-μεταφορών και εφοδιαστικής αλυσίδας και είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο διαδικτυακό ραδιόφωνο amagi.gr.

-Δραστηριοποιείστε σε έναν ιδιαίτερο χώρο, αυτόν της εφοδιαστικής αλυσίδας, η οποία αντιμετωπίζει ακόμη μεγάλες προκλήσεις. Ποια θεωρείτε την ισχυρότερη;

Μια από τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα γενικώς και η εφοδιαστική αλυσίδα ειδικώς, είναι η συνολική ανάπτυξη ενός λιμενικού δικτύου ικανού να διαχειριστεί τις αυξημένες εμπορευματικές ροές από την Ασία προς την Ευρώπη και αντίστροφα. Για να σας το εξηγήσω λίγο περισσότερο αυτό, θα πρέπει να σας πω ότι εκτός από το λιμάνι του Πειραιά που είναι το βασικό εμπορευματικό λιμάνι της χώρας με τεράστιες ακόμα δυνατότητες ανάπτυξης και της Θεσσαλονίκης που αποτελεί έναν σημαντικό κόμβο μεταφοράς χύδην και εξαγωγικού φορτίου προς τη ΝΑ Ευρώπη, υπάρχουν 10 ακόμη σημαντικά ελληνικά λιμάνια, τα οποία μπορούν να διαδραματίσουν περιφερειακό ρόλο σε ένα εθνικό πλάνο ανάπτυξης. Η εταιρεία μας αναπτύσσει πλάνα δραστηριοποίησης και σε άλλα περιφερειακά λιμάνια, όπως αυτό του Βόλου που βρίσκεται στην κεντρική Ελλάδα, αλλά και της Θεσσαλονίκης. Θεωρούμε λοιπόν πως έχουμε έναν κομβικό ρόλο στην μελλοντική ανάπτυξη αυτού του δικτύου.

-Αναφερθήκατε στις δυνατότητες που δίνει το λιμάνι του Πειραιά. Πως θεωρείται ότι σκιαγραφείται το μέλλον για τον Πειραιά και τις επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες σε σχέση με το λιμάνι;

Ένα από τα βασικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της εταιρείας μας, εκτός από τις εξειδικευμένες υπηρεσίες που σας αναφέραμε παραπάνω, είναι το γεγονός ότι δραστηριοποιείται στο λιμάνι του Πειραιά. Ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια της Ευρώπης σε όλα τα πεδία ανάπτυξης. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Πειραιάς σε 5 μόλις χρόνια, έχει ανέβει στην 1η θέση των λιμένων εμπορευματικών μεταφορών στη Μεσόγειο, και στην 4η θέση πανευρωπαϊκά. Αυτό αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για όσες επιχειρήσεις παρέχουν υπηρεσίες από και προς τον Πειραιά, και έχουμε την τύχη να είμαστε μια από αυτές. Έχουμε συνεργαστεί αγαστά και φέρει εις πέρας αρκετά project με την COSCO και την Piraeus Container Terminal, ως διαχειρίστρια του λιμένα Πειραιά, ενώ προσφέρουμε μια σειρά υπηρεσιών στους υπόλοιπους πελάτες μας, μέσω των δυνατοτήτων που μας προσφέρει το λιμάνι του Πειραιά. Θεωρούμε ότι αυτό θα μας δώσει περαιτέρω ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και για νέες συνεργασίες στο απώτερο μέλλον.

-Είστε αισιόδοξος για το μέλλον τόσο του Πειραιά ως hub, αλλά και του εθνικού πλαισίου ανάπτυξης που προαναφέρατε;

Είναι αλήθεια ότι ξεκίνησε να εξελίσσεται γοργά ένα συνολικό πλάνο το οποίο έχει πραγματικά ξεκλειδώσει πλάνα που λίμναζαν εδώ και πολλά χρόνια. Η τεράστια επένδυση στο Ελληνικό είναι μια από αυτές, ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα,  δόθηκε το πράσινο φως για τα επιπλέον επενδυτικά σχέδια της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά. Η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί να προωθήσει το φιλοεπενδυτικό προφίλ της χώρας και η επιχειρηματικότητα αναμένει να δει τους καρπούς αυτής της προσπάθειας.

Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί ήδη εδώ και μερικά χρόνια σε καθεστώς ελεύθερης αγοράς, οπότε όσο αυξάνονται τα φορτία από το εξωτερικό, τόσο θα αναπτύσσεται και η πολυτροπικότητα στις μεταφορές. Στον επόμενο χρόνο θα ξεκινήσει και η επένδυση ενός τεράστιου Project, που αφορά στο πρώτο οργανωμένο Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίου που συνδέεται άμεσα με το Λιμάνι του Πειραιά, τον Σιδηρόδρομο και το Αεροδρόμιο, αναβαθμίζοντας αυτόματα τον ρόλο των logistics στην Ελλάδα και δημιουργώντας μια εμπορική κοιτίδα ανάπτυξης για τις εμπορευματικές ροές από Ασία προς Ευρώπη και αντίστροφα. Εφόσον προωθηθεί δε γοργά και το πλάνο που η πολιτεία μέσω του υπ. Ναυτιλίας έχει εκπονήσει, αναφορικά με την Ενοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής για την Εφοδιαστική Αλυσίδα τη Ναυτιλία και τα Λιμάνια, ναι θα μπορούσαμε να είμαστε αισιόδοξοι, ότι θα πετύχουμε τον στόχο να μετατραπούμε γρήγορα όχι μόνο σε Hub προϊόντων αλλά και σε Κοιτίδα Υπηρεσιών Προστιθέμενης Αξίας. Για εμάς, που δραστηριοποιούμαστε στην αγορά είναι κομβικής σημασίας, οι λιμένες να είναι διασυνδεδεμένοι σε ένα εθνικό εμπορευματικό δίκτυο, με hinterland ports, με διασύνδεση με τους οδικούς άξονες, με τον σιδηρόδρομο όπου αυτός φτάνει και την δημιουργία και περιφερειακών Ελεύθερων Ζωνών Εμπορίου. Θεωρώ ότι η αρχή έχει γίνει και πολύ σύντομα θα δούμε σημαντικές εξελίξεις.

Το κλίμα άλλωστε φαίνεται να αλλάζει. Η Ελλάδα για χρόνια δεν μπορούσε να αξιοποιήσει τις γεωγραφικές δυνατότητές της ως hub γιατί δεν είχε ολοκληρώσει βασικά δίκτυα της υποδομής της. Πλέον οι δυο κεντρικοί λιμένες βρίσκονται σε αναπτυξιακό στάδιο, το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι κατά 98% έτοιμο, το βασικό Εμπορευματικό Κέντρο θα έχει ολοκληρωθεί σε διάστημα 2-3 ετών, οπότε η χώρα θα έχει μια τελείως διαφορετική εικόνα. Εμείς ως Cargo 360ο δηλώνουμε παρόντες στις αλλαγές αυτές καθώς μπορούμε μέσω των αποθηκευτικών μας χώρων στον Ασπρόπυργο -που βρίσκεται γεωγραφικά κοντά στο λιμάνι, στην Αττική Οδό και στο Σιδηροδρομικό Δίκτυο- να εξυπηρετήσουμε πλήθος αναγκών της εφοδιαστικής αλυσίδας.

-Εκπροσωπείτε μια εταιρεία μόλις 2 ετών, αλλά με έντονη κινητικότητα σε ένα δύσκολο επιχειρηματικό τοπίο. Μιλήστε μας για την Cargo360ο

Γνωρίζοντας τον χώρο για τουλάχιστον 3 δεκαετίες, από την εμπειρία μου σε πολλές επιχειρήσεις του κλάδου, υπήρχε η σκέψη να ξεκινήσει μια επιχείρηση που θα μπορούσε να αξιοποιήσει όλη αυτή την μακροχρόνια εμπειρία, μετατρέποντάς την σε δυναμική ανάπτυξη για την ελληνική αγορά εφοδιαστικής αλυσίδας και ειδικά για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο εισαγωγικόεξαγωγικό και διαμετακομιστικό εμπόριο. Έτσι, δημιουργήθηκε η Cargo 360ο που στα δύο χρόνια ύπαρξής της έχει διακριθεί στην ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών και διαφορετικών προσεγγίσεων, «αλλάζοντας το παιχνίδι» όπως είναι και το moto της εταιρείας στην διαχείριση παραδοσιακών εργασιών στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας. Αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε στην αγορά είναι οι εξειδικευμένες υπηρεσίες μας τελωνειακής διαχείρισης των εμπορευμάτων, προς όφελος των πελατών μας, η ολιστική αντιμετώπιση της εφοδιαστικής αλυσίδας προσφέροντας end-to-end λύσεις.

Η CARGO 360ο, όπως φαίνεται και από τον τίτλο της, είναι μια εταιρεία one stop shop, αποτελώντας στρατηγικό συνεργάτη για όλους τους πελάτες της, ενώ μια από τις υπηρεσίες που δεν θα βρει κάποιος στην αγορά, είναι η δυνατότητά μας να παρέχουμε third party υπηρεσίες Τελωνειακής Διαχείρισης Αποθηκών, Ελευθέρων Ζωνών και Ειδικών Τελωνειακών Καθεστώτων, όπως προβλέπει η ευρωπαϊκή τελωνειακή νομοθεσία, που πολύ προσφάτως έχει υιοθετηθεί από την ελληνική νομοθεσία και γίνεται πλήρως εφαρμόσιμη στον Πειραιά.

K-15


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ