Εφημερίδα Κοινωνική

ΤΟ «ΚΟΛΠΟ» ΟΛΠ-COSCO με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και τα έργα που δεν αδειοδοτήθηκαν από την ΕΣΑΛ

 Breaking News

ΤΟ «ΚΟΛΠΟ» ΟΛΠ-COSCO με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και τα έργα που δεν αδειοδοτήθηκαν από την ΕΣΑΛ
05 Φεβρουαρίου 2020

Πρόκληση αποτελεί για την τοπική κοινωνία και τους αυτοδιοικητικούς φορείς η επίσημη ανακοίνωση του ΟΛΠ-COSCO με την οποία ενημερώνει για τον Οριστικό Ανάδοχο για το έργο «Επέκταση Επιβατικού Λιμένα (Νότιος Τομέας)» και για εργασίες που θα ξεκινήσουν -όπως λέει- τον Φεβρουάριο του 2020 με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης 32 μήνες!

Παρά τις συζητήσεις, τις εξαντλητικές διαβουλεύσεις και τα ψηφίσματα των δημοτικών συμβουλίων για τη Νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και το πώς τα έργα του MASTER PLAN θα επηρεάσουν τη ζωή στις πόλεις (κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά), ο ΟΛΠ- COSCO φαίνεται τελικά… να χαράζει το δικό του «μονόδρομο», κάνοντας ΚΙΝΗΣΕΙΣ-ΜΑΤ προκειμένου να προχωρήσει έργα, ξεπερνώντας αντιδράσεις τοπικών φορέων και «παγώματα» της ΕΣΑΛ (Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων).

Δεν εξηγείται αλλιώς το γεγονός ότι πριν ολοκληρωθεί και συνταχθεί η νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ανακοίνωσε όχι μόνο τον ανάδοχο (ΤΕΚΑΛ Α.Ε.) του έργου για το νέο προβλήτα κρουαζιέρας –Νότια Επέκταση, αλλά και τις λεπτομέρειες και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης!

Το «κόλπο» ΟΛΠ – COSCO μοιάζει, όμως, πολύ έξυπνο! Η επέκταση του Νοτίου Τομέα Κρουαζιέρας, όπως πληροφορηθήκαμε, δεν «πατάει» στη νέα ΜΠΕ, που όπως προείπαμε είναι σε εκκρεμότητα-διαβούλευση, αλλά σε μια περιβαλλοντική άδεια που είχε εγκριθεί επί προεδρίας Ανωμερίτη στον ΟΛΠ και η οποία έχει επικαιροποιηθεί-τροποποιηθεί το 2015.

Έτσι, με το πρόσχημα ότι το έργο αυτό «πρέπει να τρέξει, καθώς φέρει κοινοτική χρηματοδότηση», προχωράει τις διαδικασίες ανακοινώνοντας (θεωρητικά) ότι είναι μια «σημαντική επένδυση όχι μόνο για το λιμάνι του Πειραιά αλλά και για την τοπική και εθνική οικονομία».

Όμως, η σκοπιμότητα τέτοιων κινήσεων, πιθανόν, να είναι άλλη. Σύμφωνα με ερμηνείες αυτοδιοικητικών φορέων, ο ΟΛΠ – COSCO προσπαθεί να πιέσει και να μπερδέψει τις τοπικές κοινωνίες, προχωρώντας έργα, τα οποία χαρακτηρίζει ως «υφιστάμενα». Με αυτό το σκεπτικό, αυτοδιοικητικοί «κύκλοι» υποθέτουν ότι από πλευράς ΟΛΠ-COSCO σχεδιάζεται το επόμενο διάστημα η υλοποίηση μιας δήθεν «αθώας» ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ Μ.Π.Ε., που θα εμπεριέχει ακόμα και τα μη αδειοδοτούμενα από την ΕΣΑΛ έργα (Car Terminal, Container Τerminal), η οποία, ωστόσο, θα φέρει υπουργικές υπογραφές. Έχοντας ως «παρακαταθήκη» αυτές τις υπογραφές υπουργών στη Μ.Π.Ε., πιθανολογείται ότι σε μια μελλοντική διαβούλευση στην ΕΣΑΛ, ίσως καταφέρει να περάσει τα έργα που διακαώς επιθυμεί, με αντίστοιχο «ελιγμό»,  χαρακτηρίζοντάς τα και αυτά ως… «υφιστάμενα»! Είναι χαρακτηριστική η ανάρτηση στο facebook του δημοτικού συμβούλου Πειραιά,  καθηγητή, Νίκου Μπελαβίλα, ο οποίος μετείχε ενεργά στην αρμόδια επιτροπή του Δήμου Πειραιά. O ίδιος “προειδοποιεί” ΟΛΠ-COSCO:

«Αξιότιμοι κύριοι, εδώ στην Ελλάδα, οι νόμοι της χώρας προβλέπουν πως ένα έργο πρώτα αδειοδοτείται και μετά εκτελείται. Επειδή σήμερα μας ενημερώσατε ότι ολοκληρώθηκε η δημοπράτηση του έργου της Νότιας Επέκτασης στο λιμάνι του Πειραιά, επελέγη ανάδοχος και ξεκινάτε εντός του τρέχοντος μήνα, σας θυμίζουμε ότι το έργο δεν έχει έγκριση ΜΠΕ. Εκλαμβάνουμε την κίνησή σας αυτή, ως βαρύτατη  αντιδημοκρατική προσβολή απέναντι στην πειραϊκή αυτοδιοίκηση η οποία καταθέτει τούτες τις ημέρες τις προτάσεις της για τα έργα  και αποφασίζει σε σχέση με αυτά. Σας διαβεβαιώνουμε ότι θα κάνουμε ότι περνά από το χέρι μας για την τήρηση της δημοκρατικής νομιμότητας». Να σημειωθεί ότι στο δελτίο Τύπου του ΟΛΠ- COSCO γίνεται λόγος για «υποχρεωτική επένδυση στο πλαίσιο του συνολικού επενδυτικού σχεδίου» και ότι ο ανάδοχος (ΤΕΚΑΛ Α.Ε.) «κλείδωσε» με προσφορά 103 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, έναντι προϋπολογισμού 136,3 εκατ. ευρώ. Ως προς τα τεχνικά στοιχεία, αναφέρονται τα εξής: «Ο νέος κρηπιδότοιχος έχει μήκος περίπου 1.510,00m και μεταβλητό βάθος από -19,00 έως -29,50m. Προβλέπεται η δημιουργία 2 θέσεων απολύτως ασφαλούς ελλιμενισμού με μήκος 390,00m και 350,00m αντίστοιχα».


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ